Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:02:54 GMT

پنج بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۵۸۱

پنج بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی افزود : در همین مدت ۴۷ بیمار جدید با نتایج قطعی بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری شدند. 

 به گفته وی هم اکنون ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان ماسک می زنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت شکننده ای به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کرده تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و از طریق پیامک نوبت‌دهی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: افراد از هرگونه مراجعه بصورت حضوری و بدون نوبت خودداری کنند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در کشور، گفت: این میزان در استان ۷۱ درصد بوده که علت آن خودداری این افراد از تزریق واکسن است.

براساس آمار رسمی، استان خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد که بتازگی از پیک فاز چهارم این بیماری عبور کرده است و تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

تاکنون در این استان افزون بر ۲۵ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی بجنورد ویروس کرونا خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا