Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری (سندباکس) بازار سرمایه و طرح مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف، اظهار کرد: در زمینه اقتصاد هوشمند تعدادی پروژه تعریف شده بودند که باید به اجرا درمی آمدند. طی دو و نیم سال گذشته اقدامات مهمی طراحی و اجرا شد که بخشی از آن‌ها به دلیل شرایط متناسب با برنامه‌ها پیش نرفت و در این زمینه، انحراف ناشی از مدیریت خیلی کم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه عوامل جهش و توسعه را نشناختیم یا نتوانستیم در صورت شناخت از آن‌ها استفاده کنیم، گفت: هنوز داریم درباره دولت الکترونیک صحبت می‌کنیم و عقب هستیم و حال باید درباره دولت هوشمند صحبت می‌کردیم. اگر تجارت الکترونیک را به تجارت موبایل و هوشمند تبدیل می‌کردیم، می‌توانستیم با وجود موانع تحریمی گام‌های موثری برداریم. در دو سال اخیر سهم تجارت الکترونیک نسبت به تولید ناخالص داخلی ۲.۴ برابر شده است.

دژپسند رشد درآمدهای مالیاتی را منوط به استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی دانست و افزود: طی سه تا چهار سال آینده سهم بلاکچین در تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد. بنابراین، مقابل تحولات سریع فناوری‌های دنیا چون رمزارزها باید مدیریت فعالانه داشت زیرا، فرصت از دست داده می‌شود. هر چه اقتصاد سنتی باشد، درصد هزینه‌ها بیشتر است و فناوری‌ها هزینه‌های اقتصادی را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهند. 

وی ادامه داد: با تکیه بر فناوری‌ها می‌توان تحریم‌ها را دور زد. رمزارزها قابلیت دور زدن تحریم‌ها دارند اما باید با استخراج‌های غیرمجاز و غیرقانونی مقابله کرد و به این سمت برویم که سریع‌تر خودمان را با اجزای اقتصاد هوشمند منطبق کنیم. بازار سرمایه کشورمان از لحاظ بکارگیری فناوری‌ها بالاترین رتبه در دنیا را دارد.
وزیر اقتصاد گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد بین الملل جایگاه مناسبی پیدا کنیم باید به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم. قانون پایانه‌های فروشگاهی باید تا پایان سال اجرا شود و اقتصاد هوشمند نباید با تغییر وزیر فراموش شود. 

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1521057

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال ارز دیجیتالی رمز ارز تحریم اقتصاد هوشمند فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند