Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در ستاد جشنواره موسیقی نواحی کرمان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: برگزاری این جشنواره‌ها مجموع واقعیت‌های کشور زیبا و متنوع  ما را در فرهنگ‌ها و خرد فرهنگ ها که فرهنگ عظیم و محکم ایرانی اسلامی را شکل داده‌اند، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حوزه فرهنگ و هنر تخصصی و ظریف است  و دستوری و تحکمی نیست و استان کرمان زمینه فرهنگی و هنری و علمی موسیقی نواحی را دارد.

استاندار کرمان با اشاره به ماندگار شدن جشنواره موسیقی نواحی ایران طی دو سال آینده در کرمان اظهار داشت: دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان تثبیت شود و هرگونه امکانات و ابزار کاری که برای این مساله نیاز باشد به نحو احسن فراهم می‌کنیم.

وی گفت: کرمان یکی از استان‌های است که سهم مهمی در هویت فرهنگی و هنری دارد و از ظرفیت‌های خود برای معرفی فرهنگ غنی ایران استفاده می‌کند.

جشنواره موسیقی نواحی کرمان در هفته وحدت برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران همزمان با هفته وحدت از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه در کرمان برگزار می شود.

محمد رضا علیزاده افزود: طی تفاهمنامه بین استاندار کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره موسیقی نواحی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در اسان کرمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت های برگزاری جشنواره به دلیل شیوع کرونا تصریح کرد: جشنواره به صورت آنلاین و با حضور حداقل شرکت کنندگان برگزار می شود.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی نواحی کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان علی زینی وند هفته وحدت موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جشنواره موسیقی نواحی کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان علی زینی وند هفته وحدت موسیقی اخبار کنکور جشنواره موسیقی نواحی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود