Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها در صدا و سیما در روزهای گذشته درحالی انجام می‌شود که شاهد نوعی اشرافی‌گری در نحوه برگزاری‌ آن هستیم.

به گزارش مشرق، همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و با توجه به شرایط کرونایی کشور که امکان برگزاری میتینگ‌های تبلیغاتی و تجمعات چند هزار نفری در ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از کاندیداها سلب کرده است، صدا و سیما با اختصاص 1100 دقیقه برنامه در رادیو و تلویزیون به نامزدهای انتخابات تلاش کرده تا حدودی این خلأ را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این اقدام صدا و سیما درخور توجه است اما برخی مسائل شکلی در نحوه برگزاری این برنامه‌ها در روزهای گذشته مورد نقد قرار گرفته است. برای مثال همزمان با برگزاری برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی نظیر گفت وگوی ویژه خبری، با دوربین و ... برای نامزدها، آنها در ماشین‌های تشریفات سوار شده و تا ساختمان شیشه‌ای جام جم با موتور سیکلت و خودرو اسکورت می‌شوند و تلویزیون نیز این صحنه را با آب و تاب پوشش می‌دهد. درحالی که در محوطه جام جم امکان هرگونه سوءقصد به نامزدهای انتخابات منتفی است و بیشتر به نوعی مانور تشریفات شباهت دارد.

در برنامه "با دوربین" که از شبکه یک سیما پخش می‌شود نیز کاندیداها بر صندلی تجملاتی و در فضایی با دکوراسیون مجلل با مردم سخن می‌گویند! در شرایطی که اوضاع اقتصادی و مشکلات معیشتی سرفصل تبلیغات کاندیداها است و توجه نامزدها به عدالت و ساده‌زیستی بیش از همه مورد توجه مردم است، این نوع نمایش شوکت و تجمل از سوی صدا و سیما این تصویر را به بینندگان القاء می‌کند که افراد حاضر در صحنه انتخابات چنین زیستی را ترجیح می‌دهند و قطعاً بیش از آنکه به گرم شدن فضای انتخابات کمک کند، نوعی دلسردی را در مردم به وجود خواهد آورد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین صدا و سیما انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الله دهدشت در نشست برنامه ربزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای خوزستان افزود:دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه رامهرمز و رامشیر و آبادان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و اظهار کرد:صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.

داریوش دبیقی، مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان هم از برنامه ریزی برای پخش برنامه‌های تولیدی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود:برای دور دوم انتخابات برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم تبلیغاتی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ویژه حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر اختصاص یافته که طبق دستور العمل ستاد انتخابات صداوسیما تولید و در مرحله دوم روز‌های تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی پخش خواهد شد

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد