Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:15:54 GMT

۷۰۰ نفر در قشم بیمه بیکاری دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۵۳۵

۷۰۰ نفر در قشم بیمه بیکاری دریافت کردند

علیرضا نصری روز سه‌شنبه در اولین کارگروه اشتغال سال ۱۴۰۰ افزود: بیش از سه میلیون نفر در کشور به دلیل کرونا بیکار شدند که جزیره قشم نیز به دلیل تعطیلی سفرها در بخش گردشگری از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: تلاش برای حفظ اشتغال موجود و همچنین اشتغال دوباره بیکاران شرایط کرونا از اولویت‌های کارگروه اشتغال در قشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کارگروه اشتغال قشم با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت در ایجاد اشتغال، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارورزی، یارانه دستمزد و تسهیلات آسیب دیدگان کرونا توانست تا حد مطلوبی وضع اشتغال شهرستان قشم را بهبود بخشد.

وی افزود: شرایط قشم به گونه‌ای است که باید با ابتکار عمل شغل‌های موجود را حفظ و اشتغال جدید نیز ایجاد کرد.

نصری ادامه داد: طرح های یارانه دستمزد از جمله طرح‌های اشتغالزایی دولت است که در آن ۳۰ درصد از حقوق پرسنل به کارفرمایانی که شغل جدید ایجاد کرده و افراد مشمول طرح را جذب کنند، پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در طرح اشتغال دانشگاهیان و فارغ التحصیلان نیز، دولت پس از انعقاد قرارداد کارفرما با فرد شاغل، پرداخت بیمه کارمند را تا ۲ سال برعهده می‌گیرد.

فرماندار قشم  افزود: به دلیل نبود اطلاع‌رسانی و استقبال کم افراد، طرح‌های مذکور مغفول مانده و تعداد کمی از کارفرمایان و کارجویان از آن اطلاع دارند.

وی همچنین در این جلسه بر اشتغال روستایی تاکید کرد و تصریح کرد: این امر از سازمان‌های متولی مانند جهاد کشاورزی و شیلات پیگیری شود و در جلسات هماهنگی با صندوق کارآفرینی امید، شرایط برای پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل فراهم شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها علیرضا نصری اشتغال زایی اشتغال فراگیر قشم اشتغال پایدار خلیج فارس نرخ اشتغال بیمه بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا نصری اشتغال زایی اشتغال فراگیر علیرضا نصری اشتغال زایی اشتغال فراگیر قشم اشتغال پایدار خلیج فارس نرخ اشتغال بیمه بیکاری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد

اقتصاد روسیه در میان نرخ پایین بیکاری رشد اقتصادی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در بحبوحه نرخ بیکاری نسبتا پایین، سه درصد رشد ثبت کرد.

او گفت: اقتصاد در برابر نرخ بسیار پایین بیکاری در حال رشد است. این سطح پایین برای یک سال و نیم ادامه دارد، در حالی که رشد اقتصادی تضمین شده است.

وی افزود: چنین نتیجه‌ای نشان می‌دهد که بازار کار ما نسبتا انعطاف‌پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما سناریوی محافظه‌کارانه‌ داریم که در آن خطرات مربوطه گنجانده شده است.

به نقل از بیزنس، وزارت اقتصادی روسیه انتظار دارد که نرخ بیکاری روسیه در سال جاری در محدوده سه درصد باقی بماند.

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک