Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاسخ توییتری محسن رضایی به سوال مهم انتخاباتی مجری تلویزیونی 

 

گاف علیرضا زاکانی درباره چین

مجید رضا حریری رئیس اتاق ایران و چین خطاب به علی رضا زاکانی گفت: اطلاعات شما درباره علاقه چینی‌ها به کالای ایرانی غلط است، زیرا چینی‌ها اصلا کالای ایرانی را نمی‌شناسند. زاکانی در یک نطق انتخاباتی ادعا کرده بود چین‌ها طرفدار کالای ایرانی هستند، اما موانع صادراتی اجازه نمی‌دهد.

تبعه چینی عامل انتشار تصاویر دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: تبعه چینی عامل انتشار تصاویر از روابط خصوصی با دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد. روح الله دهقانی با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی یک تبعه چینی با دختران و زنان ایرانی در فضای مجازی به مهر گفت: انتشار این تصاویر واکنش‌های زیادی را از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت. وی با بیان اینکه در این پرونده شاکیان خصوصی هم اقدام به شکایت کرده بودند، ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: حس بدی از دولت فعلی به مردم منتقل شده

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به کار سخت دولت بعدی اظهار داشت: مردم با توجه به تجربه دولت فعلی و حس بدی که از این دولت به آن‌ها منتقل شده است ، منتظر پایان دولت فعلی هستند و این کار را برای دولت آینده سخت‌تر می‌کند. در عین حال اگر دولت آینده مردمی باشد و صمیمانه در کنار مردم حضور داشته باشد، به‌صورت طبیعی بخش عمده‌ای از این بار سبک خواهد شد. حضور دولت در صحنه و مجاهدانه کار کردن ارکان دولت ، به نزدیک‌تر شدن مردم به دولت و احساس خوب داشتن نسبت به آن کمک مضاعفی خواهد کرد.

انتقاد کیهان از نمایش «دختر لر»، نخستین فیلم ناطق ایران در جشنواره جهانی فیلم فجر

کیهان نوشت: فیلم «دختر لر» که از آن به عنوان نخستین فیلم ناطق سینمای ایران یاد می‌شود، اخیرا در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد. اما رویکرد خنثی و بی‌هویت این جشنواره، فقط به‌جایی برای نمایش این فیلم تبدیل شد و هیچ نقد و تحلیلی درباره این فیلم در جشنواره فجر نشد! لازم به یادآوری است، «دختر لر» به کارگردانی «عبدالحسین سپنتا» دارای رویکردی اسلام‌ستیزانه و صهیونیستی است. (در آن زمان هنوز رژیم صهیونیستی تشکیل نشده بود، اما زمینه‌های اشغال فلسطین و برپایی دولت جعلی اسرائیل توسط صهیونیسم جهانی و جریان فراماسونری در حال فراهم شدن بود.) فیلم «دختر لر» با عنوان فرعی «ایران دیروز، ایران امروز» در حقیقت فیلمی برای تبلیغ رژیم استبدادی تحمیل‌شده به ایران از سوی استعمارگران و صهیونیست‌ها محسوب می‌شد. این فیلم فرهنگ سنتی و مذهبی مردم کشورمان را تحقیر می‌کرد و تنها راه ورود دوباره ایران به دروازه‌های تمدن را تن دادن به طرح‌های استعماری و غرب‌زده شدن معرفی می‌کرد. آنچه رویکرد و ماهیت اصلی این فیلم را نشان می‌دهد، پایان آن است. در تیتراژ پایانی فیلم، ستاره داوود (نشانه صهیونیسم) به نمایش درمی‌آید و تصویر رضاخان در آن پدیدار می‌شود.

مصباحی‌مقدم: کنار رفتن نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی به نظر خودشان بستگی دارد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره فعالیت‌های این تشکل سیاسی در انتخابات نیز گفت: جامعه روحانیت مبارز از حدود ۱۰ ماه قبل، به انتخابات ورود کرده و شورای وحدت اصولگرایان را با حضور نمایندگان احزاب، تشکل های جوانان، زنان، استادان دانشگاه‌ها، معلمان و سایر اقشار مختلف مردم شکل داد. هدف جامعه روحانیت برای رسیدن به نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری محقق شد و آیت الله ابراهیم رییسی نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و جامعه روحانیت هم از این نامزد حمایت می کند و تابع خواست جمعی شوراست. مصباحی مقدم با بیان اینکه بالا بودن مشارکت اولویت شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز است، خاطرنشان کرد: شورا فقط یک نفر را به مردم معرفی خواهد کرد اما مردم حق دارند به هرکس که مایل بودند رای دهند و سید ابراهیم رییسی منحصرا نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و اینکه دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع رییسی از انتخابات کناره گیری کنند یا تا روز انتخابات در صحنه بمانند به نظر شخصی خود آنها بستگی دارد و ممکن است کناره‌گیری نکنند.

انتقاد شهرام ناظری از نشان دادن سازها از دور در کنسرتش

شهرام ناظری که به تازگی کنسرت آنلاین «آوای دوست» را در تالار وحدت اجرا کرد، می‌گوید که اولین تجربه، خالی از برخی مشکلات نبوده است و اگر می دانست سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مسئله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می‌کرد. شهرام ناظری با انتشار مطلبی در فضای مجازی، درباره تجربه برگزاری کنسرت آنلاین خود در ایران، گفت: بسیار خرسند و دلگرم شدم که کنسرت آنلاین جمعه شب مورد لطف و محبت مردم فرهنگ دوست ایران قرار گرفت. به هر صورت این برنامه اولین تجربه کنسرت آنلاین برای اینجانب بود و خالی از برخی مشکلات نبوده است و بنده اگر می دانستم سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مسئله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می‌کردم.

تأثیر بررسی صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت بسیار اندک است

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: براساس نظرسنجی‌هایی که مؤسسات دولتی داشته‌اند تأثیر آرای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت بسیار اندک است. اینکه فردی عضو شورای نگهبان است و یکی از بستگان او داوطلب انتخابات شده، به نوعی استقلال شورای نگهبان را هم نشان می‌دهد؛ چرا که رأی شورای نگهبان به خاطر وجود او تغییری نمی‌کند که این موضوع نشان از استقلال شورای نگهبان دارد. در شورای نگهبان وضعیت افراد برای هر دوره‌ای به صورت مجزا سنجیده می‌شود. در شورای نگهبان هم بعد از بررسی پرونده‌ها، نیاز به حداقل ۷ رأی است. اگر این ۷ رأی نباشد نمی‌توان اعلام کرد که فلان فرد احراز صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده است. ملاک نهایی تعداد آرایی است که اعضای شورای نگهبان اعلام می‌کنند./ایرنا

احیای قراردادهای خرید هواپیما در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین

«محمد حسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، قرار است توافق با شرکت‌های تامین‌کننده هواپیما از جمله شرکت‌های ایرباس و ای.تی.آر که با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های قبل انجام شده بود، احیا شود. در صورت ضرورت با شرکت هواپیماساز بویینگ نیز مذاکره می‌شود، هرچند همه موارد اعلامی مشروط به انجام توافقی است که در وین در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد./ایرنا

چند درصد مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند؟

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۹۵ درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند./تسنیم

چرا به اقدامات بانک مرکزی دولت روحانی و دولت احمدی نژاد،یکسان نگاه نمی شود؟

عباس عبدی در واکنش به انتشار خبر اظهارات دادستان تهران درباره رییس کل سابق بانک مرکزی و ایراد اتهام به او مبنی بر تضییع 30 میلیارد دلار و 60 تن طلا در اعتماد نوشت: باید پرسید اقدامات آقای سیف فارغ از اینکه به لحاظ اقتصادی درست باشد یا غلط، آیا قانونی و مطابق اختیارات بانک مرکزی بوده است یا نه؟ اگر مطابق اختیارات بوده، در این صورت حتی اگر از منظر اقتصادی نیز آن را قبول نداشته باشیم، حق ایراد اتهام نداریم، زیرا این یک مساله کارشناسی اقتصادی است و تایید و رد آن در قالب قانون جزا نمی‌گنجد. اگر تصمیمات او مطابق سیاست‌های دولت و اختیارات قانونی نیست، حتما باید مورد سوال واقع شود و ایراد اتهام به او نیز وارد است. ولی در هر دو صورت این پرسش مطرح می‌شود که آیا این کارها و مداخلات ارزی برای اولین‌بار است که انجام می‌شود یا رویه مشهور و شایع چهل سال اخیر بوده است؟! چرا رییس کل مربوط در دوره آقای احمدی‌نژاد را که بسیار بیش از دوره آقای سیف چنین مداخلاتی در بازار ارز داشته است، احضار و محاکمه نکردید و نمی‌کنید؟ گزارش رسمی دولت می‌گوید، 160 میلیارد دلار در زمان آقای بهمنی مداخلات ارزی شده است، یعنی بیش از ۴.۵ برابر سیف!!

جبهه اصلاحات درباره مهرعلیزاده تصمیمی نگرفته است

صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: تا جایی که من می‌دانم مهرعلیزاده مستقیم به بهزاد نبوی نامه ننوشته و نامه او در فضای عمومی رسانه‌ها منتشر شده است. در جبهه اصلاحات صحبت‌هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده است. نظر بعضی از اعضاء این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه‌های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف‌نظر میان اعضا وجود دارد./ ایسنا

یروزی ممکن است که تحقق یابد اما اگر همراه با مشارکت بالای مردم باشد، ارزش بیشتری دارد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگویی با «آزادی» به این سوالات پاسخ می‌دهد.

*گمانه‌های انتخابات اغلب حول محور کناره‌گیری برخی چهره‌های اصولگرا به نفع رئیسی است اما مشاور آقای جلیلی گفته که او به نفع هیچ کسی کنار نمی‌رود. به نظر شما جلیلی نهایتا به نفع رئیسی انصراف می‌دهد یا خیر؟

این گمانه‌زنی‌ها از ابتدا هم هیچ کدام پایه و اساسی نداشته است. به نظر من اگر این آقایان به صحنه آمده و فعالیت می‌کنند، دلیلی ندارد که کنار بروند. همه باید در جهت ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور تلاش کنند تا فضا برای مردم امیدوارتر باشد.

*اما بسیاری از اصولگرایان معتقدند که ماندن امثال جلیلی و زاکانی سبب شکسته شدن آرای رئیسی می‌شود لذا بهتر است که کنار بروند.

نه. همان طور که رهبری فرمودند مهم تر از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود این است که مشارکت افزایش پیدا کند لذا همه باید تلاش کنند و مردم را امیدوار کنند. وقتی اصل مشارکت است این که افراد به نفع رئیسی کنار بروند یا نه اهمیت ندارد.

*در این صورت پیروزی رئیسی که از ماه‌ها قبل به عنوان نامزد اجماعی اصولگرایان مطرح شده است، به خطر نمی‌افتد؟

پیروزی ممکن است که تحقق یابد اما اگر همراه با مشارکت بالای مردم باشد، ارزش بیشتری دارد. لذا نباید فقط به پیروزی با مشارکت پایین اکتفا کرد. من فکر می‌کنم که همه باید به دنبال این باید باشند که این موفقیت و پیروزی در انتخابات برخواسته از مشارکت گسترده مردمی باشد تا رئیس جمهور با پشتوانه و قدرت بیشتری بتواند به اداره کشور بپردازد.

غضنفرآبادی: پسندیده نیست که نمایندگان به دنبال پست و مقام در دولت آینده باشند

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: پسندیده نیست که نمایندگان تیمی تشکیل دهند و به دنبال پست و مقام و وزارت باشند اما اگر مسئولیت بر دوش آنها گذاشته شد، اشکالی ندارد.موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص فعالیت برخی از نمایندگان در ستادهای انتخاباتی و غافل شدن از وظیفه نمایندگی، اظهار کرد: اینکه نمایندگان در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند، تداخلی با وظیفه نمایندگی آنها ندارد.وی در خصوص تأکید مقام معظم رهبری بر پرهیز نمایندگان مجلس از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی گفت: در رابطه با مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری تکلیف کردند که هرکسی که توانمندی دارد، باید حضور پیدا کند. اگر کسی واقعاً برنامه‌ریزی داشته باشد که به ریاست فلان سازمان یا وزارتخانه برسد، این پسندیده نیست و منظور رهبری همین بود اما اگر مسئولیت بر دوش او گذاشته شد، اشکالی ندارد. یعنی توانمندی شخصی را در نظر گرفته‌اند و تشخیص می‌دهند و اعلام می‌کنند که شما به عنوان نماینده مجلس در فلان جا بهتر می‌توانید کار کنید؛ اما اگر خود شخص تیمی تشکیل دهد و تلاش کند که به دنبال پست و مقام و وزارت باشد، نکوهیده است و پسندیده نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نماینده‌های مجلس یازدهم تاکید داشتند بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید قبل از انتخابات، کابینه خود را به مردم معرفی کنند، آیا آقای رییسی یا سایر نامزدها افراد احتمالی کابینه خود را به مردم معرفی خواهند کرد؟ بیان کرد: حتماً این کار را کرده‌اند. با توجه به اینکه آقای رئیسی در گذشته نیز نامزد ریاست‌جمهوری بوده، حتماً در چارچوب انتخابات در ذهن‌شان موضوعاتی هست اما لازم نیست که این برنامه‌ها و کابینه را منتشر کنند. قطعاً کلیاتی در اندیشه‌شان وجود دارد اما ممکن است در جزئیات جابجایی صورت بگیرد که منعی وجود ندارد.

پیش‌بینی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره انتخابات

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: من بعید می دانم انتخابات به دور دوم کشیده شود و یا آقای جلیلی بماند ولی در هر صورت فرایند رقابت ادامه دارد و نامزد ما همچنان آقای رییسی است.«پرویز سروری»، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در گفت و گو‌ با برنا در رابطه با احتمال عدم کناره گیری نامزدهای اصولگرا به نفع رییسی گفت: نامزدها می توانند براساس برنامه های خود مواضعشان را اعلام کنند اما ما چون نامزد خود را آقای رییسی اعلام کرده ایم تلاش می کنیم همه ظرفیت های انقلاب را به کار بگیریم و دعوت می کنیم تا برای همراهی و همکاری آقای رییسی بیایند تا انسجامی جدی در جریان انقلاب، داشته باشیم ولی نمی توانیم به نامزدها تحمیل کنیم تا به نفع آقای رییسی کنار بروند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: من با تعهدی که در نامزدها می بینم و توجهی که بین نیروهای انقلاب وجود دارد فکر می‌کنم نامزدها در دولت آینده به کمک بیایند.سروری با بیان اینکه بعید است جلیلی به نفع رییسی انصراف ندهد، اظهار کرد: من بعید می دانم انتخابات به دور دوم کشیده شود و یا آقای جلیلی بماند ولی در هر صورت فرایند رقابت ادامه دارد و نامزد ما همچنان آقای رییسی است.

رفتار دوگانه جریان اصلاحات در قبال علی لاریجانی

کوهکن در ادامه با تاکید بر دوگانگی رفتار اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان تا دیروز می‌گفتند نباید مثل روحانی به دنبال لاریجانی رفت و امروز مدعی شده‌اند که چرا لاریجانی رد صلاحیت شده است؟ اینها تا دیروز در حمایت از لاریجانی یکدست نبودند و می‌گفتند ناچار از حمایت از لاریجانی هستیم، اما حالا پیگیر علت رد صلاحیت او شده‌اند.او ادامه داد: الان هم با استفاده از عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی به دنبال سیاست نخ‌نمای گذشته هستند تا شاید بتوانند در ۱۰ روز آخر همانند سال ۷۶ یا ۹۲ موجی به راه اندازند و کفه را به نفع خود سنگین کنند؛ اما به ۲ دلیل امسال این کار سخت است.

امام جمعه اصفهان: انتخابات سوریه را الگو قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مشارکت در انتخابات اقدامی ضروری و اجتماعی است. باید برگزاری انتخابات در سوریه را الگو قرار دهیم زیرا در این کشور مردم علی‌رغم تعدد مذاهب، حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند و بیش از ۹۵ درصد به بشار اسد رأی دادند.آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: این ستاد به صورت فصلی نشست‌هایی را با حضور تعدادی از مسئولان از جمله استاندار، فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران و نماینده اطلاعات برگزار می‌کند و در آن گزارش عملکرد ستاد توسط دبیر آن ارائه می‌شود.وی افزود: مصوبه امروز نشست فصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در رابطه با شروع فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها با محوریت مسائل اجتماعی بود که بر اساس آن قرار شد گزارش این فعالیت‌ها به ستاد ارائه شود.

ادعای احمدی‌نژاد درباره میرحسین موسوی

محمود احمدی نژاد می گوید در انتخابات ۸۸ هیچ تقلبی نشده است.محمود احمدی نژاد که برای دومین بار با ردصلاحیت روبرو شد مدتی است که در فضای مجازی هم فعال شده و گفتگوهای متعدد انجام می دهد. او شب گذشته بازهم به کلاب هاوس آمد و اظهاراتی جنجالی داشت.

بخش هایی از ادعاهای محمود احمدی نژاد را بخوانید؛

* با میرحسین موسوی دوست بودم الان هم دوستم!

*برای ادعالی تقلب در سال ۸۸ می‌توان هر چیز گفت.

*همه مدعیان تقلب بعدا گفتند تقلب نشده است.

*یک ماه مهلت علاوه بر مهلت قانونی به مدعیان دادیم.

*قاطعانه می‌گویم هیچ تقلبی نشده است.

*در رای گیری الکترونیکی که الان آورده‌اند می‌شود روی جمع آرا رای اضافه کرد.

*یک گروه امنیتی فاسد درگیری‌های ۸۸ را درست کرد.

*من با جمعی از معترضین آبان۹۸ صحبت کردم. به من گفتند تو فقط بیا، بنزین هم اگر شد ده هزار تومان اشکالی ندارد.

نعیمی پور: اکثریت اصلاح طلبان درانتخابات از نهاد اجماع ساز تبعیت می‌کنند

«محمد نعیمی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به برخی تحلیل ‌ها در مورد احتمال حمایت اصلاح طلبان از «عبدالناصر همتی» گفت: اکثریت اصلاح طلبان در انتخابات پیش ‌رو از نظر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تبعیت خواهند کرد.

روزنامه سعودی مدعی شد؛ ایران، محور اولین سفر ولی‌عهد کویت به عربستان

همزمان با گزارش منابع کویتی درباره سفر اول ولی‌عهد این کشور به عربستان،‌ یک روزنامه سعودی مدعی شد که یکی از محورهای این گفت‌و‌گو موضوع هسته‌ای ایران است.

منابع کویتی، شامگاه (دوشنبه)، گزارش دادند که «مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد این کشور برای اولین بار، امروز (سه‌شنبه)، راهی عربستان سعودی خواهد شد.

بر اساس گزارش دوشنبه خبرگزاری رسمی کویت نیز این سفر در پاسخ به دعوت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی انجام خواهد شد.

«علی الخالد الجابر الصباح» سفیر کویت در عربستان هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی کویت در ارتباط با این سفر گفت: «این سفری تاریخی و مهم است زیرا این سفر اولین عالی‌جناب از زمان تعیین ایشان به عنوان ولی‌عهد است».

روزنامه سعودی «عکاظ»، روز دوشنبه،‌ به نقل یک منبع کویتی که آن را بلندپایه خواند،‌ در ارتباط با این سفر گزارش داد که برنامه این سفر شامل تقویت روابط در زمینه نفت و بازرگانی خواهد بود؛ افزون بر بحث و تبادل‌نظر درباره راه‌های افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بسیاری از زمینه‌های منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی.

نظر یک اصولگرا درباره دوقطبی رئیسی-همتی

امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیل‌گر اصولگرا اما با وجود همه این احتمالات به پیروزی رئیسی خوشبین است. او گفت : «یک فرضیه این است که آقای همتی به نفع مهرعلیزاده کنار برود چون مهرعلیزاده بیشتر به اصلاح طلبان نزدیک است اما با توجه به گفت‌و‌گوهای اخیر من این برداشت ندارم. بعید می‌دانم که همتی کنار برود و مهرعلیزاده هم این روحیه را ندارد که به نفع همتی کنار برود زیرا این دو قرابت ساختاری و سیستمی ندارند لذ تصور می‌کنم که هر دو تا فینال بمانند».

وی افزود: «از طرف اصولگراها نیز احتمال می‌دهم که دو گزینه یعنی آقایان محسن رضایی و رئیسی به فینال برسند. برداشت من این است که احتمال انصراف قاضی زاده، جلیلی و زاکانی به نفع رئیسی وجود دارد».واعظ آشتیانی در پاسخ به اینکه «آقای نوباوه مشاور جلیلی اعلام کردند که او قصد کناره‌گیری به نفع هیچ کسی را ندارد» گفت: « اکنون مسائلی مطرح می‌شود اما عنصر تعیین کننده زمان است. ممکن است در مقطع دیگری با توجه به جبر و رصد مسائل تصمیم دیگری گرفته شود. به هرحال انتخابات ریاست جمهوری حساس و مهم است و جای ریسک ندارد. شرایط نیز روز به روز تغییر می‌کند لذا ممکن است که بر اساس شرایط نهایتا جلیلی هم انصراف بدهد یا همان طور که آقای نوباه گفته‌اند، انصراف ندهد».

وی درباره اینکه دوقطبی رئیسی – همتی چقدر محتمل و چقدر قابل اعتنا است؟ گفت: « از نظر سیاسی به هرحال این دو قطبی شکل می‌گیرد و یکی از دو گزینه موجود اصلاح‌طلبان یعنی همتی و مهرعلیزاده مقابل رئیسی قرار می‌گیرند. بر اساس شرایط موجود اما اقبال به این دو نفر به قدری نیست که قابل اعتنا باشد به خصوص که آقای همتی شریک ناکارآمدی‌های دولت است».این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر جلیلی انصراف ندهد و در رقابت‌ها بماند چه تاثیری بر نتیجه انتخابات خواهد داشت؟ گفت: «اصولگراها یا انقلابیون باید بدانند و می‌دانند که انتخابات ریاست جمهوری ریسک پذیر نیست و رمز موفقیت در اتحاد و وحدت است. اگر بنا باشد که تعدد نامزد در مجموعه اصولگرایی داشته باشیم، آرا را خرد و آسیب پذیر می‌کند»

واکنش جبهه اصلاحات به درخواست مهرعلیزاده

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: هنوز از جانب جبهه اصلاحات واکنشی به درخواست مهرعلیزاده داده نشده است.آذر منصوری در خصوص تصمیم جبهه اصلاحات ایران به درخواست محسن مهرعلیزاده، اظهار کرد: اتفاق خاصی نیافتاده است. آقای مهرعلیزاده درخواست داده‌اند اما هنوز از جانب جبهه واکنشی به این درخواست داده نشده است.وی در خصوص تصمیم برای انتخابات شوراها نیز گفت: هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.لازم به ذکر است، روز گذشته محسن مهرعلیزاده نامه‌ای به بهزاد نبوی، رئیس جبهه اصلاحات نوشت و درخواست کرد تا در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع و نظر اعضای جبهه برساند.

موسیقی فیلمِ یک کاندیدا دردسرساز شد

محمدرضا علیقلی، هنرمند آهنگساز در پی پخش فیلم تبلیغاتی یک نامزد ریاست جمهوری و استفاده از موسیقی سریال «شوق پرواز» در آن، واکنش نشان داد.این هنرمند و سازنده موسیقی سریال «شوق پرواز» گفت: در کمال ناباوری دیدم در پخش فیلم تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از تلویزیون، در سکانس های پایانی فیلم، بدون رعایت حقوق معنوی صاحب اثر و کسب اجازه از من، از موسیقی سریال «شوق پرواز» استفاده شده است.
علیقلی گفت: تاکید می کنم بدون رعایت حقوق معنوی، چون رعایت حقوق مادی که در این شرایط یک شوخی است.این هنرمند خاطرنشان کرد: نمی دانم سیاستمدارانی که قرار است، مدیریت کنند و با درستی و راستی، کارشان را پیش ببرند، چرا باید حقوق یک هنرمند و حق‌الناس را نادیده بگیرند؟!محمدرضا علیقلی اظهار امیدواری کرد که آقای قاضی‌زاده هاشمی نامزد ریاست جمهوری از این موضوع بی‌اطلاع باشد و سازنده فیلم، این رفتار غیرحرفه‌ای را انجام داده باشد، چون برای نامزد ریاست جمهوری که باید صادقانه رفتار کند تا اعتماد مردم را جلب کند، اتفاق خوبی نیست.

اطلاعیه ارتش درباره حادثه پایگاه هوایی دزفول

ارتش ایران درباره شهادت دو خلبان نیروی هوایی ارتش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (۱۱ خردادماه) سرهنگ کیانوش بساطی و سروان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی ارتش در حین آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر عملکرد ناگهانی صندلی پران به شهادت رسیدند.بر اساس این گزارش، علت دقیق حادثه توسط کارشناسان فنی در حال بررسی است.

خبر رسانه امنیتی درباره حزب اتحاد ملت تکذیب شد

سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: خبری که یکی از خبرگزاری‌ها درباره حزب اتحاد ملت مطرح کرده است، کذب محض است.حسین نورانی‌نژاد در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه حزب اتحاد ملت قصد دارد در انتخابات رأی باطله‌ها را افزایش دهد، اظهار کرد: خبری که درباره حزب اتحاد ملت مطرح شده است، کذب محض است. در حزب اتحاد ملت به این موضوع حتی اشاره نیز نشده است.سخنگوی حزب اتحاد ملت ایران افزود: این گونه خبرسازی‌ها و پرونده‌سازی‌ها در چارچوب اخلاق رسانه های امنیتی می‌توان ارزیابی کرد. حزب اتحاد به عنوان یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران در چارچوب تصمیمات این جبهه عمل خواهد کرد.وی در پایان تأکید کرد: قطعاً حق شکایت برای حزب اتحاد ملت محفوظ است.
این خبرگزاری مدعی شده بود: برخی از احزاب تندرو جریان اصلاح‌طلب همچون حزب اتحاد ملت و سازمان عدالت و آزادی با محوریت برخی از فعالان فتنه ۸۸ به دنبال راه‌اندازی فتنه جدیدی با عنوان فتنه سفید هستند. آنها بنا دارند با سرمایه‌گذاری بر روی ضد انقلاب و همچنین طرفداران یکی از کاندیداهای ردصلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری، تعداد آرای باطله را افزایش دهند و اسم آن را هم اعتراض مدنی سفید گذاشتند.

نقوی حسینی: کسانی که ردصلاحیت شده اند خودشان دلایلش را به مردم بگویند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت باید در همه نهاد‌ها صورت گیرد مخصوصا شورای نگهبان، اما دلایل رد صلاحیت افراد باید توسط خودشان مطرح شود نه شورای نگهبان، زیرا شورای نگهبان سخنگوی افراد نیست.

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با برکناری آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: همتی متعلق به دولت است و از جناح دولت است بنابراین برکناری وی حساب شده و دقیق بوده است.
وی ادامه داد: این طور نیست که دعوایی درست شده باشد و بیان شود که، چون کاندیدا شده است دیگر نمی‌تواند رئیس بانک مرکزی باشد، زیرا اکنون تمام کاندیدا‌های ریاست جمهوری مسئولیت دارند و در حال انجام مسئولیتشان هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین این درگیری بین دولت و آقای همتی یک برنامه از پیش تعیین شده بود و قصد داشتند این ناکارآمدی را از گردن همتی بازکنند.

منصوری: راضی به زحمت شورای نگهبان نبودیم

آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: می‌گویند؛ اصلاح طلبان به جای بیانیه دادن باید ممنون شورای نگهبان هم باشند، چون نامزدهایشان رای نداشتند!ما برای مشارکت فعال در انتخاباتی آزاد، عادلانه و قانونی آمدیم و راضی به زحمت شورای نگهبان نبودیم.پیروزی و شکست در صورتی که مفهوم انتخابات شکل گرفته باشد، معنا پیدا می کند

زنگنه هفته آینده در صحن مجلس حاضر می‌ شود

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر نفت هفته آینده برای پاسخ به سؤالات دو نفر از نمایندگان در صحن مجلس حاضر می‌شود.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: بیژن نامدار زنگنه سه‌شنبه هفته آینده 18 خرداد ماه برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در صحن مجلس حاضر می‌شود.وی افزود: در این جلسه علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان و جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد سؤالاتی را از وزیر نفت خواهند داشت.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: سؤال علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان از وزیر نفت درباره گازهای فلر میادین نفتی است.حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این سؤال این موضوع مطرح شده که چرا گازهای فلر بعضی از میادین ما قابل استفاده است هدر رفته و سوزانده می‌شود و استفاده بهینه از این گازها صورت نمی‌گیرد.

بالاخره رییسی هم به توییتر پیوست

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رسما عضو توییتر شد.

محسن رضایی: عدم فهم مسائل اقتصادی مشکل اصلی کشور است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است و مشاوران نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند و راه‌حل‌های مناسب ارائه کنند.محسن رضایی عصر سه شنبه در برنامه شمارش معکوس در بخش ابتدایی به معرفی خودش پرداخت و گفت : محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم؛ پیش از انقلاب دانشجویی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت بودم و بعد از پایان فرماندهی در دفاع مقدس از رشته مهندسی مکانیک به رشته اقتصاد تغییر رشته دادم.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دلیل تغییر رشته ام این بود که پیش بینی می‌کردم که کشور دچار تحریم‌های اقتصادی خواهد شد و برای رفع این آسیب باید فهم کامل از اقتصاد پیدا می‌کردم و پس از ۱۶ سال فرماندهی سپاه و دو سال مسوولیت اطلاعات کشور با توجه به اینکه بسیاری از مسوولان خواستار ادامه فعالیت من بودند از سپاه استعفا کردم؛ زیرا می‌دانستم یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصاد است و می خواستم از وقوع آن بر زندگی مردم جلوگیری کنم. در این راستا وارد مجمع تشخیص مصلحت شده و ریاست کمیسیون اقتصادی مجمع را بر عهده گرفتم.

روایت جلیلی از نحوه شکل گیری «دولت سایه» در سال 92

سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سال 92 که رای نیاوردم در ستاد انتخاباتی خود اعلام کردم که کار ما برای کمک به دولت منتخب تازه آغاز شده است و بر همین مبنا دولت سایه را بوجود آوردیم.سعید جلیلی سه شنبه شب در گفتگو با برنامه «بدون تعارف» در بخش خبری 20:30 در پاسخ به این سوال که چگونه به جمع‌بندی برای حضور در انتخابات رسیده‌اید، گفت: هشت سال است که تحولات کشور را دنبال کرده و در حد وسع خودمان بر روند کشور تاثیر گذاشتیم؛ معتقدیم به پشتوانه کار کارشناسی و میدانی در این هشت سال، آمادگی خوبی به وجود آمده و نسبت به نقاط قوت و ضعف کشور کاملا آگاه هستیم.کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا عمیقا آماده حل مشکلات کشور هستید، خاطرنشان کرد: از نظر ما، شعار «جهاد بزرگ برای جهش کشور» مبتنی بر واقعیت است؛ به جمع‌بندی رسیدیم و معتقدیم با توجه به همه‌ی شرایط موجود، کشور ما آماده ارتقاء و جهش است.وی افزود: مورد به مورد بررسی کردیم و معتقدیم کشور می‌تواند جهش پیدا کند.

تکذیبیه دفتر آیت الله علوی گرگانی در مورد انتشار یک خبر در فضای مجازی

با توجه به انتشار خبری جعلی با موضوع «اگر مردی مانع رأی دادن همسرش شود...» که در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، به اطلاع می رساند متن منتشر شده، کذب و فاقد اعتبار است.متن تکذیبیه به این شرح است: با توجه به انتشار خبری جعلی با موضوع «اگر مردی مانع رأی دادن همسرش شود...» که در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، به اطلاع می رساند متن منتشر شده، کذب و فاقد اعتبار است.اگر چه حضور آحاد ملت در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح مورد تأکید مرجع معظم و سایر مراجع تقلید بوده است، لکن بیان اینگونه جملات و عبارات، دروغ و غیر واقعی است و عموم مؤمنین و متدینین و آحاد ملت باید سخنان و بیانات مراجع تقلید را از کانال های مطمئن و صادق دریافت کنند.

دریافت غرامت توسط تعدادی از خانواده‌ های جانباختگان هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با مقامات ایکائو اعلام کرد که تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده‌اند.«محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در آستانه سومین دور مذاکرات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی و نشست آتی شورای ایکائو، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) گفت‌وگو کرد.بهاروند با اشاره به همکاری‌های مناسب و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران با ایکائو، از تعامل و مناسبات موثر و دریافت مشاوره‌های فنی کارشناسان ایکائو در زمینه تهیه گزارش فنی سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و قدردانی کرد.در ادامه این گفت‌وگو، وی گزارشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان در خصوص چگونگی پرداخت به آن‌ها ارائه کرد. طبق این گزارش، تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان غرامت را دریافت کرده‌اند.«سالواتوره شیاکیتانو» رئیس شورای ایکائو ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایران در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی، بر جایگاه فنی شورای ایکائو و پرهیز از هرگونه ملاحظات سیاسی تاکید کرد.وی از عزم جدی ایران برای تقویت فعالیت‌های فنی معطوف به ایمنی هوانوردی قدردانی کرد.

تکذیب برگزاری نشست بنیاد باران با حضور رئیس دولت اصلاحات

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه برخی توهمات خود را در رابطه با نشست انتخاباتی بنیاد باران می‌گویند، تاکید کرد: بنیاد هیچگونه ورودی به انتخابات نداشته است.مدیرعامل بنیاد باران به متن اهانت آمیز منتشر شده در فضای مجازی پیرامون برگزاری جلسه انتخاباتی با حضور رئیس دولت اصلاحات واکنش نشان داد.جواد امام مدیرعامل بنیاد باران درباره برگزاری نشست انتخاباتی با حضور سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، اظهار داشت: این روزها با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ و افزایش انتقادات از روند ردصلاحیت‌های شورای نگهبان، عده‌ای تلاش می‌کنند با انتشار مطالبی دروغ و مشوش افکار عمومی را به سمت دیگری سوق دهند. به نحوی که یکبار از جلسه مخفیانه سیدمحمد خاتمی با برخی چهره‌ها سخن می‌گویند و بار دیگر گزارشی از توهمات خود در رابطه با نشست انتخاباتی بنیاد باران رونمایی می‌کنند.وی افزود: آنچه مسلم است، بنیاد باران تاکنون هیچ گونه ورودی به مساله انتخابات در کشور نداشته و نخواهد داشت و هرگونه تصمیم گیری در این رابطه، از سوی جبهه اصلاحات ایران متشکل از اعضای حقوقی و حقیقی صورت خواهد گرفت. پوشیده نیست اگر اصلاح طلبان بخواهند جلسه ای انتخاباتی برگزار کنند، نیازی به پنهان‌کاری و بازگو کردن مباحث پشت درهای بسته ندارند و مواضع خود را همیشه شفاف و روشن از طریق پایگاه های رسمی و مطبوعات به سمع و نظر عموم مردم رسانده اند.

کنایه علی کریمی به وعده های عبدالناصر همتی

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سانحه هواپیمای اوکراینی انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران نامزد ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران اصولگرا به نفع مجلس شورای اسلامی جامعه روحانیت فضای مجازی حزب اتحاد ملت پسندیده نیست کنسرت آنلاین نماینده مردم شورای نگهبان نفع رئیسی بنیاد باران اصلاح طلبان انتشار خبر دولت آینده کنار بروند کناره گیری محسن رضایی صلاحیت شده بانک مرکزی احمدی نژاد آقای رییسی گفت وگو آقای همتی فعالیت ها برنامه ها منتشر شده رسانه ها خبر هایی خواهد شد اما اگر ولی عهد مدعی شد بر اساس سه شنبه دختر لر خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.
ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.
اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خانم مجری جنجالی صداوسیما شهروند آمریکا از آب درآمد! | فیلم
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است