Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی از حمایت رسمی حزب متبوعش از عبدالناصر همتی در انتخابات سخن گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی که برای شماره روز چهارشنبه(12 خرداد) در روزنامه سازندگی نوشته است، از حمایت رسمی حزب متبوعش از عبدالناصر همتی در انتخابات سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم مناظره انتخاباتی| سلیمی‌نمین: معرفی تاج‌زاده از سوی اصلاح‌طلبان بازی با نظام بود/ وکیلی: شورای نگهبان بزرگترین خدمت را به ما کرداختصاصی تسنیم|احتمال حضور همتی و مهرعلیزاده در جلسه جبهه اصلاحات ایران

 

کرباسچی در بخشی از این یادداشت نوشت: آقای همتی در این روزها بسیار خوب عمل کردند و سخنان معقولی بیان کردند... در شرایط فعلی به نظر ما آقای همتی کسی است که مسائل کشور را می‌شناسد و به خصوص با توجه به تخصص شان در بعد اقتصادی راه‌حل‌های علمی و معقول برای حل نسبی مشکلات دارد اما خواسته و تلاش ما این است که همه نیروهای اصلاح طلب با استفاده از صندوق رای و تک تک آراء شهروندان حرکت کند."

وی با بیان اینکه "ما در کارگزاران سازندگی به دنبال این هستیم که مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از سلاح رأی وارد صحنه انتخابات شوند"، نوشت:  تمایل قطعی دوستان ما در کارگزاران حتماً این است که در انتخابات از آقای همتی حمایت کرده و برای ایشان تبلیغ کنیم و برنامه‌های ایشان را برای مردم در انتخابات توضیح دهیم.

کرباسچی در یادداشت خود از عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نیز انتقاد کرده و نوشت: "اگر در انتخابات مجلس یازدهم تصمیم درستی از جانب این دوستانی که کنار کشیدند، گرفته می‌شد و به‌درستی درباره حضور در انتخابات  تصمیم می‌گرفتند، امروز ترکیب مجلس یازدهم این نبود."

به گزارش تسنیم، بعد از اعلام نتایج احراز صلاحیت ها، جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات کاندیدایی نخواهیم داشت اما در روزهای گذشته چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات در ستادهای مهرعلیزاده و همتی جای گرفتند. همچنین محسن مهرعلیزاده کاندیدای اصلاح‌طلب این دوره انتخابات در نامه‌ای به بهزاد نبوی از وی خواست در جلسه جبهه اصلاحات ایران حاضر شده و برنامه‌های خود را تشریح کند اما آذر منصوری سخنگوی این جبهه اعلام کرده بود که موضع ما همان موضع قبلی است.

با اقدام امشب کرباسچی در حمایت رسمی از همتی، جریان اصلاحات فعلاً به چند دسته تقسیم شده‌اند. گروهی که تمایلی به حمایت از نامزدی در انتخابات ندارند و به تحریم انتخابات روی آورده اند.

دسته دوم احزابی مانند کارگزاران که تأکید بر حمایت از همتی دارند. همچنین طیفی از اصلاح‌طلبان که عمدتاً کارگزاران دولت خاتمی بودند در ستاد مهرعلیزاده حضور یافته اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 عبدالناصر همتی غلامحسین کرباسچی انتخابات ریاست جمهوری 1400 عبدالناصر همتی غلامحسین کرباسچی اصلاح طلبان حمایت رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین، دولت جو بایدن قصد دارد پس از تصویب بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به کی‌یف، انتقال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را از سر بگیرد.

به نوشته این خبرگزاری، بسته حمایتی تصویب شده آمریکا در بحبوحه کمبود شدید مهمات در اوکراین بسیار دیرتر از انتظارات به کی‌یف می رسد. ضمن آنکه تحلیلگران هشدار داده اند که هیچ تضمینی براس ارسال کمک های بیشتر وجود ندارد.

هرچند برخی مقامات و کارشناسان می گویند، ارسال گلوله های توپخانه، موشک های هدایت شونده و پدافند هوایی، چشم انداز نظامی اوکراین را تغییر خواهد داد.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا اخیرا گفت: «با تقویت اوکراین چه از نقطه نظر عملی و چه از نظر روحی، آنها کاملا می توانند تا پایان سال ۲۰۲۴ به خوبی اقدام کنند و نظرات مغرورانه [ولادیمیر] پوتین را که زمان به نفع اوست، خنثی کنند».

یک مقام آگاه آمریکایی نیز در همین زمینه گفت: مهمات، سامانه های دفاع هوایی و رهگیرها و سلاح‌های دوربرد می‌توانند در عرض چند روز، تغییر را ایجاد کنند.

وی سپس افزود: هیچ گونه تاخیر یا تنگنایی از سمت آمریکا وجود نخواهد داشت.

اظهارات این دو مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که با گذشت بیش از دو سال از جنگ در اوکراین، این کشور بخش هایی از قلمروی خود را در مناطق شرقی از دست داده و روسیه بمباران را حتی در شهرهای پشت خط مقدم هم افزایش داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه پس از ماه ها تاخیر، یک بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد که ۶۰ میلیارد دلار آن به اوکراین تخصیص یافته است. گفته می شود سنای آمریکا نیز این بسته را در هفته جاری تصویب خواهد کرد و مسیر جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای امضای این قانون باز می گردد.

کاترینا استپاننکو تحلیلگر مسائل روسیه در مؤسسه مطالعات جنگ گفت: همزمان با کمبود شدید مهمات در اوکراین که منجر به از دست دادن ابتکار عمل آن در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) شد، کمک‌ها خیلی با تاخیر ارسال می شوند.

وی افزود: اوکراین از ماه اکتبر، ۵۸۳ کیلومتر مربع از خاک خود را از دست داده است که دلیل عمده این امر کمبود مهمات توپخانه بوده است. وی سپس خاطرنشان کرد: روسیه زمان لازم را برای آماده سازی حمله در اواخر بهار یا اوایل تابستان دارد.

بلاتلکیفی سیاسی

رویترز در ادامه خاطرنشان کرد که اگرچه بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین پس از ماه ها انتظار تصویب شده و کاخ سفید در حال آماده سازی ارسال تسلیحات به کی‌یف است، اما سال ۲۰۲۴ به ویژه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با ابهاماتی همراه است. درواقع چنانچه دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات پیروز شود، همانگونه که بارها اعلام کرده است، نسبت به تداوم کمک های زیاد به اوکراین ابراز تردید نموده است.

رابرت مورت استاد دانشگاه سیراکیوز مستقر در نیویورک نیز در همین زمینه گفت: «اوکراین باید از سال جاری برای بازسازی نیروی خود به منظور آماده سازی برای جنگی طولانی استفاده کند». وی افزود: «هدف اروپا هم باید پر کردن شکافی حمایت های ایالات متحده باشد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • جهش سنگین قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم