Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشان به لحظه‌ها و ثانیه‌ها بند است از همین رو وقتی کاری فوری و ضرب‌الاجلی داریم آن کار را اورژانسی می‌گوییم. شاید همین چند وقت پیش که فیلم تماس کودک اسفراینی با اورژانس ۱۱۵ و گزارش خبر بدحالی مادرش را با اقدام فوری اورژانس در فضای مجازی دیدیم بیش از هر وقت دیگری اهمیت نیروهای همیشه حاضر اورژانس را درک کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر کسی پوشیده نیست که حادثه خبر نمی‌کند، بسیار پیش آمده در لحظه‌ای که تصورش را هم نمی‌کردیم گرفتار آسیبی شویم و نیازمند مداوا و رسیدگی فوری باشیم،  آن وقت است که وجود اورژانس معنا پیدا می‌کند.چه بسیار آسیب‌های جبران ناپذیر جسمی که به خاطر عکس‌العمل‌های ناشیانه به  افراد آسیب دیده وارد می‌شود، از امدادرسانی‌های غلط تا انتقال به شیوه اشتباه بیمار به بیمارستان!

خدمات رسانی جا و مکان نمی‌شناسد گاهی در دل گردنه‌ها و گاهی باید از فراز کوه‌های صعب العبور با آمبولانس هوایی به سراغ مصدوم رفت گفته می‌شود اولین آمبولانس هوایی غیر نظامی ایران در سال ۱۳۷۹ افتتاح شد و از آن زمان به بعد توسعه این خدمات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت.

روز به روز دامنه‌ حوادث گسترده‌تر و اهمیت کار این قشر زحمت‌کش بیشتر می‌شود کارکنانی که آرامش روانی‌شان مثل هر قشر دیگر بر عملکردشان تاثیر دارد.

اما حالا حدود ۸۰ نیروی زحمت‌کش قراردادی اورژانس ۱۱۵ بوشهر که ثانیه‌ها را برای حفظ حیات انسان‌ها محترم می‌شمارند ساعت‌ها، روزها و ماه‌هاست که منتظر دریافت اندک حقوقشان هستند. یکی از کارکنان قراردادی اورژانس بوشهر که نمی‌خواهد نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: چند هفته‌ایست که حقوق بهمن و اسفند پارسال را دریافت کرده‌ایم و در سال جدید تاکنون خبری از حقوق نیست.

او ادامه داد: مقایسه فیش حقوقی ما با سایر استان‌ها گواه آن است که سایر استان‌ها خدمات رفاهی و نوبت‌کاری حدود ۷۵۰ هزار تومانی می‌گیرند که ما در استان بوشهر از آن محروم هستیم.

این نیروی اورژانس افزود: در فیش حقوقی ما اضافه کاری قید شده تا دریافتی رقم بالاتری و هم تراز با سایر استان‌ها را نشان دهد.

 

او ادامه داد: به تازگی خبرهایی از پرداخت نشدن اندک حقوقمان تا پایان تیر به گوش می‌رسد و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد ما بیش از پیش شرمنده خانواده‌مان خواهیم شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: چندی پیش طبق وعده داده شده حقوق نیرو‌های شرکتی اورژانس این استان برای ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۹۹ پرداخت شد.

عبدالرحیم دادجو، ادامه داد: در شرایط کرونا درآمد‌های دانشگاه کاهش پیدا کرده است و از آن جا که مبنای پرداخت نیرو‌های شرکتی درآمد‌های دانشگاه است تامین اعتبار لازم با مشکل روبه‌رو شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در خصوص مطالبات معوقه نیرو‌های شرکتی اورژانس استان بوشهر گفت: حقوق‌های سال گذشته پراخت شده است.

او ادامه داد: یکی از پیگیری‌های همکاران ما برای برطرف شدن این مشکل اجرای طرح ارتقا بهره‌وری است که ۴ شرط برای اجرای این طرح باید رعایت شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر افرود: همکاران ما در اورژانس نیرو‌های زحمت‌کشی هستند که بیش از وظایف خود کار انجام می‌دهند، اما نوع رابطه استخدامی افراد متفاوت است، نیرو‌های رسمی و قراردادی متفاوت است.

کشمیری بیان کرد: میزان دریافتی یک نیروی قراردادی اورژانس در استان بوشهر باید با دیگر استان‌ها برابر باشد و این مسئله مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز است.

او افزود: بیش از ۱۰ جلسه کاری و عملیاتی با حضور نمایندگان همکاران در اورژانس در سال گذشته تا کنون برگزار شده است و اراده ما بر این است که مشکلات برطرف و بهترین شیوه پرداخت برای نیرو‌های اورژانس در نظر گرفته شود تا خیال این افراد نسبت به دریافتی‌هایشان راحت باشد تا کیفیت کار بالا داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: یکی از این شرط‌ها ۱۲ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت برای نیرو‌های اورژانس است، اما برای اجرایی شدن این طرح باید ۲۰ تا ۵۰ نیروی جدید اضافه جذب شود چرا که با تعداد فعلی اجرای این میزان کار شدنی نیست.

کشمیری ادامه داد: اکنون مقدمات کار فراهم شده است و شهرستان‌هایی که بتوانند شرایط ۴ گانه اجرای این طرح را اجرا کنند، طرح ارتقا بهره‌وری در آن‌جا اجرا و پرداخت می‌شود.

در حالی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌حل مشکلات نیروهای قراردادی اورژانس بوشهر را جذب نیروهای جدید عنوان می‌کند هر از چندگاهی خبرهایی از تعطیلی دو پایگاه اورژانس به گوش می‌رسد.

تعطیلی پایگاه‌های اورژانس در هر جایی بازی با جان  مردم آن منطقه است. مسئولان بهتر از هر چه زودتر اندک حقوق نیروهای زحمکش اورژانس را پرداخت کنند تا جان گرانبهای مردم این مناطق به خطر نیافتد.

گزارش: مژده پاینده

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطالبات مردم نیروهای اورژانس ارتقا بهره وری اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باشگاه خبرنگاران جوان گروه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدارهای سال جدید خود با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی، ظهر امروز با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت علمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر طهرانچی در این دیدار با اشاره به اهمیت تحول گفت: مسیر بشر، مسیر تحول است و ما از هر بحثی برای تحول استفاده می‌کنیم. همانطور که خداوند متعال می‌فرماید «كُلِّ شَيْءٍ مَوْعِظَةً»، نظام هستی معلم انسان است و بسیار زیبا موعظه می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه مرکز جذب و امور هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این مرکز قرار است سازمان یادگیرنده را تحقق بخشیده و جلوه‌گر تعالی سازمانی باشد و هوشمندی را القا کند. واقعیت این است که هر فردی با هر سیستمی که زندگی کند، بخشی از تصویر آن خواهد بود و به همین دلیل مناسبات فردی و اجتماعی با یکدیگر مرتبط است. به عنوان مثال؛ کسی که اهل انضباط فردی نباشد، در عرصه اجتماعی هم فرد منضبطی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما اگر با دارا بودن سند تحول و تعالی، نسبت به اعضای هیئت علمی خود رفتار هوشمندانه نداشته باشیم، نمی‌توانیم خود را سازمانی یادگیرنده بنامیم. اگر به عنوان سازمان یادگیرنده، رفتار تعالی‎یافته و مناسب نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که 45  هزار عضو هیأت علمی و مدرس در کلاس‌ها رفتار متعالی داشته باشند؟

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که رضایت شغلی باعث شادابی شغلی شده و شادابی شغلی هم منجر به رشد سازمان خواهد شد. همانطور که در زمستان درختان رشد نمی‌کننده بلکه در بهار شاهد شادابی، طراوت و رشد درختان هستیم. سازمان دانشگاه نیز باید بهار باشد نه زمستان. یکی از ویژگی‌های بهار مراقبت باغبان نسبت به باغ است و باید برای مجموعه خود تدبیر داشته و با درختان زندگی کند.

وی با بیان اینکه مرکز جذب و امور هیئت علمی لبه تماس سازمان دانشگاه با بدنه هیئت علمی است، گفت: فعالیت‌های این مرکز یک امر اداری و مالی نیست؛ بلکه مواجهه سازمان با انسان‌های هوشمند است و این موضوع می‌طلبد که در آن مداقه باشد و عاری از پیچ و خم‌های اداری باشد. در غیر این صورت شادابی از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مثالی از فیزیک گفت: نوترون، پروتون و الکترون همه اجسام تشکیل‌دهنده هسته است. جدول مندلیف دارای 114 عنصر است که این عناصر مولکول‌ها را تشکیل داده و مولکول‌ها ترکیبات مختلف در ساختارهای متفاوت ایجاد می‌کنند و ماده درست می‌شود. ماده نسبت به عوامل بیرونی مانند رنگ، میدان مغناطیسی، میدان الکترونیکی، میدان گرانشی، فشار و... تابع پاسخ متفاوتی دارد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: طبیعت، انسان و سازمان با مفهوم «تابع پاسخ» مواجه است و در سازمان زمانی بروز پیدا می‌کند که تقاضا را پردازش کرده و پاسخ دهیم. در تابع پاسخ، سازمان‌ها از ابزار فناوری استفاده می‌کنند و سوالی که در این رابطه مطرح است، این است که آیا در این روند ما «بر فناوری» هستیم یا «در فناری». برخی فناوری را به محاط گرفتند و به جای آنکه خودشان بر فناوری احاطه داشته باشند، دچار صورت‌گرایی شده و فناوری بر آنها تسلط یافته است. متأسفانه در نظام ارتقای اعضای هیأت علمی نیز به نوعی ماشین (صورت‌گرایی، تعداد مقالات و نمره) حاکم شده است.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها معاونت منابع انسانی و مرکز هیئت علمی دارند اما رضایت یا عدم رضایت از کارآمدی آن وابسته به تابع پاسخ است. در دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم تابع پاسخ ما نشاط، بالندگی، رشد، رضایت شغلی، احساس افتخار کار در یک سیستم پیشرفته و حفظ کرامت انسانی را به محیط بدهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز جذب و امور هیأت علمی جایی است که بین انسان و ماشین در رفت و آمد است، گفت: این مرکز ملاحظات انسانی دارد و بزرگ‌مقیاس بوده و دارای ویژگی انسان‌مداری، پیچیدگی، چندوجهی و یک شبکه متصل است. بنابراین در این مرکز با یک فرد برخورد نداریم؛ بلکه فرد در شبکه متصل است. به همین دلیل، این مرکز دانشگاه آزاد اسلامی را در برخورد با اعضای هیأت علمی نمایندگی می‌کند و لبه تماس سازمان به حساب می‌آید. به همین دلیل باید منعطف‌ترین، آراسته‌ترین، باهوش‌ترین و خوش‌خلق‌ترین افراد سازمان که دارای قدرت پاسخگویی هستند، در این مرکز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به نظام پاسخگویی به اعضای هیأت علمی گفت: به زودی سامانه رایانامه در اختیار تمامی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد و هریک از اعضای هیأت علمی به یک فرد در مرکز جذب و امور هیأت علمی متصل خواهد شد و از این طریق امورات خود را پیگیری می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پروژه مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه تصریح کرد: تاکنون 24 قطعه زمین با مساحت بیش از هزار هکتار تعیین تکلیف شده اما حل مسئله زمین و مسائل اداری تغییر کاربری و... زمان‌بر است. با این وجود، با جدیتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، موضوع مسکن در حد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و وزیر مسکن پیگیری می‌شود و دکتر ملکی تبار رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه نیز جلسات مستمری با معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کند.

وی افزود: همچنین قرار است نمایشگاه دانش بنیان صنعت مسکن برگزار شود تا فعالان این حوزه طرح‌های خود را برای ساخت مسکن دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کنند تا در کمترین زمان مراحل طراحی و ساخت پروژه کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیش برود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد