Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاشهای تهران برای رفع تحریمهای آمریکا می تواند به شرکت MTN آفریقای جنوبی اجازه دهد حدود ۲.۸ میلیارد راند (۲۰۴ میلیون دلار) پول نقد را از ایران خارج کند.

به گزارش ایسنا، گروه MTN که بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقاست، از سال ۲۰۱۸ که دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا تحریمهای اقتصادی علیه ایران را دوباره برقرار کرد، نتوانسته است پول از ایران خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دولت جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا موافق احیای برجام است و دیپلماتها امیدوارند توافق ۲۰۱۵ تا چند ماه آینده احیا شود.

شرکت MTN در نتایج مالی سالانه خود اعلام کرده که ۲.۸ میلیارد راندی که در ایران مانده است مربوط به بازپرداخت وام و سود نقدی است. این شرکت ۴۹ درصد در شرکت مخابرات ام تی ان ایرانسل و همچنین شرکت اسنپ سهم دارد.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: اگر MTN بتواند تمام یا بخشی از این پول را از ایران خارج کند، می تواند بدهی خود را پرداخت کند. خروج از ایران فعلا مطرح نیست اگرچه این شرکت آفریقای جنوبی به دنبال فروش داراییهای خود در کشورهای دیگر خاورمیانه به خصوص سوریه و افغانستان است.

شرکت MTN ایرانسل در بیانیه ای به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت سال را با عملکرد عملیاتی قوی آغاز کرده و از نتایجی که داشته، بسیار راضی است اما به مذاکرات درباره تحریمها یا فرصت این شرکت برای خارج کردن پول نقد خود اشاره ای نکرد.

ارزش سهام MTN امسال ۷۰ درصد صعود کرده و دومین عملکرد خوب را در شاخص FTSE/JSE داشته است و در بالاترین حد از سپتامبر سال ۲۰۱۹ معامله می شود. سرمایه گذاران از طرح فروش داراییها و پرداخت بدهی این شرکت و تلاشها برای بهره برداری از خدمات فین تک حمایت کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از این که تحریمهای قبلی ایران در سال ۲۰۱۵ برچیده شدند، شرکت MTN حدود یک میلیارد دلار از ایران خارج کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت MTN تحریم های آمریکا ایران خارج شرکت MTN

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا قیمت خودروهای برقی تولیدی خود شامل مدل‌های S، X، Y را ۲۰۰۰ دلار کاهش داده است.

البته چند روز پیش مشخص شد که این شرکت خودروسازی نتوانسته انتظارات فروش برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را برآورده کند.

بر همین اساس قیمت پایه خودروی تسلای مدل Y به ۴۲۹۹۰ دلار رسیده و قیمت پایه مدل S نیز در تارنمای تسلا ۷۲۹۹۰ دلار اعلام شده است. قیمت خودروهای تسلای مدل X در نوع پایه هم ۷۷۹۹۰ دلار تعیین شده است.

البته تسلا اعلام کرده که طرح فروش با تخفیف خود در تمام بازارها را در روز ۳۰ آوریل به پایان خواهد رساند. این اقدام معمولاً با هدف افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص در دستور کار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد.

گزارشات حاکی از آن است در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، قرار بود به هند رفته و در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، رسماً ورود تسلا به بازار هند را اعلام کند، این سفر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیشترهم رویترز گزارش داده بود که تسلا به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان است.

کد خبر 6086096 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم