Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج حریرچی»  چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر افزود: هر چند که رعایت پروتکل های بهداشتی از ۵۸ به ۷۱ درصد رسیده است ، اما تا ۹۰ و ۱۰۰ درصد فاصله زیاد داریم و انتظار ما این است حداقل بتوانیم در رعایت پروتکل های بهداشتی  به ۹۰ درصد برسیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی به حدود ۷۳ درصد افزایش یافته است و استان‌های سمنان، زنجان، قزوین، اردبیل جزو بالاترین استان‌ها در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی بیان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، کرمانشاه، تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و فارس به حدود ۸۴ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که مردم این استان ها به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی دارند.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت : آمارهای ما نشان می‌دهد که درصد موارد استفاده از ماسک نیز در اماکن عمومی به  ۷۱.۸۶ درصد رسیده است.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات پیش رو هرگونه تجمع و هم نفس شدن افراد به هر دلیلی که باشد موجب افزایش ابتلا به کرونا و میزان مرگ و میر خواهد شد، تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل ها باید به دوره طلایی واکسیناسیون برسیم که این باعث بازگشت به کار، زندگی و اشتغال در چند ماه آینده و در نهایت تا آخر سال جاری خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: با واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شاهد کاهش مرگ و میر زیادی در کشور خواهیم بود و کاهش چرخه شیوع ویروس کرونا با واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور عملی خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون ۱۲ هزار بیمار بستری به ۱۰ هزار نفر کاهش یافت و در هفته جاری نیز تعداد بیماران سرپایی ۱۳ درصد، بسترهای ۱۸ درصد و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی با اشاره به تعداد مرگ و میر بیماری کرونا در روز جاری (سه شنبه) گفت: امروز ما شاهد مرگ ۱۷۱ هموطن بودیم که با آن مجموعه فوتی‌های ما به حدود ۸۰ هزار نفر رسید و هنوز هم ۴ هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ میلیون دٌز واکسن به هموطنان تزریق شده است که سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دٌز اول و پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۶ نفر نیز به صورت کامل واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون جمعیت ما به ۷۰ درصد برسد باید دستورالعمل ها را به دقت رعایت کنیم و مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا تا یکسال آینده تنها با واکسیناسیون عملی خواهد بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در این برنامه گفت: هم اکنون تولید ۵ واکسن وارد کار آزمایی بالینی شده که واکسن موسسه پاستور و گروه دارویی برکت به نتایج موفقیت آمیزی رسیده اند و انتظار داریم در روزهای آینده با نتایج فاز سوم مجوز استفاده برای این واکسن ها صادر شود.

«کیانوش جهانپور» افزود: ما هم اکنون بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت داریم و حداقل باید ۷۰ درصد جمعیت ما واکسینه شوند لذا با واکسیناسیون ۵۶ میلیون نفر باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن داشته باشیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: برای واکسیناسیون هموطنان خود باید ۵۰ میلیون دٌز واکسن ایرانی تولید شود و مابقی باید از طریق واردات انجام شود، لذا ممنوعیت واردات واکسن به کشور نخواهیم داشت.

برچسب‌ها کرونا ایرج حریرچی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایرج حریرچی محدودیت های کرونا کرونا ایرج حریرچی محدودیت های کرونا اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی مرگ و میر استان ها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیماری هاری گفت: «بیماری هاری یک بیماری ویروسی است و اصولاً گوشت‌خواران وحشی و اهلی به‌عنوان مخزن بیماری تلقی می‌شود و این گوشت‌خواران بیماری را به سایر پستانداران منتقل می‌کنند و متأسفانه با افزایش جمعیت سگ‌ها در حاشیه شهر‌ها این بیماری از پستانداران وحشی به سگ‌ها منتقل و در بین سگ‌ها گسترش پیدا کرده و حتی دام‌ها هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: این ویروس پس از ورود به بدن معمولا به طور متوسط در کمتر از سه ماه از طریق اعصاب محیطی به سیستم اعصاب مرکزی وارد می‌شود و باعث بروز علائم در فرد می‌شود. بعد از بروز علائم، بیمار به کما رفته و حداکثر در طی ۲ هفته فوت می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت تصریح کرد: تعداد موارد حیوان‌گزیدگی در سال قبل افزایش پیدا کرده و به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این تعداد حدود ۳۲۰ هزار نفر بوده است.

شیرزادی ادامه داد: در سال گذشته متاسفانه موارد هاری هم به ۱۸ مورد افزایش پیدا کرده است. این افراد هم از کسانی بوده‌اند که بعد از حیوان گزیدگی برای دریافت واکسن هاری به موقع به مرکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند که در تماس با حیوانات به ویژه حیوانات ولگرد یا وحشی مورد گزش قرار نگیرند و در صورت گزش نیز حتما برای دریافت واکسن هاری و درمان به مرکز درمانی مراجعه کنند.

۷۵ درصد از گزش‌ها مربوط به سگ‌گزیدگی است

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از ۳۷۰ هزار مورد گزش ۷۵ درصد سگ گزیدگی است و مابقی موارد گزش گربه و سایر حیوانات مانند حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند و حیوانات وحشی در مناطق روستایی است، اما عمده‌ترین قسمت حیوان‌گزیدگی مربوط به سگ‌گزیدگی است و این مهم است که مراقب باشیم تا مورد گزش قرار نگیریم.

شیرزادی با اشاره به مراکز واکسیناسیون گفت: در کشور بالغ بر ۷۰۰ واحد مراقبت و پیشگیری از حیوان گزیدگی و هاری داریم که در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهند. افرادی که مورد گزش قرار گرفته‌اند نیز به این مراکز مراجعه کرده و سرم و واکسن دریافت می‌کنند.

به گفته وی افرادی که حیوان خانگی دارند باید متوجه بیماری‌هایی که از آن‌ها به انسان منتقل می‌شوند باشند که یکی از مهمترین آن‌ها هاری است و این حیوانات باید به طور دوره‌ای توسط دامپزشک معاینه و واکسن‌ها و دارو‌های ضد انگلی لازم برای آن‌ها تزریق شود.

وی درباره واکسیناسیون حیوانات رها شده گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مسئول کنترل بیماری در این حیوانات هستند. همچنین جمعیت سگ‌ها را باید کنترل کرده و حیوانات رها شده را مورد واکسیناسیون قرار دهد. در مراکز نگهداری سگ‌های ولگرد، واکسیناسیون این حیوانات دنبال می‌شود. نگهداری حیوانات و یا غذا دادن به حیوانات باعث می‌شود احتمال گزش توسط حیوانات بیشتر شود.

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور