Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@13:47:55 GMT

سناتور آمریکایی، حماس را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۳۴۴۱

سناتور آمریکایی، حماس را تهدید کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفته چنانچه حماس بخواهد اسرائیل را نابود کند، واشنگتن کمک‌رسانی به تل‌آویو را افزایش خواهد داد.

«لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه که به فلسطین اشغالی سفر کرده خاطرنشان کرد کابینه اسرائیل این هفته از پنتاگون درخواست کمک ۱ میلیارد دلاری برای تقویت سامانه گنبد آهنین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیندسی گراهام گفت: «اگر حماس بخواهد اسرائیل را نابود کند و ایران موجودیت این کشور یهودی را تهدید کند باز هم به اینجا سفر می‌کنم و بیشتر از اسرائیل خواهم گفت.»

او در ادامه گفت: «هرگاه کسی بخواهد اسرائیل را نابود کند پاسخ ما کمک بیشتر خواهد بود. کارمان را با تقویت گنبد آهنین شروع می‌کنیم. سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، سرمایه‌گذاری خوبی برای مردم آمریکا خواهد بود.»

لیندسی گراهام در ادامه از اقدامات دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان درگیری اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین تمجید کرد. او خاطرنشان کرد فکر نمی‌کند علی‌رغم مشکلات سیاسی «بنیامین نتانیاهو» تغییری در روابط میان آمریکا و اسرائیل ایجاد شود.

وی گفت: «اگر سیاست را دوست دارید به اسرائیل بیایید. هر ۶۰ روز یک انتخابات برگزار می‌کنند. دولت ممکن است ظرف دو روز آینده تغییر کند اما یک چیزی که هرگز تغییر نمی‌کند روابط میان اسرائیل و ایالات متحده است. ایالات متحده هیچ دوستی بهتراز اسرائیل نداشته است.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، تمام‌قد از حملات وحشیانه آن رژیم به غزه دفاع کرد و آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد.

حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات حتی در داخل کشور آمریکا را به همراه داشت تا جایی که طبق گزارش آکسیوس او در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توان مقاومت بیشتر در برابر فشارها را ندارد خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شده بود.

تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی در برابر قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین غافلگیر شده و انتظار مواجهه با شلیک متعدد راکت از غزه به فلسطین اشغالی را نداشته است.

چند روز پیش یک خلبان اسرائیلی با اذعان به شکست رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تصریح کرد که بمباران برج‌ها تنها راهی برای «تخلیه ناامیدی» در برابر گروه‌های مقاومت بوده است.

وی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «نمی‌خواهم از شدت حملاتی که من و دوستانم انجام دادیم بکاهم، ما چند تُن مهمات و آتش (روی ساکنان نوار غزه) ریختیم و هیچ کس در آن شکی ندارد اما زمانی که برای اجرای حملات خارج شدیم این احساس را داشتم که بمباران برج‌ها تنها راهی برای تخلیه ناامیدی ما از آن چیزی است که در حال رخ دادن است و گروه‌های (فلسطینی) در غزه همچنان به لگدمال کردن ما ادامه می‌دادند.»

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

شامگاه ۳۰ اردیبهشت پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

وزارت بهداشت غزه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

کد خبر 605052 برچسب‌ها فلسطین - غزه ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فلسطین غزه ایالات متحده آمریکا فلسطین حماس گروه های مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی تل آویو آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، این شخصیت‌ها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق آمدند تا عملیات تنبیهی وعده صادق را تبریک بگویند و بر ادامه هم پیمانی خود با ایران در مسیر نبرد با اشغالگران صهیونیستی تاکید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شرکت کنندگان با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی ایران عقبه رژیم صهیونیستی را آسیب پذیر کرد، تاکید کردندکه در سایه این عملیات وعده صادق موازنه قدرت راهبردی در جهان به نفع محور مقاومت تغییر پیدا کرده است.

عبد الکریم شرقی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره این دیدار گفت: آمدیم تا اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران در یک سنگر ایستاده ایم، این مسیر را ادامه می‌دهیم تا به پیروزی نهایی برسیم.

خانم رائده احمد از فعالان فلسطینی نیز گفت: وقتی که اخبار عملیات موشکی و پهپادی ایران را از رسانه‌ها شنیدیم، شادی کردم و گفتم که فلسطین از دست نرفته است، فلسطین با وجود هم پیمانانی مانند ایران اسلامی حتما آزاد خواهد شد، به دولت‌های سازشکار عرب می‌گویم، عزت و اقتدار را از ایرانیان بیاموزید.

شرکت کنندگان در این نشست خاطرنشان کردند: عملیات وعده صادق ابهت گنبد پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست داد و با سیلی مقتدرانه ایران، هیمنه دروغین اسرائیل فرو ریخت.

اسماعیل سنداوی نماینده جهان اسلامی فلسطین در سوریه در این خصوص می‌گوید: موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین پایگاه رژیم صهیونیستی یعنی نفتالیم را هدف قراردادند، بنابرین صهیونیست‌ها می‌دانند که جای امنی در سرزمین‌های اشغالی ندارند و باید هرچه زودتر سرزمین ما را ترک کنند.

همچنین در این دیدار شرکت کنندگان وحدت میادین محور مقاومت را یادآور شدند و به دشمن صهیونیستی هشدار دادند، در صورت ادامه کشتار مردم بی گناه غزه، با عملیات زلزله آسای رزمندگان مقاومت مواجه خواهند شد.

حسین اکبری سفیر کشورمان نیز در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ توان نظامی برخوردار نیست، ارتشش شکست خورده و به لحاظ سیاسی از درون در حال فروپاشی است، در جامعه جهانی تنفر گسترده‌ای علیه آن وجود دارد، این رژیم می‌داند که راهی در برابر نمانده جز اینکه به اراده محافل بین المللی تسلیم شود.

دیگر خبرها

  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد