Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:15:30 GMT

رام‌الله سفرای چهار کشور اروپایی را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۳۴۴۵

رام‌الله سفرای چهار کشور اروپایی را فراخواند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان سفرای انگلیس، بلغارستان، چک و اتریش را در اعتراض به مواضع ضد فلسطینی نمایندگان این کشورها در نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل فراخواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای چهار کشور اروپایی انگلیس، اتریش، چک و بلغارستان را در اعتراض به مواضع این کشورها در قبال بررسی نقض حقوق بشر و جنایات اسرائیل در فلسطین در نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد که مواضع نمایندگان انگلیس، اتریش، چک و بلغارستان در حمایت از تل آویو، در واقع چراغ سبزی به اسرائیل برای تشدید حملاتش در اراضی فلسطین است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل به تازگی قطعنامه تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی نقض حقوق بشر در اراضی فلسطینی توسط اسرائیل در جنگ اخیر علیه نوار غزه را با 24 رأی موافق تصویب کرد. نمایندگان 9 کشور از جمله آلمان، اتریش، انگلیس، چک، بلغارستان به این قطعنامه رأی منفی دادند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن اعلام آغاز تحقیقات خود برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در فلسطین از ماه آوریل گذشته تاکنون، تأکید کرد که در این تحقیقات، علاوه بر اقدامات و رویکردهای مغایر با حقوق بشر «ریشه و علل اصلی» تنش‌ها نیز مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنحشنبه در یک جلسه فوق‌العاده با حضور اعضای شورا اعلام کرد که حملات هوایی و موشکی اسرائیل به غزه می‌تواند مصداق بارز «جنایت جنگی» قلمداد شود.

نشست فوق‌العاده روز پنجشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بررسی موارد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در اراضی فلسطین از جمله حوادث و درگیری‌های اخیر در قدس شرقی و نیز مناقشه یازده روزه غزه اختصاص داشت که طی آن نیروهای حماس و ارتش اسرائیل به مدت یازده روز به تبادل آتش سنگین راکت، توپخانه و حملات هوایی پرداختند.

در پایان این نشست قطعنامه‌ای با 24 رای موافق، 9 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید که بر اساس آن قرار است یک «کمیسیون تحقیق بین‌المللیِ مستقل و دائمی» بررسی موارد نقض مقررات حقوق بشردوستانه و حقوق بشر را در جریان تنش‌ها و مناقشات اخیر میان اسرائیل و فلسطینیان آغاز کند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع و رسانه‌های بین‌المللی، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه طی یازده روز جنگ و درگیری از 10 تا 21 ماه مه، دست کم 254 شهید برجای گذاشت که 66 تن از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

این نخستین بار است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یک کمیسیون تحقیق بدون تعیین محدوده زمانی برای انجام ماموریتی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین شورای حقوق بشر سازمان ملل حقوق بشر سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • ۶ پیشنهاد امیرعبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل چه بود؟
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست