Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@16:43:41 GMT

تشکیلات خودگردان سفرای ۴ کشور را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۳۷۷۳

تشکیلات خودگردان سفرای ۴ کشور را فراخواند

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای چهار کشور اروپایی را در اعتراض به مواضعی که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره فلسطین داشتند، فراخواند.

به گزارش شبکه الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان آمده است: مواضع انگلیس، اتریش، جمهوری چک و بلغارستان چراغی سبز به اسرائیل برای ادامه تجاوزاتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، پنجشنبه شب گذشته به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت رأی مثبت داد.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود. پاکستان به نیابت از این سازمان و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری این نشست شده بود.

در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده «فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند».

انگلیس، اتریش، جمهوری چک و بلغارستان به این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل رای منفی دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین شورای حقوق بشر سازمان ملل فلسطین انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای حقوق بشر سازمان ملل تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد

به نقل از رسانه‌های مصری، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار با طارق احمد وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره تحولات جنگ علیه نوار غزه و ضرورت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرفین در این دیدار درباره بحران تجاوز به نوار غزه و راه‌های رایزنی ۲ کشور برای متوقف کردن جنگ و پایان دادن به بحران انسانی و پیامد‌های فاجعه بار آن در این بخش از سرزمین فلسطین گفتگو کردند.

سامح شکری در این دیدار بر اولویت توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش بس به منظور حفظ جان غیرنظامیان در غزه و ارسال کمک‌ها برای آنها تأکید و تصریح کرد: اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره تحقق آتش بس کامل در نوار غزه و تعامل براساس آن برای مرحله پس از ماه مبارک رمضان، ضروری است.

وزیر امور خارجه مصر، همچنین بر ضرورت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی با نوار غزه به عنوان تأثیرگذارترین مسیر برای تضمین ارسال مقادیر کافی از کمک‌های بشردوستانه و توزیع آنها در تمام مناطق غزه از جمله بخش‌های شمالی این باریکه تأکید کرد.

سامح شکری خاطرنشان کرد: مصر قاطعانه با هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح مخالف است و بر این باور است که این گونه عملیات نظامی، پیامد‌های انسانی هولناکی برای اهالی نوار غزه و همچنین ثبات منطقه خواهد داشت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، شکری در این دیدار همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن روش متفاوتی در مقایسه با گذشته در تعامل با آینده قضیه فلسطین و متناسب با تحرکات جدی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و تصویب عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد تأکید کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رأی مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به یک آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر ۲ طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه