Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای جاسوسی آمریکا آمریکا از سران اروپایی با واکنش‎ها و تحلیل‎های گوناگونی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های اروپایی به تازگی فاش کردند که آمریکا از سرویس مخفی دانمارک برای جاسوسی از سران بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان استفاده کرده است.

بر اساس گزارش‎های درز یافته، دانمارک میزبان چندین ایستگاه فرود اصلی برای کابل‌های اینترنتی زیر دریا از سمت و به سمت سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گلوبال تایمز»، در سال ۲۰۱۳ «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، برنامه نظارت موسوم به «پریسم» آمریکا را فاش کرد که باعث نارضایتی شدید در کشور‌های اروپایی مانند آلمان شد اما اعتراضات طرف‌های اروپایی نتیجه‌ای نداشت.

این بار، رسانه‌های اروپایی جزییات بیشتری درباره جاسوسی آمریکا از سران کشور‌های اروپایی، به ویژه نقشی که دانمارک در آن بازی کرده است، افشا کرده اند.

این افشاگری شامل مقدار زیادی از اطلاعات و واقعیات تکان دهنده است.

این گزارش می‎گوید «در غرب هیچ برابری و احترام متقابلی وجود ندارد؛ روابط آمریکا در مورد متحدانش مطابق با قوانین انجام نمی‌شود، بلکه پر از زورگویی و اجبار است؛ متحد بودن با آمریکا آسان نیست.»

بر اساس این گزارش، «نه تنها به حاکمیت این کشور‌های اروپایی نفوذ شده است، بلکه این کشور‌ها هر زمان تحت نظارت واشنگتن هستند؛ وحدت بین آمریکا و اروپا فقط ظاهری بوده و فریبنده است.»

خیانت دانمارک به کشور‌های اروپایی برای کمک به جاسوسی آمریکا از این کشور‌ها یادآور عمق نفوذ آمریکا در اروپا است.

اعتقاد بر این است که دانمارک از بی اخلاقی همکاری با نهاد‌های آمریکایی آگاه است، اما آن‌ها عمداً چنین اقداماتی را مجاز دانسته‎اند؛ این می‌تواند نوع روابط بین کشور‌های کوچک اروپایی و آمریکا را به تصویر بکشد.

خبر جاسوسی آمریکا از کشور‌های اروپایی باعث می‌شود که جهان چهره واقعی آمریکا را بیشتر بشناسد؛ شخصیت اخلاقی واقعی واشنگتن برای جهانیان آشکار شده است؛ تصویر به اصطلاح یکی از بزرگترین دموکراسی‌ها به عنوان رییس یک باند شرور و شوم بارزتر شده است.

بیشتر بخوانید: فرانسه جاسوسی آمریکا از سران اروپایی را «خطرناک» خواند افشای جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی

بسیاری از مردم اروپا نگران هستند که مبادا اروپا در مقیاسی کمتر از مقیاس سال ۲۰۱۳ به اقدام آمریکا در جاسوسی از اروپا اعتراض کند.

اقدامات آمریکا به شدت قوانین بین المللی را نقض کرده است؛ کسانی که مورد جاسوسی قرار می‌گیرند تنها سران اروپایی نیستند و باور بر این است که کشور‌های بیشتری نیز تحت جاسوسی آمریکا قرار گرفته‎اند.

جامعه بین المللی نباید رسوایی آمریکا را در جاسوسی از متحدان این کشور در اروپا کم اهمیت جلوه دهد؛ در عوض، جامعه بین الملل باید فشار خود را بر واشنگتن افزایش دهد و آمریکا و اروپا باید در این رابطه پاسخگو باشند.

آمریکا بار‌ها ادعا کرده است که تحت حملات سایبری خارجی قرار دارد و کشورهایی را به این موضوع متهم می‌کند؛ حال که رسانه‌های اروپایی خبر از جاسوسی این کشور از اروپا داده‎اند، آمریکا باید در این رابطه توضیح بدهد.

آمریکا تبدیل به یک کشور خارج از کنترل شده، منافع کشور‌های دیگر را نقض کرده و راه خود در جاسوسی را ادامه می‌دهد؛ علاوه بر این، آمریکا با صراحت استاندارد‌های دوگانه و متناقض را دنبال می‌کند.

«گلوبال تایمز» در پایان می‎نویسد «آمریکا به بزرگترین منبع بی ثباتی در جهان تبدیل شده است؛ محدود کردن قدرت مخرب آمریکا قطعا باید انجام شود؛ با این وجود جامعه جهانی نباید تلاش‌های مربوطه را کنار بگذارد؛ تلاش برای جلوگیری از قدرت مخرب آمریکا یک نفع مشترک برای همه کشور‌هاست.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن اروپا حقوق بشر کشور های اروپایی جاسوسی آمریکا آمریکا از سران سران اروپایی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم