Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع نظامی افغانستان اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در این کشور برای آنکه تا ۲۰ روز دیگر پایگاه نظامی اصلی خود یعنی پایگاه بگرام را به افغان‌ها تحویل دهند آماده می‌شوند. این مرحله جدیدی از تسریع در خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد «روند تحویل این پایگاه احتمالا نزدیک به ۲۰ روز طول می‌کشد، اما ممکن است این مهلت تا حدودی طولانی‌تر شود».

یک سخنگوی نیرو‌های آمریکایی گفت «من تأیید می‌کنم که ما به زودی پایگاه آمریکایی بگرام را تحویل می‌دهیم، اما من از جزئیات و جدول زمانی آن مطلع نیستم».

در حالی که ۲۰ سال از آغاز مداخله آمریکا در افغانستان در اکتبر ۲۰۰۱ می‌گذرد، آمریکا همچنان ۲۵۰۰ نظامی مستقر در افغانستان دارد که بدون شک خروج آن‌ها در این تابستان به پایان می‌رسد. پایگاه نظامی بگرام که در استان پروان، تقریبا در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی کابل قرار دارد مهمترین پایگاه عملیاتی نیرو‌های غربی در افغانستان است.

این پایگاه که توسط نیرو‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمانی که افغانستان را اشغال کردند (۱۹۸۹-۱۹۷۹) ساخته شد، در اوج عملیات در سال ۲۰۱۱، تا ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و غیرنظامی آمریکایی و نیرو‌های ناتو، از جمله نیرو‌های فرانسوی، را در خود جای داده بود. از این پایگاه همچنین به عنوان بازداشتگاه استفاده شد که عفو بین الملل این اقدام را محکوم کرد و از «مراکز شکنجه» در انبار‌های این پایگاه سخن گفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ افغانستان پایگاه بگرام خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه