Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:30:16 GMT

رشد پنج برابری مبادلات تجاری خراسان جنوبی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۰۲۶

رشد پنج برابری مبادلات تجاری خراسان جنوبی در سال جاری

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمارهای موجود، مبادلات تجاری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر شده است.

حمید ملانوری، روز گذشته ۱۱ خرداد در بازدید سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به اهمیت بازرگانی و بازار اشاره کرد و افزود: رشد مبادلات تجاری چنانچه به واسطه مانع‌زدایی‌ها و در راستای شعار سال که "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" است، صورت گرفته باشد، نشان می‌دهد قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و باید تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جمع رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: صنعت، معدن و تجارت، سازمانی پرکار، پرمشغله و حساس است که حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی، تجارت و بازار کشور را مدیریت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی از معدن و در کنار آن صنعت به عنوان محورهای توسعه استان یاد کرد و گفت: در خراسان جنوبی که از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است، تامین بازار و توزیع خدمات بسیار پرهزینه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر و متنوع ذخایر معدنی استان تاکید کرد: باید با کار جهادی بیشتر عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه جبران کنیم زیرا این خطه زرخیز با این همه ثروت نباید عقب‌افتادگی داشته باشد.

ملانوری افزود: باید به جایی برسیم که معادن استان به معنای واقعی کلمه فعال شود تا توسعه واقعی را به دنبال داشته باشند.

وی به نگاه ویژه خود به بخش معدن در استان اشاره و اظهار کرد: مسائل حوزه معدن در جلسات شورای معادن و ستاد توسعه خاوران فعالانه در حال پیگیری است.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به فعال‌سازی واحدهای تولیدی در کنار معادن اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی وابسته به معادن باید ایجاد شود و واحدهای بالادستی و پایین دستی مرتبط که نیمه فعال یا غیر فعالند نیز باید فعال شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه کنترل بازار و تامین کالاهای اساسی افزود: پایان سال ۹۹ در زمینه کنترل بازار اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت و توزیع شکر، مرغ گرم و منجمد، برنج و روغن به شکل چشمگیری افزایش یافت.

ملانوری با اشاره به آمار ارائه شده در حوزه نظارت‌ها، یادآور شد: نظارت‌ها باید به سمتی برود که ضمن اینکه نقش بازدارندگی داشته باشد، نشاط را از بازار نگیرد و به فضای کسب و کار خدشه وارد نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تجارت منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد

 

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از پلمب ۲ واحد متخلف در طرح نظارتی عید تا عید خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شده است.

او افزود: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرونده‌های تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

زارع نیا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰ میلیون تومان  شده است. 

او گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته و شهروندان می توانند برای  گزارش هرگونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • برتری ۲ برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است