Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار احمدعلی گودرزی سه‌شنبه شب در حاشیه سفر به شهرستان مرزی زیرکوه اظهار داشت: سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی ساخت کشور خودمان است و توسط دانشمندان جوان کشور تولید می‌شود که در امنیت مرزهای کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات نوین در امنیت پایدار مرزها اثرگذار خواهد بود افزود: تاکنون دولت در این زمینه کمک‌های ارزنده‌ای کرده و امسال هم اعتبارات مناسبی را برای این بخش مصوب کرده که اگر محقق بشود، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مرزبانی کشور رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: توان عملیاتی مرزبانان را با مهارت‌های آموزشی، تقویت قوای جسمی، تجهیزات پیشرفته اعم از سلاح، خودرو، سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی، پهپادی به ویژه خودروهای متحرک که می‌تواند در امنیت پایدار مرزها اثرگذار باشد و در اختیار استان‌های جنوب و شرق کشور به ویژه استان خراسان جنوبی قرار گرفته است، افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مرزبانان با آمادگی کامل و با نشاط و امید در پاسگاه‌های مرزی از امنیت و خاک کشور دفاع می‌کنند افزود: در این زمینه برای ایجاد امنیت هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای کشورمان در کل مرزهای خشکی و آبی، هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم.

سردار گودرزی گفت: اولویت برنامه‌های این فرماندهی استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، اوپتیکی و راداری، پهپادی و هلی‌شات و نیز گوادکوپتر برای پایش هوشمند تصویری مرزها است.

وی اظهار داشت: با عنایت رییس ستاد کل نیروهای مسلح، اقدامات خوبی در خوشایندسازی پاسگاه‌ها و احداث منازل سازمانی برای ارتقای روحیه کارکنان و معیشت خانواده‌ها انجام شده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی مرزهایی بسیار مستحکمی دارد افزود: برآوردها بر این است که مواد مخدر در این استان تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند عبور کند و رزمندگان عزیز ما همه وقت با استفاده از سامانه‌های در اختیار، مرزها را پایش می‌کنند.

وی عنوان کرد: بعضا اتباع بیگانه که متاسفانه مستکبران عالم برای آنان مشکلاتی در کشورشان ایجاد کردند، قصد ورود به داخل کشورمان را پیدا می‌کنند که همکارمان تعداد زیادی از آنان را دستگیر می‌کنند و با حفظ حرمت به کشورشان بر می‌گردانند.

سردار گودرزی گفت: به مردم عزیز ایران اسلامی این مژده را می‌دهیم که مرزهای کشور، مرزهای امن و پایداری است و امروز مرزبانی با ساز و کاری که از لحاظ ساختاری و زیرساختی دارد در حد قابل قبولی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: به هر استانی که سفر می‌کنیم حتما با مرزنشینان که مرزیاران افتخاری هستند نیز جلساتی داریم و در این سفر هم در منطقه عمومی گزیک، شاهرخت و یزدان با عشایر مرزنشین دیدار داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزنشینان پشتیبان بسیار خوبی برای مرزبانان هستند و در لحظاتی که نیاز است، حضور پیدا می‌کنند و خودشان اعلام می‌کردند که مرزبانان به آنان آموزش مرزی دادند و استیفای حقوق را به معنای واقعی انجام دادند.

وی با اشاره به ۹ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه مرزبانی خراسان جنوبی گفت: مرزبانان در خراسان جنوبی از حقوق خودشان به نیازمندان کمک کردند که مرزنشینان از این اقدام خداپسدانه بسیار قدردانی و تشکر کردند و این مصداق این است که مرزبانان ما در کارهای خیر سبقت می‌گیرند و این استان زبانزد است که جای قدردانی دارد.

با حضور سردار گودرزی طرح بازسازی و خوشایندسازی پاسگاه مرزی میل ۷۳ هنگ مرزی گزیک به بهره‌برداری رسید. این طرح در تعداد ۱۴ پاسگاه مرزی با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به صورت همزمان و با دستور فرمانده مرزبانی ناجا افتتاح شد.

همچنین با حضور فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی آیین نهمین رزمایش کمک‌های مومنانه در ستاد هنگ مرزی گزیک برگزار شد.

تعداد ۷۰۰ بسته معیشتی که با همکاری مرزبانان، خیرین، دستگاه های اجرایی و مردم با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان تهیه شده است در مناطق مرزی و عشایری استان خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

دیدار با مرزنشینان درمیان و زیرکوه، ادای احترام فرمانده مرزبانی ناجا به مقام شهدا در هنگ مرزی گزیک، دیدار با امام جمعه اهل سنت اسدیه و  بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هنری و صنایع دستی همسران کارکنان هنگ مرزی گزیک از دیگر برنامه‌های فرمانده مرزبانی ناجا در خراسان جنوبی بود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

برچسب‌ها افغانستان سیستم الکترونیک خراسان جنوبی امنیت زیرکوه مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان سیستم الکترونیک خراسان جنوبی افغانستان سیستم الکترونیک خراسان جنوبی امنیت زیرکوه مرزبانی اخبار کنکور فرمانده مرزبانی ناجا خراسان جنوبی سردار گودرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سال گذشته خراسان جنوبی با اجرای هزار و ۹۲۰ هکتار، رتبه سوم کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کسب کرد.

محمدی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در سه سال اخیر همواره جزو سه استان برتر اجرای طرح های سیستم‌های نوین آبیاری کشور بوده است گفت:  شهرستان‌های خوسف و درمیان بیشترین سطح و شهرستان بیرجند کمترین سطح اجرا شده را دارند.

 وی افزود: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت بهره‌برداران به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح در حال اجرا داریم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار ۲۵ میلیون تومان و آبیاری تحت فشار ۷۳ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی اختصاص داده می‌شود و مشارکت مردم در اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بی نظیر است.

دیگر خبرها

  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • توقیف تریلی حامل بیش از ۵۰۰ کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد
  • برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند