Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شبکه عبری زبان کان سه شنبه شب گزارش داد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تقاضای تل‌آویو را در سفر برنامه‌ریزی شده خود به واشنگتن طی امروز چهارشنبه منتقل خواهد کرد.

طی آن قرار است وی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که صحبت در مورد تجدید موجودی موشک‌های رهگیر "تامر" است که در ارتش اسرائیل علیه موشک‌های میان برد و کوتاه برد استفاده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۱ روزه غزه از شمار زیادی موشک رهگیر در سیستم گنبد آهنین استفاده کرد.

 ۱۹ ماه مه،دو روز قبل از پایان تجاوز به غزه ، گانتس گفت که گنبد آهنین ۱۰۰۰ موشک شلیک شده از غزه را رهگیری کرده است. بر اساس وب سایت اقتصادی گلوبس، قیمت هر موشک تامر دستکم ۵۰ هزار دلار است.

در این راستا لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه با تایید این مطلب گفت که پنجشنبه، اسرائیل درخواست یک میلیارد دلار کمک فوری نظامی از ایالات متحده را مطرح خواهد کرد.

این درخواست تنها دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا فروش اسلحه به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل را تصویب کرد.

گراهام که به اراضی اشغالی سفر کرده، گفت اطمینان خواهد یافت که اسرائیل پول درخواستی را دریافت کند.

وی مدعی شد که کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل "بهترین سرمایه گذاری" برای مردم آمریکا است!

این سناتور جمهوری خواه پیش از این هم گفته بود اسرائیل "چشم و گوش" آمریکا است.

پربیننده ترین مذاکرات وین ادامه پیدا می کند؟ / شرط ایران برای توقف اقدامات جبرانی در برجام احتمال بازگشت هیات های مذاکره کننده در نشست وین به پایتخت ها جنگ قدرت «کاظمی» با «حشدالشعبی» موضوعاتی در برجام باقی مانده‌‌اند که نیازمند تصمیم‌ گیری‌ های سیاسی هستند به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم / مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور به پایان برسد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟

درحالی‌که فضای رسانه‌های اسرائیلی خبر از قطعی بودن حمله رژیم صهیونیستی به ایران می‌دهند؛ اما مقامات نظامی کشورمان تأکید دارند حملات اسرائیل با پاسخ قطعی ایران مواجه خواهد شد. اما آیا رژیم صهیونیستی آن‌چنان برای حمله دستش باز است؟ اسرائیل چه سناریو‌هایی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که رویارویی با تهران پایان نیافته است و «برای هر سناریویی» آماده هستند رادیو اسرائیل هم در گزارشی اعلام کرده است که نتانیاهو به اعضای هم‌حزبی کابینه خود اعلام کرده که پاسخ به ایران با درایت صورت خواهد گرفت. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل هم در پیامی ویدئویی گفته که اسرائیل توانست پهپاد‌ها و موشک‌های ایران را مهار کند؛ اما این رویارویی «هنوز پایان نیافته است.»

از سوی دیگر کانال ۱۲ اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد که مقامات سیاسی و امنیتی این کشور تصمیم گرفته‌اند که به حمله ایران پاسخی «قاطع و شفاف» بدهند. تایمز اسرائیل، اما گفته کابینه جنگ رژیم صهیونیستی موافق حمله متقابل به ایران است؛ اما در میان اعضای آن اختلاف‌نظر‌هایی بر سر زمان و چگونگی آن وجود دارد.

اما امریکا به پاسخی دیپلماتیک به حملات ایران فکر می‌کند. جایی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از میزبانی نشست سران گروه هفت در واشنگتن، با اعضای شورای امنیت ملی کشورش در «اتاق وضعیت» کاخ سفید دیدار کرد. بایدن گفته که برای یافتن «پاسخ دیپلماتیک هماهنگ» امروز با سایر سران گروه هفت تشکیل جلسه می‌دهد.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها در اسرائیل نشان می‌دهد که محبوبیت نتانیاهو در پایین‌ترین سطح بحرانی قرار گرفته است. ناظران سیاسی معتقدند حمله غافلگیرانه حماس در ۷ اکتبر به شدت به جایگاه او اسیب رساند.

چه آنکه در ماه‌های منتهی به اکتبر، نارضایتی عمومی از نتانیاهو پس از آن افزایش یافت که دولت راست افراطی او تلاش کرد تا تغییراتی را اعمال کند که قوه قضائیه مستقل اسرائیل را از بین ببرد. در ماه‌های پس از ۷ اکتبر، اعتراضات علیه مدیریت جنگ غزه هم افزایش یافته است، زیرا افکارعمومی در اسرائیل معتقدند که او کمتر علاقه‌مند به ازادی اسرای باقی مانده از اسرائیل در این حمله است. اعتراضات، علاوه بر تورم، به تظاهرات علیه او و حکومت او تبدیل شده است.

نتانیاهو تلاش کرده است تا زمین‌های ازدست‌رفته را دوباره به دست آورد و از هر فرصتی برای قراردادن خود در خط مقدم افزایش ملی‌گرایی استفاده می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از مردم اسرائیل تمایلی به درخواست پایان‌دادن به جنگ نداشته باشند. حمله به سفارت ایران در غزه که پاسخ نظامی ایران را به دنبال داشت به انگیزه‌ای برای نتانیاهو تبدیل شده تا احساسات ملی‌گرایانه در این کشور را تقویت کند.

چه آنکه بعد از حمله ایران به اسرائیل، حالا همه منتظر واکنش اسرائیل هستند؛ واکنشی که برای تنش فزاینده میان دو کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و ابعاد و چگونگی ادامه تنش به آن وابسته است. کارشناسان سیاسی معتقدند محتمل‌ترین سناریو برای پاسخ نظامی اسرائیل به ایران، آن خواهد بود که بدون حمله مستقیم به خاک ایران، تنش را در سطحی کنترل‌شده حفظ کند. در این گزینه هواپیما‌ها وارد خاک ایران نشده و شلیک موشک‌ها از خارج از خاک ایران و بر روی نوار مرزی به مناطق حساس نظامی در استان‌های مرزی صورت خواهد گرفت.

برای اجرای این سناریو آب‌های آزاد در جنوب ایران، مرز سوریه و عراق بهترین گزینه از سوی کارشناسان غربی پیش‌بینی شده‌اند. البته این احتمال نیز مطرح است که اسرائیل فراتر از محل‌هایی که موشک‌ها از آن‌ها شلیک شده به منافع ایران در منطقه حمله کند. اسرائیل همچنین ممکن است به خاک ایران حمله کند؛ اما این حمله را به محل‌هایی که موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی از آن‌ها به‌سوی اسرائیل روانه شده‌اند، محدود کند.

چه‌بسا حمله‌ای مستقیم و علنی با جنگنده‌های اف-۳۵ که مهم‌ترین چالش برای پدافند ایران است، می‌تواند از سوی تندرو‌های اسرائیلی پاسخی مناسب برای حملات ایران توصیف شود. اما میزان تلفات انسانی هر حمله، میزان تجاوز به کشور و عمق تخریب ناشی از حمله بر چگونگی پاسخ یا توقف پاسخ به حملات از سوی ایران تأثیر خواهد داشت.

پاسخ نظامی ممکن است از حملات به افراد و تأسیسات سپاه پاسداران در عراق، سوریه و یمن باشد. این به‌عنوان یک سیگنال به تهران عمل می‌کند، اما به طور مستقیم به خاک ایران حمله نمی‌کند و بنابراین احتمالاً تنها یک پاسخ لفظی از تهران را تحریک می‌کند.

یک پاسخ نظامی بسیار قوی‌تر ممکن است شامل حملاتی در داخل خود ایران باشد. اما این حمله بیش از هر زمانی تنش میان دو طرف را تشدید خواهد کرد. برای اجرای این سناریو هواپیما‌های ارتش رژیم صهیونیستی باید بیش از ۶۰۰ مایل پرواز کنند تا به مرز ایران برسند و باید از عراق، اردن یا عربستان سعودی عبور کنند که قطعاً به آن‌ها حق پرواز قانونی در سراسر سرزمین‌های خود را نمی‌دهند.

در یک موقعیت فرضی دیگر، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی ممکن است با پرواز در تمام دریای سرخ، در اطراف خلیج عدن و به خلیج‌فارس، برای رسیدن به خاک ایران از جنوب غربی، وارد شوند. نقطه‌ضعف سناریوی اخیر احتیاج هواپیما‌ها به سوخت‌گیری حین پرواز است که نیاز به هواپیما‌های سوخت‌رسان را ضروری خواهد کرد.

در سناریوی دیگر اسرائیل قادر خواهد بود موشک به ایران شلیک کند. این امر هر گونه مشکل حقوق پرواز را تا زمانی که موشک‌های بالستیک بلندپرواز باشند، نه موشک‌های کروز، از بین می‌برد. اما آسیب‌هایی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند محدود خواهد بود و ممکن است تفسیری که از این عملیات در رسانه‌های غربی خواهد شد، هم وزن عملیات ایران تعبیر نشود. ازاین‌رو است که ناظران سیاسی محتمل‌ترین گزینه را حمله با مشارکت هواپیما‌هایی ارزیابی می‌کنند که پس از حمله به سمت اهداف تعیین شده، با شلیک موشک کروز در نوار مرزی اقدام کنند.

در همین حال علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی درباره واکنش احتمالی اسرائیل گفته «این بار ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت.

پاسخی که دریافت خواهند کرد به‌روز و ساعت نخواهد کشید و ظرف چند ثانیه اتفاق خواهد افتاد» پیش از او نیز سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان نیز دررابطه‌با حمله شامگاه شنبه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: «از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که اگر با اسرائیل در اقدامات احتمالی بعدی‌شان مشارکتی کند پایگاه‌هایشان در منطقه هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.»

تنش‌ها به حدی شدت یافته است که هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از ظرفیت لازم برای گسترش جنگ در منطقه برخوردار است. موضوعی که اگرچه نتانیاهو از آن استقبال می‌کند؛ اما ایران نیز در صورت هرگونه تضعیف توان بازدارندگی نظامی‌اش در منطقه، هدف حملات بعدی اسرائیل قرار خواهد گرفت. موضوعی که در واقعیت، پاسخ متقابل ایران به حمله اسرائیل را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. در چنین شرایطی کارشناسان سیاسی تاکید می‌کنند سناریو خوشبینانه برای پایان این تنش، پاسخ لحظه‌ای ایران به حمله و «دفاع فعالانه» در برابر حملات خواهد بود.

دیگر خبرها

  • موشک‌هایی که با زنان و کودکان کاری نداشت
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان
  • کاری که «وعده صادق» با اسرائیل کرد
  • عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟