Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت شهروند سوری در جریان تیراندازی شبه نظامیان کَُرد مورد حمایت آمریکا به سوی تظاهرکنندگان در شهر منبج واقع در شمال سوریه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری اسکای نیوز بامداد چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد: اعتراض ها در حالی به خشونت کشیده شد که یک روز پس از کشته شدن یک غیر نظامی در منطقه تحت کنترل عناصر موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد)، صد ها نفر در نزدیکی نقاط تفتیش در اطراف شهر تظاهرات کردند و پایان کنترل این گروه بر مناطق مزبور را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خونین ترین ناآرامی هایی است که شهر منبج از زمان کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک بر آن، شاهد بوده است. عناصر قسد پنج سال پیش با بیرون راندن داعش از این شهر کنترل آن را به دست گرفتند.

ساکنان محلی و رهبران عشایر می گویند که نارضایتی از نیروهای قسد در شمال و شرق منطقه بین ساکنان که اغلب عرب هستند، بالا گرفته است. بسیاری از ساکنان به سربازگیری اجباری از بین جوانان و تبعیص علیه اعراب در ارتباط با پست های عالی اعتراض دارند.

آنها همچنین می گویند که یکی از علل ناخرسندی مردم، حضور هزاران نفر در زندان های نیروهای سوریه دمکراتیک است.

مسئولان قسد در پی اعتصاب بسیاری از مغازه داران، در این شهر مقررات منع آمد و شد اعلام و ایست های بازرسی را در جاده های اصلی تقویت کرده اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم