Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@12:48:25 GMT

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۷۰۱

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۳۱ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۱۲ خردادماه) با ۳۷ سنت افزایش به ۷۰ دلار و ۶۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳۲ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۵ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (چهارم خردادماه)، ۶۸ دلار و ۶۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۶۶ دلار و ۷ سنت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت امروز پس از آنکه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) تصمیم گرفتند به روند بازگشت تدریجی و محتاطانه عرضه نفت در ماه ژوئن و ژوئیه پایبند باشند، افزایش یافت، همچنین انتظار می‌رود تقاضای سوخت ایالات متحده آمریکا در تابستان به‌شدت افزایش یابد.

تحلیلگران مؤسسه آی‌ان‌جی (ING) امروز در یادداشتی در این باره اعلام کردند: بازار بر بهبود چشم‌انداز نفت در اواخر امسال متمرکز است و اوپک پلاس انتظار دارد ذخیره‌سازی‌های نفت از ماه سپتامبر تا پایان امسال افت قابل توجه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه در پی گزارش‌هایی مبنی بر «حمله اسرائیل به ایران»، در بازارهای جهانی افزایش یافت و نگرانی‌ها را در مورد مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه برانگیخت.   شاخص قیمت نفت خام در ابتدای انتشار خبر حمله اسرائیل، بیش از ۳ دلار جهش کرد و سپس اندکی کاهش یافت.    در ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ، بهای نفت برنت برای تحویل در ماه‌های آینده ۱.۴۰ دلار یا ۱.۶۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ۱.۶۸ درصد (۱.۳۸ دلار) افزایش یافت و به ۸۳.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد