Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی و متکی بر آرای مردم است و مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای به دشمنان نظام اسلامی ثابت می‌کنند که با تمام وجود پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند و این حضور گسترده مشت محکمی بر دهان دشمن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۱۶ روز تا انتخابات ۱۴۰۰ باقی مانده است و روز به روز شور انتخاباتی برای بزرگترین رخداد سیاسی در کشور بیشتر می شود، حال و هوای انتخاباتی را می توان نه تنها در بنرها و تبلیغات، بلکه در فضای مجازی با ایجاد کانال ها، گروه ها و همچنین کمپین های مختلف مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها فعالیت های انتخاباتی سبب شده تا تنور انتخابات داغ شود، بسیاری از نامزدها ستادهای خود را آماده کرده و با نصب بنر و انعکاس شعارها و وعده ها خود را به مردم معرفی می کنند.

برای پرشورتر شدن انتخابات و رفتن به سمت انتخاباتی پر از شور حضور، کاندیداها و اطرافیان آنها این روزها سخت مشغول فعالیت هستند، کاندیداهای ریاست جمهوری از یک سو و نامزدهای شوراهای شهر و روستا از سوی دیگر آماده برگزاری انتخابات هستند.

شبکه های اجتماعی، ستادهای مجازی کاندیداها

این در حالیست که ویروس کرونا در این مدت بر تحولات و برنامه های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار بوده و بر روی انتخابات نیز اثرگذار است تا جایی که به واسطه شیوع کرونا بسیاری از برنامه های تبلیغاتی کاندیداها به سمت فضای مجازی هدایت شده و انفجار تبلیغات و معرفی نامزدها را می توان در شبکه های اجتماعی مشاهده کرد.

خواسته یا ناخواسته هر روز تعدادی از کاندیداها، مخاطبینی را در گروه های مختلف انتخاباتی عضو می کنند، به دلیل شیوع کرونا و برای جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری، فضای مجازی این روزها بهترین عرصه برای تبلیغات انتخابات است.

در انتخابات های گذشته شور انتخاباتی در ستادهای انتخاباتی که در خیابانها و محلات برپا می شد حال و هوای خاصی داشت اما به دلیل کرونا در این دوره نیز تجمع در ستادهای انتخاباتی ممنوع و تخلف است و بیشتر تبلیغات به سمت فضای مجازی کوچ کرده اند.

در این میان احزاب و گروه های سیاسی فعالیت خود را آغاز کرده اند و آرام آرام انتخابات و شور انتخاباتی به اوج می رسد، اگرچه در این میان معاندین و دشمنان از هر فرصتی خصوصا فضای مجازی برای کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات استفاده می کنند اما قطعا ملت ایران بدون توجه به این شایعات و توطئه ها خود را برای ایرانی قوی تر و مقتدر آماده می کنند.

فضای مجازی در این شرایط بهترین فرصت را برای معرفی کاندیداها فراهم کرده اما در میان هیجان و برنامه های انتخاباتی باید مراقب نیرنگ های دشمن از جنس شایعات در این فضای مجازی بود که در لابه لای این گرمی حال و هوای انتخابات سعی می کنند تا با نشر اخبار جعلی، اعتماد مردم را کاهش دهند.

امروز استفاده از فضای مجازی برای بسیاری از مردم یکی از ضروریات است به طوری که بسیاری از اطلاعات و اخبار روزمره از طریق همین فضا دریافت می شود، شاید امروز هر یک از مردم کشور سربازانی در فضای مجازی هستند که می توانند علاوه بر آماده کردن شرایط برای انتخابات، بر حضور پرشور مردم و انتخاب اصلح تاکید نمایند.

انحراف افکار در انتخابات، هدف دشمن است

امیر علی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: فضای مجازی یک نقش دوگانه دارد به طوری که هم می تواند از یک سو در جهت آگاهی بخشی و روشنگری، هدایت جامعه به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح اثر مثبتی داشته باشد و از سوی دیگر مخرب باشد چرا که دشمنان از این فضا برای دلسرد کردن مردم استفاده می کنند.

وی افزود: دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی به دنبال ناامیدسازی و القای روحیه یاس در بین مردم هستند و سعی دارند تا بگویند یک رای اثری در انتخابات ندارد در حالی که تک تک آرای مردم در انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمن علاوه بر اینکه به دنبال ایجاد روحیه ناامیدی در بین مردم است، تلاش دارد تا با انحراف افکار عمومی به سمت افراد غیر مقبول نتیجه را به نفع خود به پایان برساند به صورتی که با فعال سازی سلبریتی ها و یا با ساختن کلیپ های غیر واقع و دروغین در پی جلب اعتماد عمومی در مسیر سوق دادن به سمت انتخابات حداقلی است.

امیری خاطرنشان کرد: تلاش دشمن برای نشان دادن بی تفاوتی مردم در سرنوشت کشور بر کسی پوشیده نیست چرا که می داند ملت ایران همیشه در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات، عزت و اقتدار را به همراه دارد، بیان کرد: شرکت در انتخابات باعث عزت و حیثیت کشور می شود و اقتدار کشور را در دنیا افزایش می دهد و این درست همان موضوعی است که دشمن از آن می ترسد.

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: دشمن هراس دارد از اینکه شخصی محبوب منتخب شود که این شخص به دنبال استفاده از منابع داخلی، احیای تفکر اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار باشد لذا دشمنان تلاش می کنند تا کسی انتخاب شود که تفکر غربی داشته باشد.

امیری با اشاره به اینکه فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است، گفت: می توان از این فضا و از این فرصت برای آگاه کردن مردم و روشنگری با هدف افزایش مشارکت در انتخابات بهره برد و بار دیگر حماسه ای تاریخی در کشور رقم زده شود.

فضای مجازی بهترین فضا برای تبلیغات انتخابات

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا،  فضای مجازی بهترین گزینه برای تبلیغات کاندیداها  است و کاندیداها فعالیت های سیاسی خود را برای برگزاری پرشور انتخابات و افزایش مشارکت مردم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

وی افزود: هرگونه تجمع حتی در زمان قانونی تبلیغات توسط کاندیداها قطعا ممنوع خواهد بود و در صورت وقوع تخلف احتمالی برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: هر گونه تبلیغات کاندیداها که منجر به تجمع شود، تخلف می باشد، موعد تبلیغات کاندیداها هنوز شروع نشده و هر گونه تبلیغات به شکل رسمی تخلف محسوب می شود که لازم است کاندیداها نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

ثمینی عنوان کرد: به دنبال فراهم ساختن شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در یک شرایط مطلوب هستیم.

وی گفت: افزایش شعب اخذ رای با هدف سهولت مردم در رای دادن با توجه به شرایط کرونایی استان انجام می شود که در قانون، سقف مراجعه به شعبه اخذ رأی هزار نفر تعیین شده و اگر شعب اخذ رای بیشتر از هزار نفر مراجعه کننده داشته باشد باید شعبه مذکور به دو شعبه تقسیم گردد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به انتخابات الکترونیکی بیان کرد: در ۲۴ استان کشور و فقط در مراکز استانها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما انتخابات خرداد ماه در شهر های خرم آباد، کوهدشت و بروجرد نیز به صورت الکترونیکی و در سایر شهرستانهای استان به روش دستی برگزار خواهد شد.

ثمینی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته وزارت کشور اجازه اضافه شدن ۱۵ درصد شعب را در انتخابات پیش رو به ستاد انتخابات صادر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد انتخابات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح چهارشنبه در نشست با منتخب مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات شهرستان دشتی یکی از کم حاشیه ترین انتخابات‌ها بود.

وی افزود: از دیگر نامزدها که زمینه تشویق و ترغیب مردم را پای صندوق‌های رأی را فراهم آوردند تقدیر می‌شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: مشارکت ۷۳ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی نشان ولایتمداری مردم است.

بحرانی بیان کرد: منتخب مردم از جنس مردم و فردی با تجربه و صاحب نظر است که امیدواریم در جهت توسعه شهرستان گام بردارد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات حضور مردم و تشویق آنها در پای صندوق‌های رأی بود.

گمرک دشتی فعال شود

فرماندار دشتی یادآور شد: ۸۰ درصد اعتبارات در سطح ملی است که باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید با جدیت و کار تلاش جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

بحرانی گفت: تلاش کردیم پروژه‌هایی که سالیان سال از آرزوهای مردم بود شروع که برخی از آنها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: گمرک شهرستان را باید فعال کنیم در حوزه بهداشت و درمان و نوسازی مدارس باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم.

فرماندار دشتی یادآور شد: در سالیان گذشته بخش مرکزی شهرستان به عنوان برخوردار قلمداد کردند که موجب نارضایتی زیادی در بین مردم و به ویژه سرمایه گذاران شده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های شهرستان تاکید کرد.

کد خبر 6063306

دیگر خبرها

  • احمد مازنی: افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم/ صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند/ مشارکت به معنای واقعی کلمه با ایجاد فضای احساس تعلق ملی ایجاد می‌شود/ امید باید واقعی باشد
  • اسطوره کشتی کچ دنیا به ایران سفر می‌کند؟
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • حضور پرچم غزه در مراسم محفل قرآنی مشت محکمی بر دهان اسراییل است