Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت برگزاری پنجمین دوره بصیرت مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

 رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و اهداء سلام

خاضعانه خدای بزرگ را شاکرم در مقطعی حساس از تاریخ ایران اسلامی، برگزاری پنجمین دوره بصیرت مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جوار مضجع شریف ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) را مقدر فرمود و در فضایی مشحون از عطر ولایت رضوی، به افق‌های بلند در صحنه دفاع مقدس اندیشیده و با شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرشار و قدرتمند نرم افزاری و سخت‌افزاری به‌ویژه منابع انسانی بصیر، مومن، مجاهد، انقلابی، متعهد و سرشار از انگیزه و اراده والا، برای تکریم و ترویج فرهنگ و آرمان‌های تمدن‌ساز شهیدان و حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس، اهداف، سیاست‌ها، راهبرد‌ها و اولویت‌های این عرصه خطیر و مبارک را روزآمد و فراروی خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرور آنچه طی یک سال اخیر، تحت الطاف خداوندی و با الهام از رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر مبنای رسالت و مأموریت‌های خطیر سازمانی در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مجموعه نیرو‌های مسلح و به تبع آن در سراسر کشور آن هم در شرایط خاص کرونایی با بیش از ۲۶ هزار برنامه و بالغ بر یک میلیون فعالیت به انجام رسید، بیانگر این حقیقت است که دلدادگی ایران و ایرانی به قهرمانان همیشه‌جاوید دفاع مقدس، مستحکم و پرچم پرافتخار مقاومت، ایثار، جهاد و سلحشوری بر فراز این سرزمین همچنان برافراشته است.

بی‌شک حراست از امنیت و قدرت بازدارندگی امروز کشور که ثمره مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی فرزندان ملت رشید و بصیر ایران زمین در دفاع مقدس هشت‌ساله و امتداد آن در جبهه‌های مقاومت اسلامی در مصاف با داعش و تروریسم تکفیری است، نیازمند هوشمندی، هوشیاری و پیشتازی میراث‌داران عرصه‌های جهاد و شهادت است که بر پیشانی آن نام شما عزیزان نقش بسته است.

دستاورد‌ها و عملکرد هوشمند، هدفمند، جهادی و قابل وصف آن بنیاد در سیاست‌گذاری، هدایت، هماهنگی و حمایت از برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که نقطه اوج آن در تکریم و تجلیل بیش از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در ارتباط تصویری زنده با فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و افتتاح ۹ موزه دفاع مقدس، چاپ قریب به هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب و نشر ۳۰۰ عنوان کتاب صوتی و آثار متعدد و پرشمار نوشتاری، دیداری، شنیداری و مجازی دیگر با برخورداری از قدرت اقناع و آگاهی‌بخشی به منصه ظهور رسید، نویدبخش درخشش‌های پیوسته آینده پیرامون خورشید دفاع مقدس خواهد بود.

پردازش و ترسیم هنرمندانه، عالمانه و خلاقانه ابعاد و ناگفته‌های دفاع مقدس، از مهم‌ترین و پر مخاطب‌ترین تجلی‌گاه‌ها برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است که می‌تواند با روشنگری رسواگر، پرده از چهره فریبنده، اغواگر و ریاکارانه نظام سلطه و استکبار کنار زده و ماهیت شیطانی، فتنه‌گر و ضدبشری آنان را نمایان ساخته و تلاش دشمن برای فراموشی این حادثه بزرگ و روح عظمت و پیام آن را خنثی و در معرض بشریت قرار دهد.

جنگ تحمیلی استکبار جهانی با نام صدام و حزب بعث و فتنه داعش و جنگ‌های نیابتی اخیر، توطئه عظیم قدرت‌های جهانی ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران بود که برخلاف اراده و آرزو‌های دشمنان؛ تضمین‌کننده حیثیت، هویت ملی، عزت، امنیت، استقلال و اقتدار مثال‌زدنی کشور قرار گرفت و فهرست پرشماری از تکالیف و مسئولیت‌های خطیر را فراروی همگان گشوده است که تبلور و دستیابی به بخش‌هایی از آن در موسم چهل‌سالگی دفاع مقدس هرگز نباید ما را راضی کند.

انتظار می‌رود برابر وعده‌ای که در محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) داده شد، در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ موارد ذیل محقق گردد:

۱) مراحل ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از مابقی موزه‌های دفاع مقدس استانی (۱۲ موزه) و موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس به اتمام برسد.

۲) سالانه حداقل ۲۰۰۰ عنوان کتاب ضمن توجه و غنا بخشی به کیفیت آثار به چاپ برسد.

۳) مراحل ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از کلیه یادمان‌های شهدای گمنام در سراسر کشور به اتمام برسد.

۴) مراحل تملک، اصلاح و تجهیز ۵۷ یادمان دفاع مقدس در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به اتمام برسد.

۵) پروژه‌های ۶۸ گانه تحقیقاتی دفاع مقدس در دسترس نخبگان، پژوهشگران و محققان قرار گرفته و تاریخ توصیفی دفاع مقدس از آن استخراج و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۶) در حوزه‌های هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت آثار فاخر در سطح بین‌المللی، ملی و استانی تولید گردد.

با تشکر و قدردانی از کلیه مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، دوام توفیق، سلامتی و بهروزی آنان را تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمود‌های مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از درگاه قدس الهی مسئلت دارم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری

دفاع‌پرس/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر

مراسم احیاء شب‌های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم معنوی و پرفیض احیاء شب‌های قدر همچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ‌راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برقرار است.

این مراسم با همکاری هیات انصارالحسین (علیه‌السلام) در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ الی سه بامداد با سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی برگزار خواهد شد.

حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است و امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم شده.

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای «سیر» بردسکن 
  • آیت‌الله خاتمی: مقاومت امروز به یک شبکه‌ پیوسته تبدیل شده است
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • عملکرد شمس آذر در سال 1402؛ صعود به لیگ برتر و تداوم درخشش
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران/ امیدواری به درخشش چند جوان
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران/امیدواری به درخشش چند جوان
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود