Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از جوجه ریزی ۷۶۳ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ گوشتی از ابتدای اردیبهشت ماه در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بر حسب میزان جوجه ریزی، پیش بینی می‌شود  ۲۶۰۰ تن مرغ تا پایان تیرماه تولید و به بازار عرضه شود.

همتی با بیان اینکه در حال حاظر یک میلیون و ۲۶۰ هزار قطعه مرغ در ۳۸ واحد مرغداری صنعتی در شهرستان موجود است، افزود: مرغ موجودی به مرور به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: مرغ تولید شده به دو کشتارگاه موجود در شهرستان و کشتارگاه‌های شهرستان شیراز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: بازدید و ثبت جوجه ریزی در سامانه GIS، بازدید هفتگی به منظور راستی آزمایی و پایش مرغدارای‌های جوجه ریزی شده، ترغیب مرغداران به منظور حمل مرغ‌های آماده کشتار، نظارت شبانه بر کشتارگاه‌ها و نظارت مستمر بر توزیع مرغ در سطح شهر از اقدامات مشترک ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صمت در راستای تولید و توزیع مرغ است.

این مقام مسئول یادآور شد: این شهرستان دارای ۵۶ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۰۰ قطعه در دوره و تولید ۱۳ هزار تن مرغ زنده در سال است.

روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از پرداخت یارانه نهال به باغداران شهرستان خبر داد و گفت: یارانه نهال به حساب باغداران این شهرستان واریز شد.

او افزود: یارانه مذکور از محل اعتبارات باغبانی به باغدارانی که در سال ۱۳۹۹ اقدام به احداث باغات جدید کرده اند پرداخت شد که یارانه مذکور به تعداد ۲۸۷۷ اصله پاجوش خرما ارقام تجاری شاهانی، زاهدی، خاصویی، مضافتی، کبکاب و تعداد ۲۴۱۱ اصله پاجوش خرما از ارقام تجاری پیارم و مجول و همچنین ۶۴۵ اصله نهال انگور پرداخت شد.

دیانت تصریح کرد: پرداخت این میزان یارانه منجر به احداث حدود ۳۴ هکتار باغ جدید نخیلات و نیم هکتار باغ انگور شده است. همچنین با توجه به شیوع آفت قرنطینه‌ای سوسک خرما در برخی شهرستان‌های استان به باغداران توصیه شد که از شهرستان‌های آلوده به این نوع آفت پاجوش تهیه کنند تا این آفت در شهرستان طغیان نکند.

مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: شهرستان زرین دشت دارای ۷۰۰ هکتار باغ نخیلات است که حدود ۳۵۰ هکتار از آن بارور و میزان تولید خرمای شهرستان ۸۰۰ تن در سال است.

۲۴ هکتار آبیاری نوین در زرین دشت اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از اجرای ۲۴ هکتار آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد.

روح اله دیانت گفت: امسال میزان ۲۴ هکتار آبیاری تحت فشار اجرایی و به اتمام رسیده است. این سطح در بخش مرکزی شهرستان در شمال خسویه اجرا گردیده و مراحل تحویل موقت طرح انجام پذیرفته است.

او یادآور شد سهم آورده متقاضی طرح میزان ۹۲۵ میلیون ریال یارانه دولتی اختصاص یافته که ۶۲۰۰ میلیون ریال کل هزینه اجرای این طرح مبلغ ۷۱۲۵ ریال است.

دیانت گفت: تعهد امسال میزان ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۲۴ هکتار اجرایی گردیده و تحویل موقت انجام شده و میزان ۶۵ هکتار نیز در حال اجرا می‌باشد و مابقی آن تا پایان سال انجام خواهد شد.

 شروع برداشت خربزه در زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از برداشت خربزه در شهرستان خبر داد.

روح اله دیانت گفت: برداشت محصول خربزه در سطح ۹۰ هکتار از اراضی کشت شده شهرستان آغاز شد. خربزه از محصولاتی است که از اسفند ماه شروع به کاشت می‌شود و در اوایل خرداد ماه عملیات برداشت آن آغاز می‌شود.

او افزود: میزان برداشت خربزه در هر هکتار میزان ۳۵ تن است که میزان تولید شهرستان ۳۶۰۰ تن است که در بازار شهرستان و استان بفروش می‌رسد. پارسال نیز در سطح بیش از ۲۰۰ هکتار کاشت شده که امسال بدلیل خشکسالی اتفاق افتاده کاهش داشته ایم.

کاشت ۸۵۰ اصله نهال گردوی تجاری چندلر در کوار

کارشناس مسئول باغبانی شهرستان کوار از کاشت ۸۵۰ اصله گردوی تجاری چندلر در شهرستان کوارطی ۳ ماهه گذشته خبر داد.

لیلا جعفری گفت: بی شک یکی از ارکان اساسی موفقیت در احداث باغ و تولید تجاری محصول استفاده از ارقام اصلاح شده است.

وی عنوان کرد: احداث باغات تجاری جزء اولویت جهاد کشاورزی شهرستان بوده که در این راستا از ۳ ماه گذشته تعداد ۸۵۰ اصله گردو رقم چندلر در اراضی روستا‌های فرود، ده شیب، ذرات و حورباف شهرستان کشت شده است.

او ادامه داد: کیفیت بالای مغز و بازارپسندی آن، پرمحصولی، دیرگلدهی وکوتاه بودن طول دوره نونهالی و رویشی از خصوصیات بارز این رقم است.

جعفری بیان کرد: ما امیدواریم با بهره وری از ارقام تجاری محصولات باغی بتوان استفاده بهینه‌ای از منابع آب و خاک داشته و موجب رشد اقتصادی شهرستان شود.

دبی آب قنوات ارسنجان کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از کاهش دبی آب قنوات بناب، عایشه و کتک در این شهرستان خبر داد.

سیدناصر حسینی خرمی گفت: خشکسالی و کاهش قابل توجه بارندگی طی سال‌های اخیر باعث شد قنات بناب قریب به ۶۰ درصد، قنات عایشه ۵۰ درصد و قنات کتک ۳۰ درصد کاهش دبی آب را تجربه کنند.

او تغییر سیستم آبیاری از روش غرقابی به قطره‌ای و دور آبیاری، استفاده از کود‌های آلی پوسیده، مالچ و مواد جاذب رطوبت در قسمت آبگیر درختان، مصرف کود‌های پتاسه برای افزایش مقاومت درخت به کم آبی، انجام هرس خشک و سبز در زمان مناسب، شخم سطحی باغ و کنترل علف‌های هرز را از جمله راهکار‌ها برای مبارزه با خشکسالی و کاهش عوارض آن در باغ‌های میوه برشمرد.

اجرای طرح پرواربندی صنعتی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از اجرای طرح پرواربندی بره ۳۰۰ راسی در این شهرستان خبر داد.

سیدناصر حسینی خرمی گفت: این طرح در روستای اکبرآباد با اعتباری قریب به ۱۵ میلیارد ریال راه اندازی شده که ۷۰ درصد سرمایه گذاری آن با دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، توسط بانک کشاورزی و ۳۰ درصد بقیه، توسط متقاضی طرح تامین شده است.

به گفته او، این طرح زمینه اشتغال مسقیم و غیر مستقیم ۶ نفر را فراهم کرده است.

حسینی خرمی تصریح کرد: پرواربندی دام یک فرصت سرمایه گذاری مناسب با ضریب ریسک پایین است که امیدواریم شاهد توسعه آن در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت خربزه جوجه ریزی قطعه مرغ گوشتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان خبر شهرستان زرین دشت برداشت خربزه جوجه ریزی ۲۴ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی