Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از به حداقل رساندن فرآیند بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و کاهش قابل توجه سیر مراحل اداری درخواست مجوزها و رسیدگی و تایید درخواست‌های واحدهای تولیدی و صنعتی با راه‌اندازی سامانه فرآیند خبر داد.

علیرضا شریفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرآیندهای اداری و بررسی درخواست‌های فعالان تولید باید به حداقل زمان ممکن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت این مهم افزود: تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و کاهش سیر مراحل اداری در این بخش سبب می‌شود که تولیدکننده کمترین اتلاف زمان را داشته و با اشتیاق بیشتری به تولید و سرمایه‌گذاری بپردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه نباید در مسیر تولید دست‌انداز ایجاد شود خاطرنشان کرد: چراغ‌های قرمز مسیر تولید باید به حداقل ممکن برسد تا تولیدکننده و فعال اقتصادی با فراغ‌بال به کار تولید و اشتغال در استان و کشور بپردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بررسی مشکلات واحدهای صنعتی سمنان و دیگر استان‌های کشور با راه‌اندازی سامانه فرایند به صورت الکترونیکی انجام‌ می‌شود.

تسهیلات 1215 میلیارد تومانی برای تولیدکنندگان استان
وی ادامه داد: برایند خدمت رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان باید سرعت گیرد و نباید تولیدکنندگان دغدغه ای به غیر از تولید و توجه به کیفیت کالاهای در دست ساخت داشته باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه با تسهیل روند اداری اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و طرح های توسعه ای در استان سمنان شتاب می‌گیرد بیان کرد: نباید سرمایه گذار کنار اتاق های کارشناسان و مدیران حوزه صنعت و معدن معطل بماند. در پیگیری مسایل اقتصادی باید فعالان اقتصادی در اتاق کار خود بر روند تولید و کار خود نظارت داشته باشند و به صورت سیستمی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شود.

وی اضافه کرد: از طریق سامانه فرایند مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان بررسی خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی مربوط باید برای درج عملکرد، در کمترین زمان ممکن برای گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان اقدام کنند.

وی از تلاش برای حمایت مالی از واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: در همین راستا به زودی یک هزار و 215 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی استان قرار می‌گیرد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: به زودی و با ابلاغ تخصیص این اعتبارات به بانک‌های عامل استان، فرآیند اعطای این تسهیلات در استان سمنان نیز آغاز خواهد شد.

واحدهای تولیدی و خدماتی سوخت جایگزین می‌گیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از برنامه‌ریزی برای تخصیص سوخت جایگزین به واحدهای تولیدی و خدماتی خبر داد و افزود: در همین راستا قرار است که شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان سوخت جایگزین مورد نیاز برای ژنراتورهای واحدهای تولیدی و خدماتی را تامین کند تا کار خدمات‌رسانی و تولید متوقف نشود.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای در همین ارتباط ایجاد شده افزود: واحدهای متقاضی و حائز شرایط باید درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند تا سوخت جایگزین به آنها تعلق گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون اقتصادی استاندار سمنان سمنان سوخت جایگزین بروکراسی اداری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان واحدهای تولیدی سوخت جایگزین استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است

گلشنی نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت  در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سمنان  گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تولید در کشور همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف را در ۱۴۰۳ با اهتمام ویژه دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات بخش تولید و احیای واحدهای راکد از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۳ است و عزم بر تحقق جهش تولید با احیای بلندمدت واحدهای راکد پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی فعال مبتنی بر دانش بومی و دارای عمق داخلی‌سازی را برای امسال در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است
  • بازگشت ۴۳ واحد راکد به چرخه تولید در استان قزوین