Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جان دوگارد نماینده سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطین امضای بیش از 50 سیاستمدار اروپایی در زیر نامه حمایت از دیوان کیفری بین المللی را تحولی مهم خواند.
به گزارش خبرگزاری آریا، نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فلسطین و کارشناس حقوق بین الملل در لاهه هلند امضای بیش از 50 سیاستمدار اروپایی در زیر نامه حمایت از دیوان کیفری بین المللی را تحولی مهم خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 50 دیپلمات اروپایی نامه‌ای را امضاء کرده اند که در آن از اقدام دیوان کیفری بین المللی برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی حمایت شده است. (بیشتر بخوانید)
جان دوگارد در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره این نامه که در آن از پیگرد قضایی سران رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی حمایت شد، گفت، این کار تحول بسیار مهمی ارزیابی می‌شود.
وی تصریح کرد: این کار تنها واکنش به اتفاقات نوار غزه نیست بلکه واکنش به آن دسته از کشور‌های اروپایی و غیر اروپایی است که مخالف تحقیق درباره جنایات تل آویو در غزه اند.
دوگارد که از لاهه با الجزیره سخن می‌گفت ادامه داد، کشور‌هایی مثل آلمان، انگلیس، استرالیا و کانادا مخالفت خود را با هر نوع تحقیق درباره جنایات تل آویو اعلام داشته و با بازخواست سران آن مخالفت کرده اند، پس نامه مذکور با امضای این تعداد از سیاستمداران اروپایی تحول مثبتی است و نشان می‌دهد این تعداد از سیاستمداران آماده اند تا بگویند آنچه رخ داد اقدام اشتباهی بوده است و کشور‌های مخالف هم باید اصل بازخواست از اسرائیل را بپذیرند.
دوگارد گفت: اتفاقات غزه در این تحول اثر گذار بود و باید این تحول را شکل گیری نوعی حساسیت جدید به قضیه فلسطین و پی بردن به این حقیقت خواند که تل آویو به روش‌های مختلف، عامل این جنگ ظالمانه علیه فلسطین بود.
این کارشناس حقوقی درباره نپیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده رم - مرتبط با دیوان کیفری بین المللی - و تاثیر آن بر روند کار دادگاه بین المللی گفت، دولت فلسطین موضوع جنایات جنگی به ویژه موضوع شهرک‌ها و جنایات متعلق به هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را به دیوان کیفری بین المللی کشانده است.
دوگارد اضافه کرد: دیوان کیفری نیز در این زمینه‌ها صلاحیت قضایی دارد و می‌تواند عوامل ارتکاب چنین جنایاتی را مجازات کند، اما چون برخی از فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی اسرائیل در این جنایات دست دارند در نتیجه این موضوع، سیاستمداران اروپایی را نگران کرده است، چون تل آویو را هم پیمانشان می‌دانند و تمایل ندارند مقامات سیاسی و نظامی این رژیم را در دادگاه بین المللی ببینند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیاستمداران اروپا دیوان کیفری بین المللی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: غزه گورستان قوانین بین المللی است، و مردان را بازداشت و شکنجه، زنان را مورد تجاوز و کودکان را بمباران و زنان بار دار توسط بلدزر‌ها دریده می‌شوند و این غم برای ملت‌های مسلمان یک دردکشنده است.   رقیه موسویان، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۷۰روز است که شاهد جنایات غیر انسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و نوار غزه هستیم و مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم و ستم ونسل کشی نازی وار قرار گرفتند.   وی افزود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل در حمله به بیمارستان الشفاء وکشتار و خشونت وهتک حرمت زنان مسلمان، نشان از ضعف این رژیم در برابر عزم و اراده مردم غزه وبخصوص محور مقاومت یعنی زنان و کودکان دارد.   موسویان ادامه داد: مردم روزه‌دارغزه با خون افطار می‌کنند و سران کشور‌های عرب و رهبران جامعه جهانی و مدافع حقوق بشر و... خفگان گرفته اند. اعدام‌های میدانی، بازداشت‌ها و کوچاندن آوارگان و دیگر اقدامات غیرانسانی و نازیستی، علیه فلسطینی‌ها در بیمارستان شفا و نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی با مشارکت آمریکا، نشان دهنده جنایت جنگی بوده و حکایت از اینست که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به اهداف خود در جنگ غزه برسد رژیم صهیون در اوج ضعف خود وبه دنبال خلق پیروزی خیالی، به بیماران و زنان و کودکان زخمی بیمارستان حمله کرده است تا مردم غزه را به سمت جنوب کوچ داده و این سرزمین را هم به مناطق اشغالی خود اضافه کنند.   وی با بیان اینکه غزه گورستان قوانین بین المللی است، ادامه داد: مردان را بازداشت و شکنجه، زنان را مورد تجاوز و کودکان را بمباران و زنان بار دار توسط بلدزر‌ها دریده می‌شوند و این غم برای ملت‌های مسلمان یک دردکشنده است.   موسویان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله): صبر تاریخی مردم غزه، موضوع فلسطین را علی رغم خواست دشمن به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. جنگ ترکیبی روانی صهیون و مارپیچ سکوت رسانه‌های شاخص حلقه بگوش آمریکا و انگلیس، برای سرپوش گذاشتن به جنایات قرن حاضر با هدف شکستن مقاومت مبارزان فلسطینی، راه بجایی نبرده و خیزش عظیم مردم جهان برای ریشه کنی اسرائیل، این بلای عظیم بشریت را بدنبال دارد.   مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی افزود: ما جامعه زنان سپاه شهدا ضمن اعلام نفرت و محکومیت جنایات جنگی صهیون باپشتیبانی آمریکا در غزه، تاکید می‌کنیم که این جنایات شنیع خللی در عزم ملت‌های مسلمان و ملت مظلوم فلسطین در پایداری و پایبندی به حق آزادی و تعیین سرنوشت خود ایجاد نخواهد کرد و ما زنان بسیجی استان آذر بایجان غربی ضمن اعلام همبستگی و همدلی با زنان و مردم مقاوم غزه، تاکید می‌کنیم اتحاد و همدلی کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان و تشکیل اتحادیه اسلامی، لازمه مقابله با شیاطین استکبار جهانی و صهیونیستی در قرن حاضر بوده، تا این وحدت زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و بقیةالله فی الارضه باشد

دیگر خبرها

  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است
  • روزه‌های بدون سحری و افطار در غزه/مسلمانان در این ماه گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر
  • درخواست بیش از ۲ هزار روان‌شناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • حمایت آرژانتینی‌ها از مردم فلسطین
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد
  • تجمع مردم کرج در محکومیت جنایات بیمارستان شفا غزه