Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@13:38:57 GMT

همه امروز می گویند ما بهتر مذاکره می کنیم اهلا و سهلا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۲۵۸

همه امروز می گویند ما بهتر مذاکره می کنیم اهلا و سهلا

حجت الاسلام حسن روحانی امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئیت دولت با اشاره به اهمیت خرداد ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ۱۳ خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف را در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه ایراد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عاشورا در سال ۴۲ روز ۱۳ خرداد بود و سخنرانی معروف امام(ره) موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد. ناطقان: حجت الاسلام حسن روحانی امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئیت دولت با اشاره به اهمیت خرداد ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ۱۳ خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف را در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه ایراد کردند. روز عاشورا در سال ۴۲ روز ۱۳ خرداد بود و سخنرانی معروف امام(ره) موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.


وی افزود: اساس تفکرات امام(ره)  در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود. ایشان آگاهی مردم را اولین رکن اساسی برای نهضت و انقلاب می‌دانستند. آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می‌دانستند.

رئیس‌جمهور گفت: شاید بسیاری از مردم مطلع باشند که اساساً امام(ره) در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و آن را راه اساسی نمی‌دانست و راه حلی که مدنظر امام بود حرکت و جوشش مردم و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.

روحانی بابیان اینکه ۱۳ خرداد آغاز یک موج بسیار بزرگ در نهضت اسلامی بود، افزود: در سال ۶۸، سیزده خرداد روز دیگری بود که به عنوان رحلت حضرت امام (ره) ثبت شد. عصر سیزده خرداد، حال امام مساعد نبود و شب ساعت ۱۰.۲۰ روح ایشان پرواز کرد و ۱۴ خرداد روز بسیار غم انگیزی بود و صبح و عصر آن روز شرایط جدیدی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۴ خرداد سال ۶۸ یکی از روزهای بسیار تاریخ ساز بود، گفت: صبح ۱۴ خرداد صبحی بود که مردم مطلع شدند که امام، رحلت کردند. غم سراسر کشور را فرا گرفت و اشک از گونه‌های مردم سرازیر بود، اما علیرغم آن غم و سوگ بزرگی که مردم با آن مواجه شده بود یک متانت و سکینه و وقاری را خداوند بر قلوب مردم حاکم کرده بود. سراسر کشور آرام بود و این آرامش ۱۴ خرداد ۶۸ از عجایب تاریخ انقلاب اسلامی است و این نشان می‌دهد که مردم ما چقدر با عظمت بودند، آن هم شرایطی که با عراق به یک آتش بس واقعی نرسیده بودیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته از سال ۶۷ آتش بس بود اما نیروهای ما و عراقی سر مرز بودند و ما احتمالاتی می‌دادیم اما همه کشور آرام بود. جایی نبود که بدخواهان، نفوذی پیدا کنند و کاری انجام دهند. ۱۴ خرداد در تاریخ کشور روز عجیبی بود.

روحانی گفت: عصر در مجلس خبرگان رهبری تصمیم بسیار مهم و تاریخ سازی گرفته شد که در آن هم هدایت‌های امام(ره) تاثیر داشت و لطف و عنایت خداوند که اصل مساله بود. چون قبل از رای گیری نهایی برای انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب در تنفس، همه بحث‌ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد.

وی خاطرنشان کرد: خود من در آن لحظات، خدمت مقام معظم رهبری بودم. بیرون سالن در مجلس قدیم در ساعت تنفس آنجا بودیم و صحبت می‌کردیم، یکی از بحث‌ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد. بیشتر ذهن‌ها و فکرها این بود که ۳ نفر یا ۵ نفر برای شورای رهبری انتخاب می‌شوند. وقتی تنفس تمام شد و برگشتند و رای گیری شد، شورایی رای نیاورد و نقطه جدیدی در تاریخ سیاسی کشور بود. چرا که خبرگان باید بر روی فرد به اجماع می رسید.

رئیس‌جمهور افزود: این کار در یک زمان کوتاهی انجام شد و قبل از اینکه آفتاب غروب کند، ایران دارای رهبر جدید شد و این خبر به همه جا اعلام شد، آن شب خبرگان با امامت مقام معظم رهبری نماز جماعت مغرب و عشا را برپا کردند، هیچکس فکر نمی‌کرد که شب قبل، امام رحلت کردند و در کمتر از ۲۴ ساعت رهبر بعدی پرچم و مسئولیت را بر دوش گرفته، به نظر من ۱۴ خرداد از آن روزهای مهم و سرنوشت ساز است.

وی همچنین با بیان اینکه صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود. نباید از امام فاصله بگیریم، باید روز به روز به امام نزدیک شویم. نظریه امام این بود که مردم نقش تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند.
منبع: مهر برچسب ها: مذاکره ، ناطقان ، اهلا و سهلا ، برجام ، روحانی ، دولت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مذاکره ناطقان اهلا و سهلا برجام روحانی دولت تاریخ انقلاب اسلامی سخنرانی معروف نهضت اسلامی روز عاشورا خرداد روز ۱۴ خرداد ۱۳ خرداد امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین یاد آور حماسه آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت ،ژرف نگری و درایت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری گردید.
از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه های مهم، تاریخ ساز گردید. مبارزه با بحران آفرینی منافقین ،اشرار و ضد انقلاب ، حضور مستمر ، کوبنده و غرور آمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه ای از فعالیت های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.
امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری های نوظهور و دستاوردهای بزرگ ،در عرصه های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی ، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می باشد که با نقش آفرینی های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده اند.
همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات"وعده صادق" محقق گردید.
اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر ، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامی داشت مقام ایشان ،روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و  ملت شریف ، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده ، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی(ع)
  • ۲۶ فروردین یوم الله جدید در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است
  • حمله غیور مردان سپاه به اسرائیل برگ زرینی در تاریخ انقلاب ثبت کرد
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان