Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:26:42 GMT

احداث یکصد هزار واحد مسکن محرومین در کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۲۶۸

احداث یکصد هزار واحد مسکن محرومین در کشور

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به احداث یکصد هزار واحد مسکن محرومین در کشور، گفت: سهم استان فارس از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین روحانی نژاد»، امروز (چهارشنبه 12 خرداد) در مراسم کلنگ زنی پروژه مسکن ویژه خانوارهای 2 معلول و بیشتر، «فاضل» شیراز، گفت: توفیق را خداوند متعال عنایت کرد که شاهد اقدام ارزشمند کلنگ زنی مسکن خانوارهای 2 معلول و بیشتر، باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با تاکید بر اینکه مردم به دنبال این هستند که برای عمران و آبادانی و رفع مشکل در شهر و استان چه اتفاقی می افتد، افزود: در آستانه 14 و 15 خرداد هستیم و یاد و خاطره معمار انقلاب را گرامی می داریم، امام (ره)، شخصیت عظیم فکری، علمی و حوزوی بودند و انقلابی را به نتیجه رسانند که محرومین و مستضعفان عالم را امیدوار کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام، همین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که توجه به مسکن محرومین دارد، تاکید کرد: این ایام شاهد آماده شدن کشور برای بزرگترین مشارکت هستیم و مهمتر از انتخاب فرد، اصل مشارکت است و همه باید تلاش کنند تا حضور حداکثری بیشتر شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد با تاکید بر اینکه اصل در انتخابات مشارکت همه مردم است و در گام دوم انتخاب اصلح است که توسط مردم رقم می خورد، افزود: امیدواریم شعارهایی که نامزدهای انتخاباتی در رابطه مسکن می دهند، یک مقدار مطالعه شده باشد که در دولت بعدی بتوانیم مسائل مسکن را پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به پروژه مسکن خانوارهای معلولین «فاضل»، تاکید کرد: این پروژه مربوط به معلولین است برای خانواده های 2 معلول و بیشتر در نظر گرفته شده است و 886 واحد برای افراد کم درآمد به همت انجمن خیرین مسکن ساز فارس ساخته می شود، این انجمن تاکنون بالغ بر 2 هزار واحد ارائه کرده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با یادآوری این مطلب که ظرفیت موجود انجمن خیرین مسکن ساز فارس بالاست و این انجمن جز انجمن های پیشرو در کشور به حساب می آید، افزود: اگر حمایت های تامین زمین شکل گیرد افراد بیشتری خانه دار می شوند و اگر انجمن بتواند پنج هزار خانه در پنج سال بسازد، بار سنگینی از دوش دولت و نظام برداشته می شود.

وی با اشاره به احداث یکصد هزار واحد مسکن محرومین در کشور، گفت: سهم استان فارس از این تعداد سه هزار و 500 واحد مسکن است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به فعالیت های سازمان بنیاد مسکن، گفت: بنیاد مسکن فارس مسکن روستاییان و شهرهای کوچک را مقاوم سازی کرده است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن شیراز مسکن محرومین روحانی نژاد حجت الاسلام بنیاد مسکن واحد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • صدور ۲۵ هزار جلد سند بنیاد مسکن در دولت سیزدهم