Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع را یکی از مؤلفه‌های اساسی افزایش قدرت بازدارندگی برشمرد و گفت: قطعاً پیشرفت، خلاقیت و افزایش کیفیت تولیدات این سازمان، پیشرفت سلاح‌ها و تسلیحات نظامی و دفاعی را به همراه خواهد داشت. خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، خطوط تولید باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و جمعی از مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح افتتاح و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرلشکر پاسدار محمد باقری در آیین افتتاح این پروژه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا، شهدای صنعت دفاعی به ویژه شهدای مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، گفت: این دستاورد‌ها حاصل تلاش‌های چندین ساله جهادگران صنعت دفاعی در سازمان «توان» است که مجموعه‌ای از ذخیره سازه‌ها و تأمین کننده‌های انرژی سامانه‌ها و همه تجهیزات مورد نیاز بخش‌های نیرو‌های مسلح و کشور در حوزه نیروگاهی و همه سازمان‌هایی که نیازمند توان و انرژی هستند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های بازدید شده در این صنعت در لبه فناوری جهانی قرار دارد، افزود: دانشمندان جوان و مدیران ارزشمند صنعت دفاعی کار بزرگی را در این سازمان به منصه ظهور رساندند و موفق شدند به پیچیده‌ترین و دشوارترین فناوری در حوزه انرژی دست پیدا کنند.  
باقری با بیان اینکه به لحاظ سطح و ارزشمندی، تولید انرژی در مقیاس قابل سنجش با هزینه، حجم و کیفیت تجهیزات نیرو‌های مسلح در این سازمان کاملا رشد داشته است، تصریح کرد: به لحاظ کمیت مجموعه تولیدات سازمان توان طی ۵ سال گذشته رشد ۱۰ برابری داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تولیدات مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در بسیاری از محصولات، کشور را از واردات بی نیاز کرده است، اضافه کرد: ان‌شاءلله این مسیر با برنامه‌ی ۴ ساله‌ای که تدوین شده است با دقت و سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا بخش‌های مولد انرژی که در این مجموعه تولید و مورد بهره برداری قرار میگیرد در دقت تسلیحات و تجهیزات نیرو‌های مسلح تاثیرات چشمگیری را خواهد داشت.

باقری با بیان اینکه همه مجموعه‌های دفاعی و نظامی به تولیدات سازمان توان وابستگی دارند، اظهار داشت: عملکرد مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی نقش مهم و مؤثری در ارتقای قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبرد امروز مردم فلسطین با رژیم غاصب صهیونیسی گفت: نبرد حق و باطل در طول تاریخ همواره وجود داشته است؛ دائمی است و در هر زمانی شکل و شمای خاص خود را داشته است.

باقری افزود: مردم فلسطین امروز به جای سنگ از گلوله و راکت استفاده می‌کند و جنایات دد منشانه رژیم غاصب صهیونیسی را در بعد نظامی و استفاده از تکنولوژی می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحت لوای مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا پرچمدار جبهه مقاومت است، تصریح کرد: هیچ فرصتی را نباید از دست داد و با همت مضاعف تمامی راه‌های منتج به پیشرفت و اعتلای قدرت بازدارندگی را باید گسترش و توسعه داد؛ چرا که دشمن نیز دائماً در حال به روز کردن خود در زمینه نظامی است.

 باقری سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع را یکی از مولفه‌های اساسی افزایش قدرت بازدارندگی  دانست و اضافه کرد: قطعاً پیشرفت، خلاقیت و افزایش کیفیت تولیدات این سازمان، پیشرفت سلاح‌ها و تسلیحات نظامی و دفاعی را به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت همه جانبه و برداشتن موانع تولید در این سازمان به کار خواهیم بست، اظهار داشت: در کنار محصول و تولیدات فیزیکی و مادی منحصر به فرد، از جوانان و دانشمندانی که در طراحی، ساخت و تولید این محصولات نقشی اصلی را به عهده داشته‌اند نباید غافل شد و بنابر تأکید مقام معظم رهبری همواره باید به تلاش و همت سرمایه‌های انسانی ارج نهاد و قدردان آن‌ها بود.   بیشتربخوانید: سفیر سوریه در ایران: پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت فلسطین حاصل مجاهدت شهید سلیمانی است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سرلشکر محمد باقری امیر حاتمی وزارت دفاع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرلشکر محمد باقری امیر حاتمی وزارت دفاع سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع رئیس ستاد کل نیرو های مسلح قدرت بازدارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران با هدف تحقق‌بخشیدن به اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در رفع نیازها و ارتقای توانمندی‏‌های فناورانه کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) با هدف اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق سند چشم‏‌انداز و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها دو طرف برای تحقق‌بخشیدن به اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در رفع نیازها و ارتقای توانمندی‏‌های فناورانه کشور، بین محمد قنادی‌مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران، و وحیدرضا زیدی‌فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری امضا شد.

این تفاهم‌نامه در ۱۰ ماده برای افزایش‏ همکاری و هم‌افزایی در بخش‌های پژوهش، توسعه و تعمیق به‌کارگیری پرتوها و فناوری‌های نو هسته‌ای در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و تسهیل ارائه خدمات و محصول با درنظرگرفتن همه امکانات دو طرف اعم از فنی، تخصصی و تجربه نیروی انسانی به امضا رسید.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه شبکه همکاری فناورانه با هدف هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، همکاری در زمینه راهبری پژوهش، توسعه فناوری، نظارت، اجرا و سرمایه‌گذاری برای مجموعه‌ طرح‌های مرتبط با زمینه‌های هسته‌ای، پرتویی و کاربردهای نو آن، همکاری و مشارکت در زمینه تدوین، روزآمدکردن و پیاده‌سازی الزام‌ها، استانداردهای تخصصی صنعت نفت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 

کمک به اجرای برنامه توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای کشور با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های علمی، آموزشی، ترویجی و پژوهشی استانداردسازی، توسعه هوشمندسازی و علم داده‌ها، همکاری و مشارکت در زمینه‌های ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت، همکاری و مشارکت در زمینه انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی، اندازه‌شناسی و ردیابی دقتی، همکاری و مشارکت در زمینه تأیید صلاحیت اشخاص (مانند گواهینامه تأیید صلاحیت حرفه‌ای کارشناسان فنی استانداردسازی)، از دیگر مواردی است که برای تحقق اهداف مشترک در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر این اساس، حداکثر دو هفته پس از امضای این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری متشکل از نمایندگان معرفی‌شده از سوی دوطرف به‌منظور ایجاد هماهنگی، نظارت، تسهیل و تسریع در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و تدوین دستورعمل‌های اجرایی و دیگر اقدام‌های لازم تشکیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان «سپند» وزارت دفاع/ تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی کشور می‌شود
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • علت برتری امروز قدرت دفاعی ما دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد
  • تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود