Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ترکیه امروز (چهارشنبه) پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۵۰ واحد جدید در شهرک صهیونیست‌نشین «بیت‌ایل» واقع در کرانه باختری را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، گفت تداوم چنین اقدامات تحریک‌آمیزی توسط رژیم صهیونیستی، آن‌هم در زمانی که درد و رنج در نوار غزه هنوز تازه است، نشان می‌دهد که مسئولان اسرائیلی از حوادثی که اخیرا رخ داد هیچ درسی نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «ما این اقدامات غیرقانونی اسرائیل (شهرک‌سازی) را رد می‌کنیم. لازم است اسرائیل را به دلیل اقدامات و اعمالش که نقض قوانین بین‌المللی است، پاسخگو کنیم».

کابینه وزرای رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه آغاز پروژه ساخت ۳۵۰ واحد جدید در شهرک‌صهیونیست‌نشین بیت‌ایل را تایید کردند. تل‌آویو در پایان سال ۲۰۲۰ با حمایت دولت پیشین آمریکا، ساخت واحدهای جدید در این شهرک را تصویب کرده بود.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند (جزئیات بیشتر).

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

این در حالی است که چند هفته پیش نیز پنج کشور اروپایی با درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان، تاکید کردند این اقدام‌ها ابعاد صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ترکیه وزارت خارجه شهرک سازی کرانه باختری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیود کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دیوید کامرون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، ادعا کرد: پس از حمله وحشتناک ایران به (رژیم) اسرائیل سفر کردم تا همبستگی خود را نشان دهم.

وزیر خارجه انگلستان بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی، تنش‌زا و بی‌ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه به بیان این نکته بسنده کرد که هر گونه واکنشی (به پاسخ ایران) باید تا حد امکان کمترین تاثیر را بر تشدید درگیری‌ها داشته باشد.

وی افزود که در جریان دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرده است که ما باید تمرکز خود را بر دریافت کمک‌های بیشتر به غزه و خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) حفظ کنیم.

کامرون پیشتر هم در گفتگو با خبرنگاران در اراضی اشغالی گفته بود که مشخص است که اسرائیلی‌ها در حال تصمیم‌گیری برای اقدام (نظامی) هستند. امیدواریم که اقدام آنها تا جایی‌که ممکن است باعث تشدید نشود و همانطور که گفتم، هوشمندانه و در عین حال قوی باشد.

وزیر خارجه انگلیس در تداوم حمایت بی‌دریغ لندن از رژیم صهیونیستی، گفت: ما خواهان وضع تحریم‌های هماهنگ علیه ایران هستیم. بریتانیا در چارچوب نظام تحریمی خود، سپاه پاسداران و ده‌ها نفر در ایران را تحریم کرده است، اما به نظرم ما می‌توانیم اقدامات بیشتری را صورت دهیم تا نشان دهیم که در یک جبهه هستیم.

دیگر خبرها

  • منابع عبری شلیک موشک به عسقلان را تایید کردند
  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • فرانسه از رژیم صهیوینیستی خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
  • مراکز هسته ای کشور در امنیت کامل هستند
  • دیوید کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • دیود کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران