Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دبیر این ستاد طی نامه‌ای به علی عسگری، رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طرح دو سوال اساسی در باب امر به معروف و نهی از منکر از نامزدهای انتخاباتی که برای ارائه برنامه‌ها در صدا و سیما حاضر می‌شوند را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه هاشمی گلپایگانی به رئیس سازمان صدا و سیما به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

چنانچه مستحضرید اصل هشتم قانون اساسی به عنوان یکی از اصول مترقی و اساسی در اصلاح و بهبود اجتماعی، علیرغم همه تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همچنان مغفول بوده و دولت‌ها و سازمان‌ها در جهت اجرای آن تلاش جدی انجام نداده‌اند.

با توجه به پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به‌منظور گفتمان‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه برنامه‌ها و انعکاس مواضع و دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی با طرح سوالات و پرسش‌های هدفمند و کارآمد، خواهشمند است دو سوال زیر در مناظره‌ها و مصاحبه‌های رسانه ملی با نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شود.

به عنوان مجری قانون اساسی؛ برنامه اجرایی شما به منظور تحقق اصل هشتم قانون اساسی و نیز احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین توسط مردم، چیست؟

با توجه به اینکه، مسئول اجرایی در مواجهه با قوانین نباید سلیقه‌ای و گزینشی برخورد کند و قوانین را تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب نماید؛ برای اجرای مصوبه حجاب و عفاف جلسه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای ۲۶ دستگاه وظایف مشخص تعیین کرده است، چه برنامه‌ای دارید؟

کد خبر 5226110

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ستاد امر به معروف و نهی منکر امر به معروف و نهي از منكر علی عسگری انتخابات 1400 انتخابات 1400 قرآن سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی امام خمینی ره قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران مشارکت مردم در انتخابات اندیشه دینی سازمان دارالقرآن الکریم حوزه علمیه قاسم سلیمانی مسابقات قرآنی آیت الله خامنه ای امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین از روابط‌ عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌ عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد.

اسامی نامزدهای نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است.

۱- امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»

۲- کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»

۳- راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

۴- افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی

۵- مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی

انتخاب چهره سال هنر انقلاب از میان نامزدهای نهایی کسب این عنوان توسط گروهی از نخبگان و خبرگان هنر انقلاب انجام می‌شود.

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- در پردیس مرکزی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

«تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هر سال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود. تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند و در سال جاری دهمین منتخب این عنوان معرفی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب معرفی شدند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد