Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:55:42 GMT

شیوع کرونا در استان مرکزی روند نزولی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۸۷۷۵

شیوع کرونا در استان مرکزی روند نزولی دارد

سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک،  افزود: گزارش‌ها بیانگر آن است که کرونا در استان به غیر از یکی دو شهرستان به شکل پلکانی وضعیت نزولی را پیموده و وقایع مربوط به این بیماری شامل موارد مثبت شناسایی شده، بستری، درمان سرپایی و جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ با همکاری مردم کاهش محسوس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نتیجه و شرایط کنونی باید همچنان حفظ شود و با توجه به  تعطیلات پیش رو  و انتخابات ۲۸ خردادماه جاری باید همه با حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کار قرار دهند تا دوباره شرایط شکننده و بحرانی حاکم نشود.

استاندار مرکزی گفت:  ۲ هفته  منتهی به انتخابات رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود و مردمباید از دورهمی، حضور در معابر پرتجمع و مراکز خرید که احتمال انتشار را تقویت می‌کند بپرهیزند.

آقازاده افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر در چهار روز تعطیلات از ساعت ۱۴ ظهر روز ۱۲ خردادماه تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷خرداد  ممنوعیت دارد، بنابراین برای تحقق این مصوبه با نیروی انتظامی، راهداری و راهور استان همکاری لازم اعمال شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید در تعطیلات پیش رو در محل خدمت حاضر باشند و پیوسته محدودیت‌ها سفر را کنترل کنند.

استاندار مرکزی گفت: ۵۸ مورد معابر پرتردد استان با هماهنگی ناجا شناسایی شده است که با همکاری فرمانداران تردد در آن‌ها با حساسیت در تعطیلات نیمه خرداد نظارت شود.

آقازاده افزود: لازم است دوربین نظارتی راهور استان که قرار بود وارد مدار شود به‌زودی و قبل از تعطیلات به مجموعه نظارتی راهنمایی و رانندگی بپیونددو نیروی انتظامی به سرعت برای این دوربین ها تاییدیه صادر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر نامزدهای ریاست جمهوری به استان‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است و این مهم در استان مرکزی نیز عملیاتی نخواهد شد و می‌طلبد از ظرفیت‌های رسانه‌ای مجازی برای آگاهی مردم از برنامه‌های انان بهره گرفته شود.

استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی نمی‌تواند امسال به خاطر شرایط بیماری کرونا محل عبور کاروان عزاداران مرقد امام باشد همچنین مراسم ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان برگزار نخواهد شد.

آقازاده افزود: برگزاری آیین ارتحال  ملکوتی امام خمینی (ره) نیز روز پنجشنبه با رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی و شمار کم شرکت‌کننده‌ها در مصلی اراک برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک نیز گفت: هفته پیش رو سرنوشت ساز است چون نقاط تهدید در حوزه انتقال ویروس کرونا با تعطیلات  افزایش پیدا می‌کند و باید مناطق مسافرپذیر به دقت در تمام شهرستان‌های استان رصد شود.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: تجمع و برگزاری آیین در فضای باز نگرانی کمتری دارد اما در تعطیلات دورهمی شبانه، رفت و آمد تهدید جدی برای تشدید انتقال ویروس کرونا است.

وی اظهار داشت: نشست‌های سیاسی در استان به ویژه مناطق روستایی برای انتخابات برقرار است و همراه با پذیرایی و ارایه وعده غذایی است که نیازمنداست با بانیان این محفل‌ها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: موقعیت آب و هوایی در خردادماه شرایط بهره ‌مندی از فضای باز را فراهم کرده بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید هر برنامه‌ای دارند با تعداد کم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  در فضای باز انجام دهند.

دکتر جمالیان افزود: اگرچه مردم از زمان شیوع کرونا برای تفریح و سفر در محدودیت بوده‌اند اما نباید با نادیده گرفتن ویروس در تعطیلات نیمه خرداد بار دیگر شرایط وخیم را برای خود و شهروندان رقم بزنند.

وی اظهار داشت: هفته گذشته میزان واردات واکسن به کشور کاهش یافته درحالی که نوبت سری دوم واکسیناسیون آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: ۷۸ هزار و ۱۴۲ دُز واکسن در استان تزریق شده و افراد با ۲ نوبت ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند که در مجموع ۹۹ و هفت دهم درصد تاکنون در استان واکسن زده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: تاکنون ۲۵ درصد جمعیت بالای ۷۵ سال استان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در صورتی که این هفته واکسن به استان برسد حتی روز تعطیل جمعه هم تزریق ۶۵ سال انجام خواهد شد و تا آخر هفته آینده ۶۵واکسیناسیون این گروه سنی تمام خواهد شد و بعد آن تلاش است که سایر گروه‌ها واکسینه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: ۲ هزار و ۳۰۷ نفر در اراک در هفته اول اردیبهشت تا هفته دوم خردادماه به کرونا مبتلا شدند.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: اکنون ۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های اراک بستری هستند و خدمات درمان تخصصی دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۹۳۶ مورد مثبت کرونا در هفته اول اردیبشهت به ثبت رسید که این آمار  اکنون به ۸۲۱ مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار بیماران بستری‌ استان در هفته اول اردیبهشت ماه جاری به دلیل ویروس کرونا از ۶۶۰ نفر اکنون به ۹۵ مورد و بیماران سرپایی نیز از پنج هزار و ۲۰۶ مورد اکنون به ۷۳۶ نفر رسید.

وی اظهار داشت: شمار فوتی‌های کرونا در هفته اول اردیبهشت ماه جاری ۱۰۶ مورد بود که اکنون  به ۲۷ مورد رسیده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: چهار هزار فقره جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تاکنون در استان به دلیل رعایت نشدن محدودیت ترافیکی کرونا اعمال شده است.

سرهنگ «سید علی حسینی»  افزود: لازم است دامنه هوشمندسازی کنترل جاده‌ها به سرعت عملیاتی شود و اقدامات لازم برای نصب دوربین به جای نظارت فیزیکی عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: تردد شبانه موجب شده تا ترافیک ۶۰ درصد نسبت به روزهای عادی کاهش یابد اما فشار مضاعف به راهور وارد شده است.

فرماندار اراک نیز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کلانشهر اراک قابل قبول است هرچند حاشیه شهر این مهم چندان رعایت نمی‌شود.

«حسین بختیاری» افزود: فرمانداری اراک با همکاری راهور،  راهنمایی و رانندگی تمام ورود و خروج به اراک را مورد کنترل و نظارت در چهار روز تعطیلات قرار خواهند داد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا استان مرکزی پروتکلهای بهداشتی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا استان مرکزی کرونا ویروس کرونا استان مرکزی پروتکلهای بهداشتی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل استان مرکزی ویروس کرونا هفته اول مرکزی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک

عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد. معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود. اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد. او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند. اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • لیگ دسته اول| برد دراماتیک خیبر و تداوم روند نزولی چادرملو
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان