Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@20:27:11 GMT

تکمیل راه آهن اردبیل به دولت دوازدهم نرسید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۸۷۸۸

تکمیل راه آهن اردبیل به دولت دوازدهم نرسید

به گزارش همشهری آنلاین، در دوران وزارت کوتاه مرحوم «رحمان دادمان» وزیر اردبیلی دولت وقت، عملیات اجرایی این پروژه آغاز و در قطعاتی از پروژه نیز پیشرفت های خوبی حاصل شد.

سال 84 بود که بعد چندین سال مطالعه و نشست مسئولان استانی و کشوری کلنگ احداث ایستگاه مرکزی راه آهن اردبیل در10 الی 15 کیلومتری شهر اردبیل برزمین زده شد و قرار بود تا پایان سال 89 با اتمام این طرح اردبیل به خط ریلی کشور پیوسته و جان تازه ای در زیرساخت ارتباطی آن دمیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اظهارات برخی نمایندگان نیز به گونه ای بود که مردم انتظار داشتند که تا پایان دولت دهم و مجلس هشتم نه تنها راه آهن اردبیل به اتمام خواهد رسید، بلکه راه آهن اردبیل به پارس آباد هم به نیمه خواهد رسید! اکنون راه آهن برای اهالی استان به رویایی تبدیل شده است که  قطار قطار وعده های بی سرانجام به دوش می کشد.

استاندار اردبیل در ابتدای حضور خود در اردبیل تابلو روزشمار برای پایان پروژه راه آهن در میادین شهر نصب کرد و وعده به دهه فجر سال 99 داده شده بود که با نزدیک شدن زمان موعود تابلوها برداشته شد. این پروژه با تزریق فاینانس داخلی از بانک ملی مرکزی شتاب بیشتری گرفت اما به پایان دولت دوازدهم که وعده داده شده بود نرسید.

در حال حاضر استاندار اردبیل می گوید: زیرسازی این پروژه به 88 درصد پیشرفت رسیده و ریل‌گذاری ۵۲ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل محقق شده است و ایستگاه اول راه‌آهن اردبیل با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد اما سه ایستگاه به غیر از ایستگاه اصلی راه‌آهن اردبیل نیز تا مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر بهنامجو عنوان می کند: راه آهن به علت نقش محوری که در ترانزیت دارد و امن ترین شکل حمل و نقل از نظر کارشناسان است می تواند کمک شایانی به شکوفایی اقتصادی استان مرزی اردبیل داشته باشد و برای اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری از زیرساخت های ضروری محسوب می شود.

این پروژه که از آغاز تاکنون، 5 دولت را تجربه کرده است و به عنوان طرحی نیمه تمام هنوز اندر خم کوه ها و دره ها است.

کد خبر 604978

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: راه آهن اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا

وزیر دفاع پاکستان درباره تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان به‌رغم هشدارهای آمریکا، ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان روز پنجشنبه ابراز خوش‌بینی کرد که کار تکمیل خط لوله گاز میان این کشور و ایران به‌رغم هشدارهای آمریکا به سرانجام برسد.

او با اشاره به سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور، آن را تحولی مهم به‌ویژه درباره پروژه خط لوله انتقال گاز دانست.

به گزارش پاکستان تودی، این اظهارات عاصف در حالی بیان شده که ایالات متحده به بهانه تحریم‌ها، درباره هرگونه توافقات تجاری با ایران هشدار داده است.

کلید پروژه خط لوله گاز در سال ۲۰۱۰ و با هدف انتقال گاز از میادین پارس جنوبی در ایران برای تامین انرژی پاکستان زده شد؛ پروژه‌ای که به‌رغم تکمیل در ایران، در پاکستان با تاخیر همراه بوده است.

در میانه نیاز مبرم پاکستان به انرژی و همچنین درخواست از آمریکا برای صدور معافیت تحریمی درباره خط لوله گاز، دولت موقت پاکستان چندی پیش برنامه‌های آغاز ساخت و ساز این پروژه را تصویب کرد.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی به‌خصوص درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشورهای دیگر انتقاد کرد.

او با اشاره به چالش مشترک تروریسم برای ایران و پاکستان، بر تعهد مشترک ۲ کشور برای مقابله با آن تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟