Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که ادامه روند برنامه‌ریزی‌شده عرضه نفت اوپک سبب افزایش قیمت نفت می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری پلتس، فاتح بیرول هشدار داد که اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به روند محدودیت عرضه خود ادامه دهند و نفت بیشتری را در ماه‌های آینده روانه بازار نکنند، قیمت جهانی نفت تحت فشارهای افزایشی بیشتری قرار می‌گیرد، زیرا تقاضا در حال بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در ۶ ماه آینده به وضوح شاهد بهبود چشمگیر تقاضای نفت در آمریکا، چین، اروپا و دیگر نقاط جهان خواهیم بود و اگر سیاست کنونی اوپک پلاس ادامه یابد، ممکن است شاهد شکاف بیشتر عرضه و تقاضا باشیم.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی افزود: در صورت ادامه سیاست‌های تولید کنونی اوپک پلاس و بهبود قابل توجه تقاضا، شاهد گسترش شکاف عرضه و تقاضا خواهیم بود که سبب بالاتر رفتن قیمت‌ها می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه پیشین خود درباره بازار نفت برآورد کرده بود که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ ، ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش ‌می‌یابد و افزایش عرضه احتمالی اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان به هیچ‌وجه پاسخگوی تقاضای بهبود یافته نخواهد بود.

این نهاد هشدار داد روند افزایش تولید فعلی اوپک پلاس کندتر از روند پیش‌بینی شده احیای تقاضاست و حتی اگر نفت بیشتری از سوی ایران در اواخر سال میلادی جاری عرضه شود، نمی‌تواند با تقاضا همگام باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نفت اوپک مصاحبه جهان انرژی ایران آژانس بین المللی انرژی اوپک جهان قیمت نفت نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا

به گزارش جام جم آنلاین، هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن ۷۲۱۸ قطعه سکه معامله و در مجموع طی ۱۰ جلسه حراج تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، تعداد ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی ۱۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه عرضه شد که ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان ۳۴ هزار و ۹۹۵ قطه نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه، و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا