Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: اندک اندک به روز انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم و مردم می‌بایست به سر صندوق‌ها رفته و علاوه بر رئیس جمهور، اعضای شورای شهر خود را نیز انتخاب کنند.

اعضای شورای شهر به عنوان جزئی از حاکمیت می‌توانند نقش مهمی را در افزایش رضایت عمومی مردم ایفا کنند زیرا شهروندان این افراد را به عنوان نزدیک‌ترین مسئولانی می‌دانند که ممکن است با آن‌ها مراوده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخبان شورای شهر قطعاً وظایف سنگینی را بر دوش خواهند داشت؛ وظایف ریز و درشتی که باید با اجرای آن رضایت مردم جلب شود؛ اما مردم چه توقعاتی از اعضای شورای شهر بجنورد دارند؟

خبرگزاری مهر پیش از این در گزارشی با عنوان «مطالبات جدی مردم از شورای شهر بجنورد / حاشیه شهر در انتظار توجه» بخشی از مطالبات مردم را به گوش داوطلبان رساند و این قصد داریم به سراغ اقشار دیگر رفته و با آن‌ها گفتگو کنیم.

امکانات حداقلی برای بانوان بجنورد

بانوان به عنوان نیمی از جامعه یقیناً دارای حق‌های ویژه‌ای هستند؛ بدون شک حق هر بانویی استفاده از سالن ورزشی مخصوص، پارک ویژه، مکان‌های تفریحی و بسیاری از خدمات رفاهی دیگر هست تا به راحتی و بدون دغدغه از آن‌ها استفاده کند.

اما اکنون شرایط شهر بجنورد در این حوزه چگونه است؟ بجنورد در حالت کلی کمتر از نصف سرانه فضای سبز کشوری از پارک بهره مند است. به عبارت دقیق‌تر سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر مربع است اما این عدد برای بجنورد به ۵ متر مربع می‌رسد. این امر نشان دهنده مشکلات فراوان رفاهی در بجنورد است.

حال اگر این مسئله را مختص بانوان در نظر بگیریم شرایط بسیار بدتر خواهد شد. بجنورد دارای یک پارک بانوان با حداقلی‌ترین امکانات است. مریم فارابی، شهروند بجنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: متأسفانه میزان امکانات ویژه بانوان در بجنورد بسیار حداقلی است.

وی افزود: بانوان یک پارک کوچک دارند که البته شورای شهر پیشین قصد داشت همین پارک را نیز به بخش خصوصی بفروشد و به جای آن ساختمان تجاری و مسکونی ساخته شود.

این بانوی بجنوردی ادامه داد: آنقدر فضای پارک بانوان بی در و پیکر است که بارها مشاهده کرده‌ام مردهایی در آن حضور دارند؛ هر چند آن افراد کارگران بودند اما این امر نشان می‌دهد امنیت پارک به اندازه کافی نیست.

وی افزود: سالن‌های ویژه بانوان و یا محل مختص برای دوچرخه سواری بانوان نیز یا وجود ندارد و یا بسیار ضعیف است که نمی‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد.

بیت‌المال را به افراد مطمئن بسپاریم

یکی دیگر از انتقادات اساسی مردم به شورای شهر و شهردار انتخابی آن‌ها، هزینه‌های اشتباه بود؛ مردم معتقدند این شورا به راحتی باعث حیف و میل بیت‌المال شده است و لذا باید پاسخگو باشند.

مونا طاهری، یکی از فعالان دانشجویی بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نمونه واضح حیف و میل بیت‌المال را می‌توان در ایجاد استخر رو باز بانوان در منطقه پارک تفریحی بش قارداش دانست.

وی افزود: طبق گفته مسئولان بیش از ۲ میلیارد تومان در آن محل هزینه شد اما اکنون هیچ استفاده‌ای از محل نمی‌شود که دلیل آن جانمایی بسیار اشتباه پروژه بود.

طاهری تصریح کرد: استخر رو باز بانوان به هیچ وجه امنیت لازم را نداشت و در نهایت مورد استفاده قرار نگرفت و اینک میلیاردها تومان پول بیت‌المال در آن محل حیف شده است.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به مسیر ویژه دوچرخه سواری در خیابان دولت بجنورد اشاره داشت و گفت: به وضوح در این پروژه بیت‌المال به هدر رفت.

وی افزود: این محل اصطلاحاً برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده اما هیچیک از شرایط حداقلی برای دوچرخه سواری را ندارد؛ شهرداری صرفاً فاصله یک متر از جدول کنار خیابان را حصار کشید تا دوچرخه در آن محل حرکت کند.

این شهروند بجنوردی بیان داشت: علاوه بر اینکه محل نامناسب است، موانع بسیاری در همان مسیر حداقلی وجود دارد که دوچرخه سواری را غیر ممکن می‌کند.

جذب سرمایه گذار واقعی در مسیر کاهش فاصله طبقاتی

دیگر خواسته مهم مردم بجنورد در راستای توسعه شهر، جذب سرمایه گذار است. مسئله‌ای که می‌تواند رشد شهر را سرعت دهد و امکانات را افزایش دهد. اما این سرمایه گذاری باید چه الزاماتی داشته باشد؟

محمد برآبادی، دانشجو فعال دانشگاه بجنورد در این خصوص گفت: سرمایه گذاری قطعاً یکی از مقدمات پیشرفت است اما باید در مسیر افزایش عدالت اجتماعی هزینه شود و نه در راستای افزایش فاصله طبقاتی.

وی با اشاره به پروژه‌ای تحت عنوان «رز»، افزود: شورای شهر پنجم به بهانه سرمایه گذاری قصد داشتند بخشی از شهربازی بجنورد که مورد استفاده قشر ضعیف جامعه است را به سرمایه گذار بفروشند تا او دو طبقه تجاری و ۷ طبقه مسکونی بسازد.

برآبادی این قبیل سرمایه گذاری ها را نادرست دانست و گفت: اگر این پروژه اجرا می‌شد فضایی لاکچری برای پولدارها ایجاد می‌شد و در ازای آن یک پارک معمولی نیز از مردم گرفته می‌شد.

این فعال دانشجویی در انتها خاطرنشان کرد: باید در سرمایه گذاری ها اصل کاهش فاصله طبقات اجتماعی در نظر گرفته شود و اعضای شورای شهر آتی باید پروژه‌هایی برای اجرا در مناطق کم برخوردار بجنورد جذب کنند.

سید محسن ناظمی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: داوطلبان شورای شهر باید توانایی رایزنی و جذب سرمایه گذار از شهرهای بزرگ‌تر را داشته باشند.

این شهروند بجنوردی گفت: طبیعتاً یک سرمایه گذار بیشتر مایل به سرمایه گذاری در استان‌های بزرگ‌تر است؛ لذا باید مزایایی مانند معافیت از مالیات و پروانه ساخت برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

وی در انتها گفت: سرمایه گذاری عامل پیشرفت و توسعه شهر است به شرطی که در مسیر درست و در راستای ایجاد اشتغال واقعی و نه کاذب قدم بردارد.

این بخشی از مطالبات مردم بجنورد است که نشان می‌دهد اعضای آتی شورای شهر کار سختی در پیش دارند لذا از اکنون باید آستین‌ها را بالا زده و برای حرکت جهادی خود را آماده کنند. ‌

کد خبر 5226409

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا چالش شایستگی مشارکت مردم در انتخابات بجنورد شهرداری بجنورد انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه اراک چالش شفافیت اعضای شورای شهر دوچرخه سواری سرمایه گذاری سرمایه گذار شهر بجنورد بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم

کیوان آشنا با توجه به تجمع پاکبانان گفت: درحال تسویه با عزیزان پاکبان هستیم و انتظار داریم این عزیزان کارشان را به درستی انجام دهند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کیوان آشنا، شهردار یاسوج با توجه به تجمع پاکبانان گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین داشته‌های یک سازمان منابع انسانی و منابع مالی است، در شهرداری نیز باوجود مسائل مختلف مثل تامین ماشین آلات و امکانات منابع انسانی در اولویت قرار دادیم.

وی در رابطه با بحث معوقات پاکبانان افزود: ما در ۹ ماهِ کاری ۱۲ تا پرداختی داشتیم و آخرین پرداخت ها ۱۳و۲۸ اسفند بوده است و بخشی از این پاکبان‌ها نیز نیروی رسمی هستند و حقوق شان به روز است که آخرین پرداختی آنها نیز دیروز بوده و بخشی دیگر که نیروی شرکتی هستند ما ظرف ۹ماه ۱۲ بار پرداختی داشتیم.

شهردار یاسوج در پاسخ سوال خبرنگار دانشجو درباره اخراج پاکبانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد ولی به شرط آنکه هرکسی وظیفه اش را بدرستی انجام دهد ولی اگر انجام ندهد ما ناچاریم نیروی جایگزین بیارم. هرکس وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما موظف به تشویق آن شخص هستیم.

وی افزود: وقتی در ۹ماه ۱۲ پرداختی داشته باشیم مشخص می‌شود که ما یک سری بدهکاری از قبل به عزیزان داشتیم و در تیرماه 3 پرداختی داشتیم و در برج ۱۲ نیز 2 پرداختی داشتیم و به همین منوال درحال تسویه با عزیزان هستیم و انتظار داریم این عزیزان کارشان را به درستی انجام دهند و این وظیفه شرعی و قانونی همه همکاران من هست.

شهردار یاسوج در پایان گفت: با توجه اینکه در هفته کارگر قرار داریم آن بخشی که به درستی وظیفه‌شان را انجام دادند ما قول می‌دهیم علاوه بر پرداخت حقوق این عزیزان را مورد تشویق قرار دهیم..

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است