Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان ابتلا به بیماری موسوم به موکورمیکوز پیش از همه گیری ویروس کرونا هم زیاد بوده اما اکنون افزایش مبتلایان به این عفونت قارچی، زنگ خطر را به صدا درآورده است.

خبرگزاری میزان - کووید-۱۹ باعث مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر شده است، اما برای برخی از افرادی که می‌توانند از این بیماری جان سالم به در ببرند، کابوس تمام نشده است و آن عفونت‌های قارچی کُشنده‌ای که در پی ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، بدتر از این، نابرابری‌هایی است که مدت‌ها قبل از همه گیری ویروس کووید-۱۹ بودند و باعث شده است که برخی کشور‌ها توانایی مبارزه با شیوع احتمالی «قارچ سیاه» را نداشته باشند.

ابتلا به عفونت «قارچ سیاه»، موسوم به «موکورمیکوز» در هند در تعدادی از افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ مشاهده شده است.

این عفونت توسط گروهی از قارچ‌ها ایجاد می‌شوند که تقریبا در همه نقاط جهان یافت می‌وند.

در واقع، همه ما احتمالاً هر روز بذر این قارچ‌ها را استنشاق می‌کنیم، اما این بذر‌ها به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن کنترل می‌شوند؛ به ندرت، سیستم ایمنی دچار مشکل شده و قارچ قدرت می‌گیرد و عواقب ویرانگری دارد.

این عفونت قارچی پس از استقرار در بینی و سینوس‎ها، شروع به حمله به بافت صورت، فک، چشم‌ها و مغز می‌کند و جریان خون را مسدود کرده و باعث از بین رفتن بافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: شیوع «قارچ سیاه»؛ خطری نوظهور و فراگیر در هند علل، علائم و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های قارچ سیاه، سفید و زرد

اگرچه این قارچ‌ها در همه جا وجود دارند، اما «موکورمیکوز» معمولاً نادر است و بیشتر متخصصان در سراسر جهان کمتر از ۱۰ مورد را در تمام دوران شغلی خود مشاهده خواهند کرد.

حتی پیش از همه گیری ویروس کووید-۱۹، میزان «موکورمیکوز» در هند حدود ۷۰ برابر بیشتر از بقیه جهان تخمین زده شده بود.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی دولت هند، تا تاریخ ۲۵ می‌، بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در هند به این عفونت قارچی مبتلا شده‎اند.

اما بر اساس آمار‌های دولت‌های ایالتی هند، بیش از ۲۱ درصد از کل موارد گزارش شده تاکنون بیمارانی غیر کوویدی بوده‎اند.

همچنین بر خلاف اعتقاد رایج مبنی بر اینکه استفاده از استروئید‌ها و اکسیژن پزشکی در طول درمان کووید-۱۹ دلیل اصلی ابتلا به عفونت «قارچ سیاه» بوده است، بیش از ۲۹ درصد موارد «موکورمیکوز» مربوط به افرادی بوده که از دارو‌های استروئیدی استفاده نکرده بودند.

همچنین بیش از ۳۶ درصد از این بیماران از اکسیژن پزشکی استفاده نکرده بودند.

بر اساس آمارها، ۸۲ درصد افرادی که به این عفونت مبتلا شده بودند، مبتلا به دیابت بوده‎اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا قارچ سیاه حوادث بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کووید ۱۹ کرونا واکسن کرونا قارچ سیاه حوادث بین الملل ویروس کووید ۱۹ قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • قارچ خودرو نخورید
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید ؛ گلسنگ ها مفیدند یا مضر؟
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود