Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، گاستون پاراج در نشست خبری اظهار داشت: استان آذربایجان غربی ظرفیت بالقوه ای در برگزار مسابقات ورزشی در سطح بین المللی دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانایی رشد در رشته پاورلیفتینگ را دارد، لذا فدراسیون پاورلیفتینگ نیز از این رویداد بزرگ حمایت می‌کند.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ افزود: دوره‌هایی برای مربیان و داوران این رشته ورزشی در تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاراج عنوان کرد: ایده که از سوی جمهوری ایران به فدراسیون جهانی در خصوص حضور زنان ورزشکاران  مسلمان با حجاب اسلامی در مسابقات ارسال شده بود مورد تایید فدراسیون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بانوان ایرانی و کشورهای اسلامی با حجاب اسلامی می توانند در این رویداد ها و مسابقات شرکت کنند و فدراسیون نیز اجازه می‌دهد که کشورهای اسلامی در این رشته های ورزشی فعالیت و رشد کنند.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ اذعان کرد: جلسات متعددی با وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری این مسابقات داشته ایم، امید بر این است در آینده نیز بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در این رشته ورزشی بتوانند حضور پیدا کنند.

پاراج اظهار داشت: تمام توان خود را متمرکز کرده ایم که زنان با حجاب اسلامی در کشوری مسلمانان در این رشته حضور داشته باشند و البته شاهد افزایش کمی و کیفی  بانوان در رشته پاورلیفتینگ هستیم و بنده هم گام به گام در این راستا تلاش خودم را می کنم.

پاراج تصریح کرد: استان آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای برگزاری این مراسم دارد و سابقه اجرایی استان آذربایجان غربی در برگزاری مسابقات ورزشی سابقه درخشانی دارد.

وی بیان کرد: این رویداد برای اولین بار است که در کشور ایران رخ می‌دهد و وجود تیم های قوی بر رقابت و جذابیت این مسابقات خواهد افزود.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ ادامه داد: ما در فدراسیون ۳۲ عضو در آسیا داریم و در حال حاضر بیش از  ۱۳۲ عضو در پاورلیفتینگ جهانی حضور دارند و لازم به ذکر است که چین نیز توانسته این عضویت را کسب کند.

وی بیان کرد: پاورلیفتینگ یکی از رشته های ورزشی هست که در مقابل دوپینگ و دارو های غیر مجاز قرار گرفته است و پرچم دار مبارزه با دوپینگ است.

این مقام مسوول گفت: سال ها مشکلاتی در حوزه  دوپینگ و دارو های غیر مجاز در رسته های مختلف  داشتیم لذا برای اینکه یک مسابقات ورزشی پاک داشته باشیم محلی تخت عنوان اتاق ضد دوپینگ در مسابقات پاورلیفتینگ خواهیم داشت.

پاراج اظهار داشت: ورزشکاران کشورهایی که از دوپینگ و داروهای غیرمجاز استفاده کردند مورد تنبیه قرار بگیرد.

فرشید سلطانی رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ قاره آسیا نیز در این نشست اظهار داشت: رشته پاورلیفتینگ در سال ۱۳۷۵ وارد ایران شد و از آن روز شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: کشورهای هندوستان ، چین، ژاپن، عمان، کانادا، قزاقستان، مغولستان، ترکیه، ازبکستان، برزیل، اکراین، روسیه برای حضور در مسابقات پاورلیفتینگ باشگاه های جهان اعلام آمادگی کرده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: مسابقات پاورلیفتینگ باشگاه های جهانی از پنجم تا هشتم مرداد به میزبانی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که یک تیم از استان آذربایجان غربی با نام دریاچه ارومیه در این رویداد ورزشی حضور دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی ورزشی جمهوری اسلامی ایران نشست خبری استان آذربایجان غربی فدراسیون جهانی حجاب اسلامی رئیس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سجاد بیرامی افزود: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ پروژه شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفرها به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: از نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه شده در آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هفت پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل ۲ فضای روباز و پنج فضای سرپوشیده به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

بیرامی گفت: همچنین در سفر رییس جمهور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد