Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح الله سیروسی در دومین نشست ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان فارس، با تاکید بر اهمیت توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: بوروکراسی اصلی‌ترین مانع در مسیر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی است و بررسی‌های غیر فنی و متعدد مدارک در مبادی مختلف اثر سوء به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: به طور متوسط قریب به چهار ماه زمان برای به نتیجه رسیدن یک پرونده آبیاری نوین صرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدت زمان مورد اشاره طولانی است و بیش از نیمی از آن در انجمن صنفی شرکت‌های آبیاری هدر می‌رود، افزود: برای کاهش این مدت زمان طولانی پیشنهاد می‌شود مدارک خواسته شده از کشاورز تعدیل و پرونده توسط یک تیم معتمد و در یک مرحله به طور کامل و کلی بررسی شود.

سیروسی با اشاره به اینکه پارسال کار اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۶۱۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان شیراز با ثبت در سامانه سیستم‌های آبیاری نوین به پایان رسیده است، ابراز کرد: با توجه به معضلات بر سر اجرای این طرح ها، تنها ۵۷ درصد از تعهدات ابلاغی این شهرستان محقق شده است.

به گفته او؛ به منظور اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در شهرستان شیراز بیش از ۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبارات بلاعوض از طرف دولت به کشاورزان و باغداران شیراز در سال ۱۳۹۹ تخصیص یافته است که نقش بسزایی در تحقق اهداف مد نظر داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به بهره مندی ۶۰ هزار هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان به منابع آبی پایدار و قابلیت اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در این زمین ها، بیان کرد: تا کنون در سطحی بالغ بر ۲۷ هزار هکتار از اراضی آبیاری نوین اجرا شده است؛ علاوه بر این سالانه حدود چهار هزار هکتار مازاد نیز به صورت خود اجرایی به کشت صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد.

ترویج توسعه آبیاری نوین در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شیراز

او با تاکید بر وجود ظرفیت قریب به ۲۸ هزار هکتاری اراضی فاقد سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان شیراز، تاکید کرد: تاکیدی بر اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در باغ‌های قدیمی و کهنسال نداریم؛ طبق سرفصل‌های آموزشی تدوین شده، کارشناسان در مراکز به صورت تخصصی و با همکاری شرکت‌های مشاور آبیاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی برگزار می‌کنند.

سیروسی با ارائه آمار پیشرفت طرح‌های آبیاری نوین در دست اجرای جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در سال ۹۹، تشریح کرد: ۹۳ طرح در سطحی بالغ بر ۸۵۱ هکتار در مرحله تشکیل پرونده، ۶۳ پرونده در سطحی حدود ۷۱۳ هکتار در مرحله اتمام طراحی، ۷۸ پروژه با سطحی معادل ۶۷۱‪ هکتار در مرحله انعقاد قرارداد و ۴۰۰‪ ‬هکتار هم از سنوات قبل طراحی شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بوروکراسی اداری توسعه آبیاری نوین سیستم های آبیاری نوین آبیاری نوین اجرای سیستم نوین آبیاری هکتار از اراضی شهرستان شیراز هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای اداری شهرستان بیرجند گفت: گرچه دشمن با ترور شخصیت‌های کارآمد نظام جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفت در مقابل انقلاب اسلامی ایران بایستد، اما در ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی، شکست خورد.

او افزود: دشمنان در مهندسی دشمنی، بالاترین نمره را می‌گیرند، اما در مقابل این مهندسی، ایران با تدبیر عمل می‌کند و پیروز میدان است.

آیت الله عبادی با بیان این که نظام اسلامی نیاز به دولتمردان اسلامی دارد اظهار کرد: دولت اسلامی، دستاورهایش اسلامی است لذا این موضوع بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دولت اسلامی باعث می‌شود عدالت اجتماعی هم در جامعه بیش از پیش ایجاد شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم به اجرای طرح نور که مقابله با بی حجابی است اشاره کرد و گفت: فراجا با اجرای این طرح، در مقابل بی حجابی اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام می‌دهد و با تذکر و ارشاد، بانوان بد حجاب را به امربه معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

سرهنگ خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز بر ساخت مساجد در محلات بیرجند تأکید کرد و گفت: تعداد مساجد به خصوص در مناطق پر جمعیت بیرجند اندک است لذا باید بر ساخت مساجد اهتمام کرد.

بهدانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند هم اقامه نماز در مدارس را از الویت‌های آموزش و پرورش اعلام و بیان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیاز است اقامه نماز در مدارس جدی گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است