Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:14:34 GMT

خراسان شمالی روی لرزش ویبره‌ای زلزله

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۱۴۱۲

خراسان شمالی روی لرزش ویبره‌ای زلزله

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا از مناطق زلزله زده شهرستان های جاجرم و گرمه در جنوب‌ غربی استان خراسان شمالی حاکیست که این روزها بیشتر زلزله زدگان مناطق روستایی این شهرستان ها به دلیل پس لرزه های متعدد ویبره وار  از ترس تشدید شدن زمین لرزه ، به ناچار برای حفظ جان خود در حیاط خانه هاشان و فضای باز ،  شب را به صبح می رسانند و کمتر روستایی در این شرایط حاضر به سکونت در خانه های خود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه براساس اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مشکل برای به امانت سپردن چادر به زلزله زدگان برای اقامت اضطراری در بیرون از خانه و ستادهای اسکان ندارند و تاکنون حدود ۴۰۰ خانوار روستایی زلزله زده که خانه هاشان بیش از ۵۰ درصد خسارت دیدند، در این چادرها اسکان داده شدند، ولی مردم این مناطق که عادت به خواب در داخل چادر ندارند، بهار خوابی در حیاط خانه  و فضای باز را  به چادر نشینی ترجیح دادند و تاکنون برنامه مشاوره ای برای بازگردادن زلزله زدگان به خانه هاشان نیز توفیق چندانی نداشته است.
ثبت بیش از ۴۰ پس لرزه 
پس از زلزله ۵.۵ ریشتری ۳.۲۴ دقیقه بامداد ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان های گرمه و جاجرم که باعث تخریب ۱۲۱ واحد مسکونی و خسارت ۱۰ تا ۵۰ درصدی به یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ۴۷ روستای این شهرستان ها شد،تاکنون طبق گزارش رسمی شبکه لرزه نگاری بیش از ۴۰ پس لرزه با قدرت ۲ تا ۴ ریشتر به ثبت رسید.
 براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داد که بزرگترین آن در اردیبهشت ماه ۹۶ با قدرت ۵.۷ ریشتر و پس از آن نیز زمین لرزه ۵.۵ ریشتری شهر سنخواست است که ۲۷ اردیبهشت ماه رخ داد و افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی این مناطق خسارت وارد کرد.

               

فراموش شدن خواب خوش بهاری در مناطق زلزله زده 
محمد خرمی یکی از شهروندان روستای عمارت در بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم می گوید: با این که منزل ما  براثر زلزله ۵.۵ ریشتری ماه گذشته  خسارت چندانی به آن وارد نشد، ولی خانواده از ترس تمایلی برای خوب در داخل خانه ندارند و ما شب را در حیاط به صبح می رسانیم.
وی گفت: اگرچه خوابیدن در فضای باز در مناطق کویری این شهرستان در بهار و تابستان به دلیل کمبود امکانات سرمایشی تا حدودی در سال های گذشته به ویژه بهار و تابستان مرسوم بود، ولی در بهار امسال با وقوع زلزله تقریبا به عادت همگانی تبدیل شد و به نظر می رسد حداقل تا ماههای آینده نیز ادامه یابد.
وی ضمن ابراز رضایت از خدمات رسانی به زلزله زدگان از سوی مسوولان استانی خاطرنشان کرد: از بدو وقوع زمین لرزه در منطقه نیروهای امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و سایر مسوولان در منطقه حاضر شدند و خدمات رسانی به مردم اعم از توزیع چادر، مایحتاج اولیه و اتصال آب، برق و گاز را شروع کردند و در کمتر از ۲۴ ساعت تمام این خدمات تامین شد.
دهیار روستای عمارت نیز مهمترین مشکل زلزله زدگان را در شرایط فعلی ادامه پس لرزه ها دانست و گفت: از وقوع نخستین زمین لرزه در منطقه ده‌ها پس لرزه در به وقوع پیوست به طوری که باعث ترس و وحشت ساکنان مناطق زلزله زده شد و اکثر مردم نیز در این شب ها در بیرون از خارج از خانه و فضای باز به سر می برند.
علی نقیب افزود: از دقایق اولیه وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل حضور پیدا کردند و با بررسی نقاط آسیب دیده نسبت به برپایی چادر و امداد رسانی اقدام نمودند و در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی نیز  ضمن اهداء ماسک، تست کرونا نیز از زلزله زدگان گرفته شد.      
وی  افزود: بیشتر منازل مسکونی این روستا به دلیل بافت قدیمی خسارت دیدند که نیاز به بازسازی و  و مقاوم سازی است و امیدواریم که هر چه سریعتر با تصویب تسهیلات برای زلزله زدگان از سوی دولت بهسازی و بازسازی نیز سرعت گیرد.
علی رضایی دهیار روستای کلاته ترک ها بخش جلگه سنخواست هم از خدمات رسانی به موقع نیروهای امداد و نجات و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز ابراز رضایت کرد و گفت : در حال حاضر تیم های ارزیاب بنیاد مسکن سرگرم بررسی میزان خسارت های وارده به واحدهای مسکومی زلزله زدگان هستند و برای تعدادی از واحدهای مسکونی خسارت دیده نیز برای دریافت تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی تشکیل پرونده شد.
 


دهیار روستای کلاته ترک ها نیز مهمترین نگرانی مردم را پس لرزه ها دانست و گفت: در شرایط فعلی به دلیل ادامه پس لرزه ها اکثر مردم یا در حیاط خانه های خود در فضای باز شب را به صبح می رسانند و یا در اماکن عمومی روزباز اقامت دارند.
وی اضافه کرد: اگرچه کارشناسان زمین شناسی احتمال وقوع زلزله بالای ۵ ریشتر را رد می کنند، ولی با این وجود مردم به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله دو هفته قبل حاضر رفتن به خانه های خود به خصوص خواب شبانه نیستند.

افزایش خسارت خانه ها با پس لرزه ها
 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع پس‌لرزه‌ها در شهرستان‌های گرمه و جاجرم سبب شده تا خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله ۲۷ اردیبهشت ماه تشدید شود.
جواد نظری اظهار داشت: با  وقوع پس لرزه ها، به مردم توصیه می شود از بازگشت به خانه های خسارت دیده خودداری کنند و چنانچه نیاز به چادر برای اقامت در فضای آزاد و حیاط خانه هاشان دارند نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.         

کاهشی شدن پس لرزه ها
نماینده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در خراسان شمالی گفت: وقوع ۴۰ پس لرزه بعد از زمین لرزه ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تنها برای تخلیه انرژی زمین است و اهالی این خطه نباید نگران باشند.
حسن علی حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده خراسان شمالی از حیث پهنه بندی خطر لرزه در سطح کشور رتبه دوم را دارد و این پهنه بندی با توجه به زمین لرزه های تاریخی، تراکم و فعالیت گسل ها به دست آمده است.
وی تخلیه انرژی گسل سنخواست را دلیل ادامه پس لرزه ها دانست و افزود: تحریک یک گسل به صورت دومینووار گسل های دیگر را نیز فعال می کند و این پس‌لرزه‌ها با تخلیه انرژی، فعالیت گسل های منطقه را کمتر می کند و از خطر وقوع زلزله هایی با قدرت بیشتر می کاهد.
نماینده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در خراسان شمالی ادامه داد: از لحاظ علمی معمولا بعد از یک زلزله باشدت بیشتر پس لرزه هایی نیز وجود خواهد داشت ولی تعدد این پس لرزه ها بعد از زلزله ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت ماه در تاریخ منطقه بی سابقه بوده است و از لحاظ علمی زمان پایان این پس لرزه ها را نمی توان پیش بینی کرد.
حسین زاده توصیه کرد که آنچه که مرکز لرزه نگاری نشان می دهد پس لرزه ها در حال کاهش است و مردم خویشتندار باشند و تنها در در منازل مسکونی ایمن سکونت داشته باشند زیرا که احتمال افتادگی دیوارهای ترک خورده و ریزش سقف وجود دارد.
 


فرماندار شهرستان جاجرم ترس از زلزله  و پس لرزه ها را طبیعی دانست و گفت که بر اساس آمار چنین پس لرزه هایی  بعد از وقوع زلزله ۵.۵ریشتری ۲۷ اردیبهشت ماه در این مناطق بی سابقه  است و ادامه پس لرزه ها  باعث ترس و دلهره زلزله زدگان و امتناع آنها از رفتن به خانه هاشان شد.       
مصطفی حاج زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون  ۶ تیم «سحر» (حمایت روانی و اجتماعی) جمعیت هلال احمر به همراه ۱۴ تیم پنج نفره از روانشناسان بهزیستی شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد در روزهای ابتدایی زمین لرزه به روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند و خدماتی در قالب فعالیت های مددکاری، اجتماعی و حمایت های روانی در راستای تسکین آلام و ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان مناطق زلزله زده و افزایش شور و نشاط در میان خانوارهای آسیب دیده از زلزله ارایه کردند و این تیم ها در این منطقه حضور دارند.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان جاجرم اظهارداشت : ستاد امدادرسانی در روزهای ابتدایی زلزله در بخش شوقان و سایر مناطق زلزله زده مستقر شدند و خدمات خوبی را تاکنون به مردم ارایه دادند و همچنان نیز این خدمات رسانی ادامه دارد و تیم های مدیریت بحران نیز تمام با سرکشی روزانه مشکلات مردم را رصد و پیگیری می کنند.
حاج زاده اظهارداشت : همچنین  تیم های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در منطقه حضور دارند و سرگرم بررسی میزان خسارت های وارده به واحدهای مسکونی زلزله زدگان هستند و با توجه به ادامه پس لرزه تا حدودی خسارت ها نیز افزایش یافت.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای بهسازی واحدهای مسکونی از سوی بنیاد مسکن به عنوان متولی ساخت و ساز نیز در دست پیگیری است و تمام ساخت و سازها با رعایت نکات فنی و مهندسی بهسازی و بازسازی خواهد شد.
شروع بازسازی خانه های زلزله زدگان 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: عملیات بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله ۵.۵ ریشتری در شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان در این استان شروع شد.
علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی افزون بر یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی براثر این حادثه  بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که حدود ۱۲۱ واحد به طور کامل تخریب و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
وی اضافه کرد : علاوه بر واحدهای مسکونی تخریبی ( ۱۲۱ واحد) برخی دیگر از واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله به خصوص در مناطق روستایی نیز به دلیل فرسودگی و خشتی و گلی بودن مصالح ساختمانی ، به بازسازی و نوسازی دارند که باید در فهرست واحدهای تخریبی قرار گیرند.
         


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی اظهارداشت : با وجود این که هنوز مصوبات حمایتی هیات دولت برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ناشی از زلزله به استان ابلاغ نشد، کارهای اجرایی برای تسریع در عملیات بهسازی و نوسازی در دست اجرا قرار گرفت.
محمدی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی همانند سایر حوادث غیر مترقبه کار نقشه برداری، صدور پروانه ساخت و نظارت فنی و مهندسی بر این ساخت و سازها به طور رایگان با نظارت عالیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام می شود.
وی اضافه کرد : گروههای ارزیاب تمام اطلاعات واحدهای مسکونی خسارت دیده را در قالب فرم تکمیل و در سامانه اطلاعات به ثبت رساندند که به محض ابلاغ مصوبات حمایتی هیات دولت این پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی اظهارداشت : با توجه به این که تمام روستاهای این استان دارای طرح هادی هستند، واحد های مسکونی که در محدوده  طرح قرار ندارند ، طبق نقشه طرح لحاظ می شوند.

برچسب‌ها اسفراین بنياد مسكن انقلاب اسلامی جاجرم خراسان شمالی بنیاد مسکن زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین بنياد مسكن انقلاب اسلامی جاجرم اسفراین بنياد مسكن انقلاب اسلامی جاجرم خراسان شمالی بنیاد مسکن زلزله اخبار کنکور واحدهای مسکونی خسارت دیده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زلزله ۵ ۵ ریشتری ادامه پس لرزه ها ۲۷ اردیبهشت ماه مناطق زلزله زده خبرنگار ایرنا ناشی از زلزله خراسان شمالی زلزله زدگان خدمات رسانی خانه هاشان وقوع زلزله زمین لرزه حیاط خانه فضای باز خانه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، از هجدهم تا بیست‌وچهارم فروردین، ۱۰۵ زمین‌لرزه به ثبت رسیده است و زمین‌لرزه شاخص هفته برای شهداد استان کرمان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در سطح کشور در بازه زمانی هجدهم تا بیست‌وچهارم فروردین ۱۴۰۳، ۱۰۵ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است و این در صورتی است که در بازه زمانی یازدهم تا هفدهم فروردین ۱۴۰۳، ۱۱۳ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته بود.

در این بازه زمانی، ۹۰ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی کمتر از ۳ ریشتر، ۱۲ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی بین ۳ تا ۴ ریشتر و سه زمین‌لرزه با محدوده بزرگی ۴ تا ۵ ریشتر رخ داده است.

در طول هفته مذکور و بر اساس تفکیک بزرگی زمین‌لرزه‌ها، منطقه مشراگه در استان خوزستان با رخداد پنج زمین‌لرزه، لرزه‌خیزترین منطقه کشور به‌شمار می‌رود.

در مدت زمان مذکور، سه زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی، چهار زمین‌لرزه در آذربایجان غربی، دو زمین‌لرزه در اردبیل، شش زمین‌لرزه در اصفهان، یک زمین‌لرزه در ایلام، سه زمین‌لرزه در بوشهر، یک زمین‌لرزه در تهران، شش زمین‌لرزه در چهارمحال و بختیاری، ۱۳ زمین‌لرزه در خراسان رضوی، چهار زمین‌لرزه در خراسان شمالی، هشت زمین‌لرزه در خراسان جنوبی و هشت زمین‌لرزه در خوزستان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، سه زمین‌لرزه در سمنان، یک زمین‌لرزه در سیستان و بلوچستان، ۹ زمین‌لرزه در فارس، یک زمین‌لرزه در قم، ۱۲ زمین‌لرزه در کرمان، یک زمین‌لرزه در کهگیلویه و بویراحمد، یک زمین‌لرزه در گیلان، سه زمین‌لرزه در مازندران، یک زمین‌لرزه در استان مرکزی، سه زمین‌لرزه در هرمزگان و یک زمین‌لرزه در یزد طی مدت زمانی مذکور به ثبت رسیده است.

در این بازه زمانی تحت بررسی، در استان‌های البرز، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان هیچ زمین‌لرزه‌ای به ثبت نرسیده است.

از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی با ۱۳ زمین‌لرزه و کرمان با ۱۲ زمین‌لرزه و کمترین تعداد مربوط به استان‌های ایلام، تهران، سیستان و بلوچستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و یزد با ثبت یک مورد زمین‌لرزه بوده است.

زمین‌لرزه شاخص هفته تحت بررسی، روز یکشنبه، نوزدهم فروردین ساعت ۱۵:۰۹:۵۰ با بزرگی ۴.۵ ریشتر در شهداد استان کرمان بوده است.

جزئیات زلزله‌های هفته مذکور به این شرح است:

شنبه ۱۸ فروردین

در بندر چارک استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زلزله در ۲۰ کیلومتری بندر چارک، ۴۱ کیلومتری جزیره کیش و ۴۹ کیلومتری جناح این استان بوده است.

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۶، در رودبار استان کرمان زلزله ۲.۵، در اردکان استان فارس زلزله ۲.۸ و در حمیدیه استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۹ فروردین

آمل استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در هشت کیلومتری آمل، ۱۳ کیلومتری چمستان و ۱۶ کیلومتری محمود آباد این استان گزارش شد.

در ماکوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ ریشتری، در نقده استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ ریشتری، در فیروزآباد استان اردبیل زلزله ۲.۵ ریشتری و در حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ ریشتری گزارش شد.

شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری شهداد، ۲۶ کیلومتری سیرچ و ۳۶ کیلومتری اندوهجرد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۲۰ فروردین

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۹ ریشتری، در هندیجان استان خوزستان زلزله ۲.۹ ریشتری و در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۱ فروردین

نودژ استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری نودژ، ۲۴ کیلومتری منوجان و ۲۵ کیلومتری زیارتعلی این استان گزارش شد.

در بندرعباس استان هرمزگان زلزله ۲.۶ ریشتری، در زواره استان اصفهان زلزله ۲.۵ ریشتری، در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۵ ریشتری، در بستک استان هرمزگان زلزله ۲.۹ ریشتری و در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.

چهارشنبه ۲۲ فروردین

در اسکوی استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ ریشتری و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد.

لار استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین را تجربه کرد و مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری لار، ۳۱ کیلومتری بنارویه و ۳۵ کیلومتری مزایجان این استان گزارش شد.

در مشراگه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۷ کیلومتری مشراگه، ۲۰ کیلومتری رامشیر و ۲۷ کیلومتری رامهرمز این استان به ثبت رسید.

مهران استان ایلام زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۵ کیلومتری مهران و ۵۱ کیلومتری صالح‌آباد استان ایلام و ۶۲ کیلومتری کوت عراق بوده است.

نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۱ کیلومتری زاهدان و ۱۰۸ کیلومتری سرجنگل این استان گزارش شد.

پنجشنبه ۲۳ فروردین

در بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۸ ریشتری، در اطاقور استان گیلان زلزله ۲.۵ ریشتری و در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

در نوشهر استان مازندران زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین به ثبت رسید که کانون آن در ۱۶ کیلومتری نوشهر، ۲۳ کیلومتری چالوس و ۲۵ کیلومتری پول این استان بوده است.

اهل استان فارس با زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق پنج کیلومتری لرزید و مرکز این رخداد لرزه‌ای در هشت ۸ کیلومتری اهل، ۹ کیلومتری اشکنان و ۲۲ کیلومتری بی رم این استان رخ داد.

هجدک استان کرمان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ در عمق شش کیلومتری زمین لرزید که مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۳۵ کیلومتری چترود و ۴۰ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

جمعه ۲۴ فروردین

در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ ریشتری، در ارجمند استان تهران زلزله ۲.۶ ریشتری و در ارد استان فارس زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داد.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین لرزید که مرکز آن در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۲۹ کیلومتری چترود و ۳۶ کیلومتری کاظم آباد این استان گزارش شد.

کد خبر 744984

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته