Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:09:31 GMT

اولین اثر تمام‌دیجیتال جهان هنر زیر چکش حراج

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۷۳۱

اولین اثر تمام‌دیجیتال جهان هنر زیر چکش حراج

حراجی ساتبیز اولین اثر هنری جهان را که به طور کامل در قالب توکن‌های غیرقابل معاوضه خلق شده، به صورت برخط به حراج می‌گذارد.

 حراج خانه ساتبیز از سوم تا دهم ژوئن (۱۳ تا ۲۰ خرداد) یک حراجی برخط با عنوان ذاتا دیجیتال: حراج تخصصی ان‌اف‌تی‌ها (Natively Digital: A Curated NFT Sale) برگزار می‌کند و در آن آثار ۲۷ هنرمند دیجیتال را به مزایده می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساتبیز امیدوار است با حراج آثار هنری دیجیتال در قالب توکن‌های غیرقابل معاوضه موسوم به ان اف تی (NFT) علاوه بر مجموعه‌داران سنتی نظر علاقه‌مندان به رمزارزها را نیز جلب کند. طرح هندسی دیجیتال و متحرک کوانتوم (Quantum) از کوین مک کوی (Kevin McCoy) یکی از آثار این حراجی است. این اثر که ساتبیز آن را نخستین ان‌اف‌تی شناخته شده در جهان می‌داند،۷ سال پیش و در ماه مه سال ۲۰۱۴ خلق شد.

ان‌اف‌تی یک کریپتوپانک بیگانه (Alien) با عنوان CryptoPunk #۷۵۲۳ از دیگر آثاری است که در این حراجی به مزایده گذاشته می‌شود. کریپتو پانک‌ ها یک مجموعه‌ی ۱۰ هزارتایی از عکس‌های ۸ بیتی شخصیت‌های پانک است که همگی متمایز هستند و با استفاده از استاندارد ERC-۷۲۱ به بلاک چین اتریوم متصل شده‌اند. این شخصیت‌ها در سال ۲۰۱۷ توسط لاروا لبز (Larva Labs) خلق شدند؛ دو مورد از محبوب‌ترین گونه های بیگانه این تصاویر در حراج‌های پیشین به مبلغ بیش از ۷ میلیون دلار به فروش رسیدند.

در حراجی پیشروی ساتبیز، ان اف تی خریداری شده به کیف دیجیتال رمزارزهای خریدار فرستاده می‌شود و هیچ نسخه فیزیکی ای تبادل نخواهد شد. قیمت پایه از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود و خریداران می‌توانند هم از پول رایج و هم از رمزارزهایی چون بیت کوین و اتر برای خرید اثر موردنظر خود استفاده کنند.

توکن‌های غیرقابل معاوضه (ان اف تی) را می‌توان سند مالکیت دارایی‌های دیجیتال درنظر گرفت، از یک عکس گرفته تا فایل ویدئویی یا حتی یک قطعه موسیقی. محبوبیت این توکن‌ها در ماه فوریه و مارس به اوج خود رسید؛ در اولین حراجی که کریستیز بر مبنای ان اف تی ها برگزار کرد، یک اثر دیجیتال به مبلغ ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش رفت./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ان اف تی توکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس آخوندی، وزیر راه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در یادداشتی در کانال تلگرامی اش درباره حمله سپاه به اسرائیل نوشت؛

این چند جمله را برای ثبت در تاریخ می نویسم. و با امید آن‌که با عقل سردِ سرد، دور از هیجان و با تدبیر مقامات تصمیم‌گیر امکان گریز از درگیری در جنگ فراهم شود.

در این موقعیت از تاریخ ایران باید به شدت نگران نفوذ سرویس‌ها و آشفته‌سازی فضا بود. فکر نکنیم، فضای هیجانی موجود، لزوما متضمن منافع ملی است. عقل سرد و تدبیر بر هیجان ارجحیت دارد.

عنوان حمله ایران به تاسیاست نظامی اسرائیل، تنبیه، دفاع از حیثیت ملی ایران، بازدارندگی و تمام بود. استحاله از این وضعیت به یک وضعیت جنگی و حماسی سم مهلک سیاست ایران در این مقطع است.

خط تبلیغی ایران باید این باشد که ما آنجا که لازم بود توانمان را نشان دهیم، دادیم. حالا همانند یک پیروز باید از صحنه بیرون بیاییم. نه آن‌که در صحنه بمانیم و ندای هل من مبارز سر دهیم. ما باید در اوج، از صحنه خارج شویم. ماندن ما در میدان ما را از اوج به زیر خواهد کشید.

سیاست تبلیغی ایران باید این باشد که ما تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم و به آن وفادار خواهم ماند. البته که هوشیاری خود را برای دفاع از سرزمین ایران حفظ خواهیم کرد و برای آن جان‌فشانی خواهیم نمود. اینکه وزارتخارجه ما بگوید زمان پاسخ‌گویی ما به لحظه کاهش یافته است، این عین بی‌سیاستی است.

هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند و برای خود پیشاپیش مشکل ایجاد نمی‌کند. او باید بگوید ما امیدواریم که تمام کشورهای جهان راه دیپلماسی را در پیش بگیرند. ایران باید تاکید کند که آماده مذاکره در تمام سطوح و با تمام کشورهای جهان و سازمان ملل برای استقرار امنیت در جهان و منطقه است.

من از مقاله‌ای که امروز بایدن تحت "عنوان لحظه حقیقت اوکراین و اسرائیل" انتشار داد، اتخاذ یک سیاست سه مرحله‌ای را استنباط می‌کنم. مرحله اول مخالفت با تشدید جنگ، مرحله دوم اجازه درگیری و به قول خودشان دفاع از خود به اسرائیل و مرحله سوم ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای برای یک نوع تحریم همه‌جانبه علیه توانمندی دفاعی ایران است.

البته این روش سیاسی بایدن در درگیری‌های قبلی هم بوده‌است. در این مورد نیز به همین نوع عمل می‌کند و اینک در مرحه دوم به مفهوم رفع منع است. در مرحله بعدی وارد فرایند اجماع‌سازی علیه ایران خواهد شد. قطعا در این مرحله همه‌ی کشورهای منطقه به او خواهند پیوست.

این را از موضع‌گیری وزرای خارجه انگلستان و آلمان در روز جاری نیز می‌توان فهمید. روسیه و چین نیز در یک فرایند زمان‌بر؛ تاکید می‌کنم زمان‌بر و نه فوری و در موقعیت‌هایی که ساخته خواهد شد با آن موافقت خواهند کرد و یا دستِ‌کم مخالفت نخواهند نمود. بنابراین، از قضا سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896600

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار
  • توصیه هشدارآمیز آخوندی: باید پیروز از صحنه جنگ بیرون بیاییم
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال ۱۴۰۳ در گیلان
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • پیام اقتدار ایران به تمام دنیا مخابره شده