Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت حاضر به پاسخگویی به سوال خبرنگار تسنیم در مورد ابهامات و دلایل کمبود مواد اولیه پتروشیمی و تعطیلی برخی از واحدها نشدند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  علیرضا رزم حسینی روز گذشته در سفر نیم روزه خود به استان البرز  از  تعدادی از صنایع بزرگ و مشهور  مستقر در  شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ بازدید و در جریان مشکلات و مطالبات این واحدها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابتدا در شرکت سیمان آبیک در محدوده جغرافیایی شهرستان نظرآباد حضور یافت و از نزدیک در جریان دستاوردهای جدید این شرکت در حوزه خودکفایی در ابزارآلات  دستگاه قرار گرفت و سپس از دستاوردهای هولدینگ زر در مورد تولید فروکتور و کاربرد آن در صنایع غذایی  بازدید کرد.

وزیر صنعت در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای صنعتی البرز در ساوجبلاغ با حضور در یک شرکت تولید در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که با حضور استاندار البرز و نماینده مردم ساوجبلاغ برگزار شد شرکت کرده و در  این جلسه  مشکلات دو شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک  و شهرکهای صنعتی کشور، زرندی معاون برنامه ریزی و صادقی نیارکی معاون امور صنایع  وزیر صمت را همراهی می کردند.

با توجه به حوزه شرح وظایف معاون امور صنایع و گلایه تعدادی از صنعتگران استان البرز از عملکرد مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صمت، خبرنگار تسنیم خواستار پاسخگویی وی در مورد دلایل  مشکلات و ابهامات کمبود مواد اولیه پتروشیمی شد که صادقی نیارکی به بهانه هماهنگی با مدیرکل روابط عمومی وزارت صمت برای مصاحبه  از پاسخگویی به این سوال طفره رفت و حاضر به پاسخگویی به مطالبات صنعتگران استان البرز نشد.

یکی از همراهان صادقی نیارکی هم وی را در عدم پاسخگویی و همراهی کرد و از خبرنگار تسنیم خواست که صدای وی را در هنگام مصاحبه  را ضبط نکند.

بعد از عدم پاسخگویی صادقی نیارکی خبرنگار تسنیم به سراغ علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان برنامه بازدید رفت و از وی در مورد دلایل کمبود مواد پتروشیمی پرسید که زیر صمت هم به پاسخی در این زمنیه نداد و ساوجبلاغ را به مقصد تهران ترک کرد.

تصمیمات غلط دولتی‌ها در مسیر تولید / روایت تلخ یک تولیدکننده از چالش کمبود مواد اولیه پتروشیمی‌ + فیلم‌نائب رئیس مجلس: دولت در بحث سهمیه بندی خوراک پتروشیمی‌ها خوب عمل نمی‌کندرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تامین ارز و صادرات دلیل کمبود مواد اولیه پتروشیمی در کشور است

خبرگزاری تسنیم در تاریخ 14 اردیبهشت ماه سالجاری در گزارشی با عنوان تصمیمات غلط دولتی‌ها در مسیر تولید / روایت تلخ یک تولیدکننده از چالش کمبود مواد اولیه پتروشیمی‌ از تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی استان البرز  به دلیل کمبود مواد اولیه پتروشیمی  پرده برداشت.

در این گزارش داود ناصری  یکی از تولید کنندگان شهرک صنعتی اشتهارد به شدت از عملکرد  رزم حسینی وزیر صمت و  صادقی نیارکی معاون امور صنایع وی انتقاد کرد و این دو نفر را مسبب تعطیلی کارخانه با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومانی خود در شهرک صنعتی اشتهارد دانست.

در این راستا عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تاریخ 10 اردیبهشت سالجاری  در حاشیه دیدار با برخی از صنعتگران استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد دلایل کمبود مواد اولیه پتروشیمی در میان برخی از واحد‌های تولیدی کشور، اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده این موضوع مرتبط با دولت است.

وی افزود: دولت باید ارز میزان مورد نیاز صنایع را تأمین کند تا صنایع برای تامین ارز مورد نیاز خود مجبور به صادرات مواد و کاهش آن در کشور نشوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی حمایت نباشد مواد اولیه در داخل کشور با کمبود مواجه می‌شود ، تصریح کرد: وقتی قرار باشد که یک واحد تولیدی نیاز خود را با ارز صادرات خود تأمین کند خلا ایجاد می‌شود و دولت باید در این زمینه وارد شود و تضمین به آن واحد برای تامین ارز بدهد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای اینکه بازار صادرات خود را از دست ندهند دامپینگ می کنند، ادامه داد : وقتی صنعت یک کشور سرکوب می‌شود این کشور ها بازار را به دست می‌گیرند.

همچنین سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ 7 اردیبهشت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد مشکلاتی که برخی صنایع در بحث دریافت مواد اولیه از پتروشیمی‌ها با آن مواجه هستند ، عنوان کرد: در بحث خوراک اولیه تولیدی در صنایع پترروشیمی و توزیع آن میان صنایع داخلی و خریداران خارجی چون مسئله ارز آوری هم مطرح است، باید بر اساس یک سهمیه بندی کار توزیع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه میزان نیاز داخلی به محصولات پتروشیمی بیش از آنچه است که در حال حاضر در کشورمان تولید می‌شود ، عنوان کرد: به عنوان نمونه بخش‌هایی مانند نساجی و  صنایع سلولزی و چندین مورد دیگر هر کدام به خوراک اولیه تولیدی در صنعت پتروشیمی نیاز دارند.

قاضی زاده هاشمی با این توضیح که متاسفانه دولت در بحث سهمیه بندی خوراک اولیه تولیدی در پتروشیمی‌ها خوب عمل نمی‌کند ، گفت: این مسئله سبب شده که خود پتروشیمی‌ها در این مورد برای سهمیه بندی تصمیم گیری می‌کنند، در حالی که این اقدام باید توسط دولت و بر اساس ظرفیت‌های موجود انجام شود.

 در حالی که در پایان روزهای مسئولیت دولت هستیم انتظار از وزیر صمت و معاون وی که صنعتگران گلایه‌های زیادی از عملکردشان دارند این بود که حداقل پاسخگوی مطالبه دلایل کمبود مواد اولیه و تعطیلی برخی از واحد باشیم.

با توجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید مانع زدایی و پشتیبانی‌ها انتظار از مسئولان دولتی عمل به فرامین  و منویات رهبری معظم انقلاب و بازکردن گرهی از مشکلات  تولید است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمبود مواد اولیه پتروشیمی معاون امور صنایع دلایل کمبود مواد خبرنگار تسنیم صادقی نیارکی نیارکی معاون پتروشیمی ها استان البرز سهمیه بندی رزم حسینی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • معرفی نوار نقاله