Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین هفته از مرحله ی نهایی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان کشور امروز در شهرهای اهواز و آبادان برگزار شد و پالایش نفتی ها و ملی حفاری ضمن پیروزی بر تیم های هیات فوتبال خراسان رضوی و سایپا تهران، بانوان طلایی پوش آبادان در مجموع به عنوان قهرمانی شانزدهمین دور رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاه های کشور دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، آخرین هفته از مرحله ی نهایی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان کشور امروز به صورت همزمان در آبادان و اهواز برگزار شد. پالایش نفت در آبادان میزبان هیات فوتبال خراسان رضوی بود و سایپا در اهواز به دیدار ملی حفاری باید می‌رفت. پالایش نفت در صورت پیروزی مقابل حریف مشهدی و تساوی و یا شکست تیم سایپا در اهواز می توانست قهرمان لیگ برتر شود.

نتیجه ای که در اهواز رقم خورد حاکی از غیرت و تعصب تیم خوب ملی حفاری بود که با وجود اینکه از قهرمانی دور بودند ولی جانانه جنگیدند و جوانمردانه رقابت کردند و با نتیجه سه بر دو حریف قدرتمند و مدعی خود را شکست دادند.

از طرفی آبادانی ها که در رقابتی حساس قرار گرفته بودند و در اکثر لحظه های مسابقه، دیداری نفس‌گیر و پایاپای را برگزار کردند، تا یک ثانیه مانده به پایین دیدار با نتیجه مساوی چهار بر چهار کاملا نا امید از کسب دومین مقام قهرمانی خود بودند، هر چند همین یک ثانیه زمان به کمک آبادانی ها آمد. جایی که با برخورد توپ به دست بازیکنان مشهد داور نقطه ی پنالتی را نشان داد. نقطه ی که شد سکوی پرتاب نفتی ها با صدر جدول و پیروزی در مقابل حریف خود.

پالایش نفت آبادان در نهایت با نتیجه پنج بر چهار در شانزدهمین ماراتن لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور قهرمان شد. عنوانی که به سختی و با تمام مشقت ها و دشواری‌های موجود به دست آمد.

امروز لیگ برتر فوتسال یک امپراطور جدید دارد، امپراطوری آبادان. تیمی که جان داد، اما جام را نداد.

یکی از موارد حاشیه ایی قابل توجه این دیدارها، موضوع دو کاپ قهرمانی در نظر گرفته شده در دو شهر اهواز و آبادان بود. شاید فقط و فقط یک ثانیه کافی بود تا تیم اجرایی مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان کشور مجبور شوند کاپ اصلی قهرمانی و مدال‌ها را از اهواز به آبادان منتقل کنند تا سر تعظیم فرو بیاورند به فاتح لیگ برتر فوتسال بانوان ایران. گفته بودند که دو کاپ فراهم کردیم، یکی در آبادان و دیگری در اهواز، اما بعد مشخص شد که کاپی که در اهواز بوده و سایپای ها انتظارش را می کشیدند هم بزرگتر بود هم زیبا، که البته آبادان لایق بهترین است.

در همین راستا بانوان پالایش نفت آبادان با چهار برد، یک تساوی و یک باخت و تفاضل گل مثبت 6 و 13 امتیاز به عنوان قهرمانی شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاه های کشور دست یافت.

تیم سایپا نیز با چهار برد و دو باخت، تفاضل مثبت پنج و 12 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین تیم هیات فوتبال خراسان رضوی نیز با دو برد، چهار باخت، تفاضل منفی دو و 6 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم ملی حفاری اهواز نیز با یک برد، چهار باخت، یک مساوی و تفاضل گل منفی 9 و چهار امتیاز در جایگاه چهارم این دوره از رقابت ها ایستاد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پالایش نفت آبادان لیگ برتر فوتسال بانوان سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال ایران رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی پالایش نفت ملی حفاری یک ثانیه رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو هفته تعطیلی لیگ‌های فوتبال جهان با اتمام مسابقات ملی به پایان رسید. در روز‌های ابتدایی بهار ۱۴۰۳، با بازگشت ستاره‌های ملی پوش به باشگاه‌های خود، تیم‌ها آماده دور حساس و سرنوشت ساز «هفته‌های پایانی فصل» می‌شوند.

در انگلیس نیز رقابت‌های «لیگ برتر» از شنبه آینده با دیدار نیوکاسل و وستهام از سرگرفته خواهد شد. در همان روز پیکار‌های دیگری از هفته سی ام لیگ برتر نیز مثل چلسی- برنلی، تاتنهام – لوتون، ناتینگهام فارست – کریستال پالاس، شفیلدیونایتد- فولام، بورنموث – اورتون، آستون ویلا – ولورهمپتون و برنتفورد – منچستریونایتد انجام می‌شوند.

یک روز بعد از آن نیز لیورپول در مصاف با برایتون شرکت خواهد کرد و منچسترسیتی و آرسنال برابر هم قرارمی گیرند تا با دوئلی بزرگ، هفته سی ام پایان یابد.

با در نظرگرفتن این نکته که برای تیم‌ها ۹، ۱۰ یا ۱۱ بازی دیگر از فصل باقی مانده، هر یک از ۲۰ تیم حاضر در «پریمیرلیگ» دنبال «هدفی» هستند و در عین حال برای بقا و سقوط نکردن یا حتی سهمیه گرفتن مبارزه می‌کنند.

در این گزارش به وضعیت تیم‌های آرسنال، آستون ویلا، بورنموث، برنتفورد، برایتون، برنلی، چلسی، کریستال پالاس، اورتون و فولام می‌پردازیم و در بخش دوم وضعیت ۱۰ تیم ناگفته را در روزی دیگر مورد بررسی قرار می‌خواهیم داد:

*آرسنال

توپچی‌ها زود از دو جام حذفی فصل، حذف شدند، اما برای تیمی که اکنون با ۶۴ امتیاز در رده نخست جدول پریمیرلیگ قراردارد، فقط دو عنوان احتمالی وجود دارد:قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا

پس از پایان دردناک فصل قبل، به نظر می‌رسد میکل آرتتا و شاگردانش حالا به پختگی لازم رسیده اند.

پس از چند ماه اولیه که به آهستگی طی کردند، فوتبالی که تیم لندنی ارائه می‌کند، بسیار روان‌تر شده و آنها از لرزش‌های دفاعی فصل قبل که لطمه هم زیاد دیدند، فاصله گرفته اند. ضمن آنکه مربی جوان و جویای نام راه‌های پیداکرده تا از خرید‌های گران قیمت تابستانی اش، نهایت استفاده را ببرد.

حالا بعد از ۲۰ سال دوری از قهرمانی لیگ برتر، آرسنال واقعا باید شخصیت اش را نشان دهد که ثابت کند این دوره طولانی را پشت سرگذاشته و قادر است از «خط پایان» قهرمانی لیگ عبورکند.

اما آرتتا می‌خواهد در این بازگشت به قدرت، حتی مدعی درجه یکی برای فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز باشد. به همین دلیل است که با شور و شوق فراوان در مورد تمایلش برای قهرمانی و ایجاد «دوره‌ای جدید» حرف می‌زند.

*آستون ویلا

ویلایی‌ها اکنون با ۲۹ بازی انجام داده و ۵۶ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ قراردارند که البته جایگاه بسیار خوبی برای «ارتش شرابی و آبی» محسوب می‌شود. وقتی در نظربگیریم که تیم تحت امر «اونای امری» چه مشکلات زیاد و مداومی از ابتدای فصل تا به حال داشته، آنوقت حضور در چنین جایگاهی با اهمیت‌تر تلقی می‌شود و این که «ویلا» چه پیشرفت قابل توجهی هم کرده است.

فقط در نظر بگیرید در خلال فصل جاری «شیرها» ۳ بازیکن مصدوم با پارگی رباط صلیبی داشته و در پیکار‌های هم به خاطر نبود بازیکنان کلیدی، بسیار تحت فشار واقع شده، اما به لطف تیزهوشی و جاه طلبی‌های مربی خوشفکر اسپانیایی توانسته تا این رده بالا بیاید.

اگر حالا پای صحبت‌های مربی ۵۲ ساله بنشینید و یا از او درباره آنچه در هفته‌های باقیمانده اش سئوال کنید، با اطمینان خواهد گفت که می‌خواهد به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد صعود کند و این که در لیگ کنفرانس اروپا بعد از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی نقشه قهرمانی بازی‌ها را می‌کشد.

*بورنموث

بورنموث سرانجام فصل را با سرمربی جدیدش که «آندونی ایراولا» بود، آغازکرد. وی خیلی تلاش کرد که بازی تیمش شکل بگیرد. برد ۲ بر صفر مقابل نیوکاسل یونایتد در ماه نوامبر در واقع نشانه‌ای از تحقق «ایدئولوژی‌های فوتبالی اش» بود. وی دوره ایی شامل ۷ بازی بدون باخت را آغازکرد که به گفته بسیاری از اهالی فوتبال، همان دوره و امتیازات حاصل شده، در دورنگه داشتن بورنموث از «منطقه سقوط» موثر بود.

این تیم اکنون در شرایطی که ۲۸ بازی انجام داده، با ۳۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول قراردارد.

اگر سئوال شود در هفته‌های باقیمانده، تیم در چه چالشی می‌تواند حضور یابد، باید پاسخ داد بورنموثی‌ها می‌توانند نیم نگاهی به حضور در نیمه بالای جدول داشته باشند. چون با نیوکاسل رده دهم ۵ امتیاز فاصله دارد.

*برنتفورد

برنتفورد بعد از نهم شدن در فصل قبل، امیدوار بود باردیگر جایگاه خوب و آبرومندی در پریمیرلیگ به دست آورد. برای این منظور آنها «ناتان کالینز» را از ولورهمپتون با مبلغ تاریخی ۲۳ میلیون پوند به خدمت گرفتند و مارک فلکن را به عنوان جانشین داوید رایا در درون دروازه برگزیدند.

اما از همان ابتدای فصل «زنبورها» با مشکل مواجه بودند. به عنوان مثال ریکو هنری و آرون هیکی را به خاطر مصدومیت از دست دادند. تیمی که سامان قدوس، هافبک ارزشمند و ملی پوش ایرانی را در خدمت دارد، در ۷ از ۱۰ بازی اخیرش شکست خورده و تنها ۴ امتیاز با منطقه سقوط (۲۶ امتیاز در رده پانزدهم) فاصله دارد.

از این رو می‌توان گفت تیم توماس فرانک به شدت به «بازگشت به لیگ چمپیون شیپ» تهدید می‌شود.

با این اوضاع خودتان را جای هواداران دل نگران تیم بگذارید. حتما درک می‌کنید آنها چه چیزی را از ۹ هفته باقی مانده می‌خواهند؟ به این پرسش روزنامه دیلی میل چنین پاسخ داده است:

برنتفورد هیچ چیز جز ماندن در لیگ برتر نمی‌خواهد. تنها تمرکز تیم در شرایط کنونی، برماندن و اجتناب از سقوط است. شکست ۲ بر یک هفته اخیر آنها مقابل برنلی به واقع تلخ بوده و سه بازی بعدی آنها مقابل منچستریونایتد، برایتون و استون ویلا می‌توانند تا حد زیادی سرنوشت ساز باشد. در این حال فرانک باید تیم را جمع و جورکند. مربی ۵۰ ساله امیدواراست ستاره هایش به سرعت با آمادگی کامل بازگردند تا از این آشفتگی خلاص شوند.

*برایتون

برایتون هم از اواسط تابستان گذشته تا به حال، فصل چالش برانگیزی داشته است. آنها حتی قبل از شروع بازی ها، هم با فروش آلکسیس مک آلیستر به لیورپول و مویسس کایسدو به چلسی اسیر چالش شدند.

«روبرتو دی زربی» هم که می‌خواست «بخش تازه‌ای از تاکتیک‌های جدیدش» را در فصل جاری روکند، دائما با مصدومیت پرشمار بازیکنان کلیدی مواجه شد و تیمش را ضعیف شده دید. البته شاگردانش در صدر گروه خود در لیگ اروپا عملکرد تقریبا خوبی داشتند هرچند از دو بازی ابتدایی یک امتیاز کسب کردند و در نهایت بالاتر از مارسی، آژاکس و آ اک آتن قرارگرفتند.

با این همه حذف در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و لیگ اروپا آن هم ظرف دو هفته، تلخی زیادی داشت.

حالا در شرایطی که تیم دی زربی ۱۰ بازی در لیگ برتر انجام داده و با ۴۲ امتیاز در رده هشتم قراردارد، هرگز از از رتبه دهم جدول پایین‌تر نیامده و می‌توان گفت هنوز در کورس برای کسب سهمیه اروپایی در هفته‌های پایانی است.

*برنلی

تیمی که تا به اینجای فصل از ۲۹ بازی در پریمیرلیگ فقط ۱۷ امتیاز گرفته، فصل بدی را تجربه کرده است.

این تیم که زیر نظر ونسان کمپانی اداره می‌شود تا به اینجا فقط ۴ برد کسب کرده آخرینش در همین ماه مقابل برنتفورد به دست آمد. این اتفاق در حالی رخ داده که تابستان قبل برای درخشش بیشتر ۹۰ میلیون پوند خرج بازیکنان جدید شد.

آنچه در مورد برنلی کنونی می‌توان گفت این است که تیمی مملو از جوانی و البته بی تجربگی نیز است. همیشه هم برای بقا جنگیده و کار‌های بزرگی کرده بنابر این هنوز امکان دارد در هفته‌های باقیمانده «فرار بزرگ» از سقوط را صورت دهد. در واقع با ۹ بازی موجود ۸ امتیاز از «محدوده امنیت» فاصله دارند.

*چلسی

اگر از مقامات مسئول در باشگاه چلسی بپرسید چه فصلی تاکنون داشته اند، پاسخ می‌دهند: «فصلی توام با پیشرفت داشته ایم...» اما واقعا چه پیشرفتی؟ چلسی با آن همه ریخت و پاش، فصل گذشته را با کسب رتبه دوازدهم به پایان رساند، اما اکنون با ۳۹ امتیاز و ۱۱ بازی باقی مانده، تنها یک رده بالاتر از رتبه فصل قبل است.

واقعا اسمش «پیشرفت» است؟ آن هم بادریافت ۴۵ گل در خطر ثبت رکورد منفی بیشترین گل خورده در تاریخ باشگاه هستند. چرا که تنها ۱۰ گل کمتر از بدترین رکورد گل دریافتی تاریخ باشگاه (۵۵) است!

البته باید اذعان کرد راهیابی به فینال جام کارابائو و نیمه نهایی جام حذفی، دست کم هیجان بیشتری نسبت به فصل قبل برای آبی‌ها به ارمغان آورد و در این میان تازه واردی مثل کول پالمر هم درخشید.

اما در نظر بگیرید خلق و خوی بین هواداران به طور فزاینده‌ای متشنج شده و مدیران به همراه مائوریسیو پوچتنیو (سرمربی) و رحیم استرلینگ (مهاجم تیم) در معرض شعار‌های منفی و توهین آمیز قرارگرفته اند.

با این اوصاف اگر بپرسید چه دورنمایی برای تیم لندنی در فصل رو به پایان باقی می‌ماند، باید پاسخ داد هنوز جا برای پیشرفت هست. در جام حذفی، البته کار بسیار دشوارخواهد بود. زیرا در نیمه نهایی با منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی و احتمالا در فینال با منچستریونایتد روبرو خواهند شد. در واقع یک پایان قوی در فصل کنونی لیگ برتر، همچنان می‌تواند آنها را واجد شرایط برای حضور در اروپا کند.

*کریستال پالاس

می‌توان گفت در فصل جاری، لحظات خاصی برای کریستال پالاس وجود نداشته، اما رتبه چهاردهم جدول (۲۹ امتیاز) به باور برخی از تحلیل گران در سطح و شان تیم جنوب لندنی نبوده، به خصوص در فصلی که تلاش کرده روی حفظ ثبات، تمرکز کند. این در حالی است که خروج روی هاجسون از نیمکت مربیگری تیم عقاب‌ها به دلیل سن بالا و مسائل پزشکی کمی ناخوشایند، اما در عین حال ضروری به چشم خورده تا جایی که فصلی عجیب و در عین حال خسته کننده برای آنها رقم خورده باشد.

در تیم فصل جاری، بحران مصدومیت بی پایان بازیکنان کلیدی وجود داشته که مهم‌ترین آن، شیخ دوکوره بوده است. حالا در شرایطی که تیم ۱۰ هفته تا پایان فصل فرصت دارد، با هدایت «اولیور گلاسنر» مربی جدیدش تلاش می‌کند خودش را در لیگ برتر نگه دارد.

*اورتون

در مورد اورتون آنچه می‌توان گفت این است که عملکرد آبی‌های مرسی ساید نسبت به دو فصل اخیر بهتر بوده است. تیم تحت امر «شان دایچ» صاحب یکی از بهترین خطوط دفاع لیگ بوده حتی در حمله هم تلاش بیشتری داشته، اما مشکل اصلی تبدیل موقعیت‌ها به گل برایش بوده است.

اورتون در حمله ضعیف‌تر از دیگران در پریمیرلیگ نشان داده و به همین خاطر ۱۱ بازی بدون برد را پشت سرگذاشته است.

تیم دارای نکات مثبتی است. به عنوان مثال جاراد برانتویت و ویتالی میکولنکو پیشرفت کرده اند. اما اورتون با ۲۵ امتیاز و قرارداشتن در رده شانزدهم جدول در خطر سقوط است.

عمده تلاش در ۱۰ بازی باقی مانده فصل، این است که تیم خودش را در لیگ نگه دارد. به خصوص که آبی‌های جزیره به دلیل زیرپاگذاشتن یکسری ملاحظات مالی، دچار کسر ۶ امتیازی هم شدند که لطمه سنگینی بود. در شرایط حاضر آنها تن‌ها ۳ امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشته و خود را سخت درگیر چالش حفظ بقا می‌بینند.

*فولام

فولام تیمی با بازی‌های خوب در فصل جاری نشان داده هرچند ابتدا آلکساندر میترویچ را از دست داد. با توجه به این که تا به اینجا کار ۳۸ امتیاز از ۲۹ بازی گرفته و در رده دوازدهم قراردارد، گمانه زنی‌هایی در مورد آینده مارکو سیلوا، سرمربی تیم صورت گرفته، اما فولام همچنان هم می‌تواند با دستاورد‌های سال گذشته برابری کند.

می‌توان گفت آنها کاملا از منطقه سقوط فاصله گرفته اند و نتایج قابل توجهی هم کسب کرده اند. از جمله برد مقابل آرسنال و تاتنهام، همچنین اولین برد در الدترافورد مقابل منچستریونایتد بعد از ۲۱ سال. از طرفی تا نیمه نهایی جام اتحادیه بالا آمدند که با اختلاف کم مغلوب لیورپول شدند.

تیم در بعضی اوقات سردرگم نشان داده، اما در بهترین حالت، برای هوادارانش سرگرم کننده بوده است. فولام در هفته‌های پایانی می‌تواند برای کسب جایگاهی بهتر تلاش کند. آنها حتی می‌توانند نیم نگاهی هم به کسب یک سهمیه اروپایی داشته باشند چرا که از محدوده حضور در یک جام اروپایی ۴ امتیاز عقب هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در آفریقای جنوبی
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • از کارمندی بانک تا بالا بردن جام قهرمانی لیگ‌ برتر فوتسال
  • جعفری: برای قهرمانی با 73 امتیاز رکوردشکنی کردیم
  • گل پاکتا به برزیل از روی نقطه پنالتی در ثانیه های پایانی (اسپانیا 3-3 برزیل)
  • گل جود بلینگام به بلژیک در ثانیه های پایانی (انگلیس 2-2 بلژیک)
  • ۱۱۳ هزار نفر به تماشای فیلم‌های نوروزی در سینماهای خراسان رضوی نشستند