Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ورود مرغ سبز به منظور کاهش میزان کمبود مرغ در این استان صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان چهارمحال  بختیاری اظهار داشت: متولیان هر بخش در چرخه تولید تا توزیع مرغ باید برنامه‌ای تهیه و از سایر دستگاه‌های مربوطه تقاضای یاری کنند و متولی هر بخش مشخص بوده و هر باید وظایف خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید از زمان جوجه‌ریزی تا توزیع در فروشگاه‌ها کنترل شود و جهاد کشاورزی به موقع و با برنامه‌ زمان‌بندی خوراک‌، جوجه‌ریزی‌ و کشتار را پیگیری و در صورتی که نظارت تا مرحله توزیع در فروشگاه‌ها جوابگوی حل مشکلات بازار مرغ نبود اقدام به برنامه‌ریزی برای ادامه مراحل انجام دهد.

استاندار چهامحال و بختیاری بیان داشت: باید مشخص شود مرغ از فروشگاه یا کشتارگاه خارج می‌شود و مقدار جوجه‌ریزی و کشتار روزانه توسط هر کشتارگاه مشخص و مرغداری‌هایی که مرغ تحویل کشتارگاه می‌دهند نیز باید مشخص باشد.

عباسی تصریح کرد: در صورتی که با استفاده از سامانه و دریافت کدملی توزیع مطلوب انجام و سبب کاهش میزان کمبودها شود این اقدام باید صورت گیرد.

وی با اشاره به ورود مرغ با قیمت آزاد به بازار خاطرنشان کرد: ورود مرغ سبز به بازار استان به منظور وفور و جلوگیری از کمبود و تشنج بازار انجام و قیمت‌گذاری آزاد و دولتی نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت برطرف شدن مشکل و امیدآفرینی در بین مردم، عنوان داشت: جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور دام، صمت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی باید در نظارت بر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها حضور پررنگ داشته و اقدام جدی کنند، سازمان بازرسی نیز باید برای نظارت و بازرسی حضور فعال داشته باشد.

  مقداری از مرغ با تفاوت قیمت به استان همجوار انتقال پیدا می‌کند 

عطا الله ابراهیمی، رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه این کارگروه عنوان داشت: مرغ قطعه‌بندی و به فروش می‌رسد و از استان نیز خارج می‌شود، باید جلوی قطعه‌بندی در شرایط فعلی گرفته شود چراکه سود این کار را واسطه که قطعه‌بندی می‌‌کند می‌برد و مصرف‌کننده متضرر و کمبود مرغ هم در بازار ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در فروردین امسال یک میلیون و 170هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.53درصد افزایش داشته است، در اردیبهشت ماه سال 97، یک میلیون و 345 هزار قطعه جوجه‌ریزی، در مدت مشابه سال 98 یک میلیون و 500 هزار و در اردیبهشت سال گذشته یک میلیون و 449 هزار قطعه جوجه‌ریزی و اردیبهشت امسال یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که یک درصد کاهش نسبت به اردیبهشت سال گذشته را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان داشت: در خرداد امسال 875 هزار و 400 قطعه تاکنون جوجه‌ریزی انجام و خرداد سال گذشته یک میلیون و 50هزار قطعه و درخرداد سال 98یک میلیون و 117 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

ابراهیمی گفت: قیمت جوجه یک روزه از 4هزار تومان مصوب تا 9 هزار تومان افزایش داشت و مشکلات متعدد وجود داشت مرغداران متضرر شدند اما چون دولت نهاده دامی را تامین کرد مرغداران ترغیب به جوجه‌ریزی شدند.

وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان کفایت جمعیت استان را می‌کند، تصریح کرد: مقداری از مرغ با تفاوت قیمت به استان همجوار انتقال پیدا می‌کند، برنامه‌ای برای کشتار تهیه و روزانه کشتار رصد می‌شود و طبق آمار وزارتخانه در زمینه جوجه‌ریزی بالای 95 درصد موفق بوده‌ایم و تلاش می‌شود جوجه آرین در مرغ‌داری‌های استان پرورش داده شود و یکی از مرغداری‌های استان دچار مشکل شده بود که شوکی به بازار وارد شد.

  برخی مرغداری‌ها از تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها امتناع می‌کردند / 100 میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل شد 

 سجاد رستمی، رئیس سازمان صمت استان، ادامه داد: در12 روز ابتدای خرداد امسال کشتار مرغ انجام شد که نسبت به جمعیت بین فروشگاه‌های استان توزیع شد و خوردوی حمل در محل کشتارگاه تکمیل و پلمپ و در شهرستان با همکاری صمت شهرستان در فروشگاه باز می‌شد و در شهرکرد نیز پلمپ خودرو از مقابل کشتارگاه انجام و به صمت استان منتقل و با ناظر این سازمان به فروشگاه‌ انتقال و در مقابل فروشگاه فک پلمپ صورت می‌گرفت و گزارش در سامانه این سازمان ثبت شده است.

وی عنوان داشت: برخی مرغداری‌ها از تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها امتناع می‌کردند که با همکاری استانداری و تعزیزات حکومتی و بازرسی‌های مداوم پرونده قضایی به ارزش 10 میلیارد تومان برای این متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

رستمی بیان کرد: درخواست 270 تن مرغ منجمد به وزارتخانه تخصیص داده شد که این مقدار را اختصاص دادند اما به دلیل کمبود ذخیره مرغ در پشتیبانی امور دام کشور 50 تن به استان اختصاص داده و مجوز استفاده از 20 تن آن داده شد و در عید فطر این میزان وارد استان شد.

رکورد 121درصدی رشد قیمت گوشت مرغ در فروردین ماه امسالکمبود شدید مرغ در شهرکرد/ سیاستگذاری‌ها بازهم اشتباه شدمعاون سابق وزیر جهاد کشاورزی: از تولید مازاد و صادرات مرغ و تخم‌مرغ به صف مرغ رسیدیم

رئیس سازمان صمت استان تصریح کرد: میزان مصرف استان 80 تن است و در اردیبهشت و خرداد امسال هر ماه 54 تن کشتار شده که این  کسری موجب کمبود روزهای اخیر است.

انتهای پیام/754/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار قطعه جوجه ریزی جوجه ریزی انجام جهاد کشاورزی یک میلیون مرغداری ها سال گذشته انجام شد ورود مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،محمدنبی یزدانی گفت: این هشت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی  با ظرفیت ۱۶۰ هزار قطعه در دوره و تولید سالیانه هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ در سطح شهرستان فنوج در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی واحد‌های در دست اجرا را ۵۰ تا ۹۵درصد اعلام کرد و افزود:با احداث و بهره برداری این هشت واحد مرغداری، شهرستان فنوج به خودکفایی در تولید گوشت مرغ می‌رسد.
یزدانی تصریح کرد: ۲۶ مورد مجوز احداث مرغداری جدید صادر شده و منتظر تحویل زمین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج افزود: سال قبل، درسه واحدصنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده و با این میزان جوجه ریزی، حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، در مرغداری‌های شهرستان فنوج قابلیت پنج دوره جوجه ریزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج