Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@11:00:53 GMT

تهدید اروپایی‌ها توسط وزیر روس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۳۷۳

وزیر انرژی روسیه گفت: در فصل تابستان صحبت کردن راجع به پایین آوردن وابستگی گازی به روسیه آسان است، تا زمستان صبر کنید. ناطقان: به نقل از راشا تودی، نیکلای شلگینف، وزیر انرژی روسیه، طی سخنانی کنایه‌آمیز به مقامات اروپایی گفت: در فصل گرما صحبت کردن راجع به کنار گذاشتن گاز روسیه آسان است، تا زمستان صبر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در واکنش به سخنان مقامات اروپایی برای عدم ارائه کمک مالی به پروژه گازی نوواتک روسیه در قطب شمال گفت: صحبت در باره این موارد در فصل گرما آسان است، اما زمانی که فصل زمستان شروع می‌شود همه شروع می‌کند به مصرف گاز و ذغال سنگ.

در ماه می گروهی از 39 نماینده اتحادیه اروپا که اکثرشان عضو حزب سبز پارلمان اروپا بودند، از مقامات آلمانی، فرانسوی و ایتالیات خواستند تا به خاطر نگرانی‌های مربوط به موضوع تغییرات آب و هوایی از پروژه ساخت تأسیسات LNG در قطب شمال روسیه حمایت مالی نکنند.

وزارت اقتصاد آلمان، پس از این مسئله گفت که موضوع تأمین مالی این پروژه همچنان در دست بررسی است. وزارت امور خارجه فرانسه هم گفت که حمایت این کشور از پروژه گاز روسیه پس از ارزیابی‌های اجتماعی و زیست محیطی مشخص خواهد شد.

پروژه LNG قطبی روسیه قرار است در شبه جزیره گیدان توسط شرکت نوواتک اجرا شود. 60درصد این پروژه متعلق به شرکت‌های روس و مابقی سهام آن متعلق به شرکت‌های خارجی است. از جمله شرکت‌های حاضر در این پروژه می‌توان به توتال فرانسه، CNPC، CNOOC چین و میتسوی ژاپن اشاره کرد.

تاکنون حدود 11 میلیارد دلار تأمین مالی خارجی برای این پروژه نهایی شده و قرار است بانک‌هایی در چین، اروپا و ژاپن و حتی روسیه مابقی حجم مالی مورد نیاز این پروژه را تأمین کنند.
منبع: فارس برچسب ها: تهدید ، اروپایی ها ، وزیر روس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهدید اروپایی ها وزیر روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه

رئیس جمهوری لهستان در اظهاراتی مدعی شد که روسیه ممکن است پس از شکست اوکراین به دیگر کشورهای اروپایی و حتی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی حمله کند.

به گزارش مشرق، «آندژی دودا» در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که اگر روسیه بتواند اوکراین را شکست دهد، به احتمال زیاد علیه سایر کشورهای اروپایی و حتی اعضای ائتلاف نظامی ناتو اقدام خواهد کرد.

پیش‌بینی این مقام اروپایی یک روز پس از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که به سرعت برای انتقال تسلیحات و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد.

ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از این بارها هشدار داده بود که در صورت نرسیدن کمک های خارجی، کشورش ممکن است در جنگ با روسیه شکست بخورد.

رئیس‌جمهوری لهستان در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: این استعمارطلبی سیری‌ناپذیر روسیه است. وی سپس بر ابراز اطمینان از توان اوکراین برای دفاع از خود تاکید کرد.

درحالیکه ائتلاف ناتو صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی هر یک از اعضا را برای هزینه های دفاعی تعیین کرده، دودا گفت که این میزان باید به سه درصد افزایش یابد.

این مقام اروپایی در ادامه اضافه کرد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه های دفاعی باید افزایش یابد. درست همانگونه که در دوران جنگ سرد رخ داد. این راهی برای حفظ صلح در اروپا و توقف استعمارطلبی روسیه است».

دودا سپس خاطرنشان کرد: «لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می شود. وی همچنین افزود: خلبانان نیروی هوایی لهستان در آمریکا در حال یادگیری نحوه پرواز با جنگنده های اف-۳۵ هستند که به تازگی خریداری شده اند».

پیش از این نیز ژنرال کارستن بروئر از مقامات ارشد نظامی آلمان در سفر به لهستان ادعا کرده بود که ممکن است روسیه طی سال‌های آینده به یک کشور عضو ناتو حمله کند.

وی در این زمینه مدعی شد: روسیه پس از بازسازی نیروهای خود پس از جنگ اوکراین، می‌تواند در پنج تا هشت سال آینده آماده حمله نظامی به یکی از کشورهای عضو ناتو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند