Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کوه آتش فشانی "نیراگونگو" در  10 کیلومتری شهر "گوما" جمهوری دموکراتیک کنگو  در روزهای اخیر فوران کرد.

به گزارش عصر ایران، سازمان ملل از آوارگی حدود 400 هزار نفر به دلیل احتمال فوران دوباره در محدوده شهر گوما خبر داده است.

بی بی سی در این باره نوشت: سازمان خیریه پزشکان بدون مرز می‌گوید حدود نیم میلیون نفر از بومیان حومه کوه "نیراگونگو" پس از فوران آتش فشان بدون آب آشامدنی سالم مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان هشدار داد: وبا یکی از بیماری‌های بومی منطقه "گوما" در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو محسوب می شود و به همین دلیل باید سریعا آب آشامیدنی سالم را برای مردم منطقه فراهم کرد.

کودکان آواره پس از فوران آتش فشان "نیراگونگو" در نزدیکی مرکز توزیع آب آشامیدنی در "ساکه" جمهوری دموکراتیک کنگو / عکس: رویترز

 در اولین روز فوران کوه آتش فشانی "نیراگونگو" (اول خرداد) ، یک مخزن و لوله اصلی آب آسیب دیده است.

صدها هزار نفر هنوز قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند و آواره شده‌اند.

"مگالی رودات" رئیس گروه پزشکان بدون مرز در ماموریت آتش فشان کنگو در این باره گفت: ما سریعا به آواراگان کمک می‌کنیم اما این کمک‌ها اصلا کافی نیست".

وی افزود: خواستار حمایت فوری از سازمان‌های بشر دوستانه برای کمک به مردم این منطقه هستیم.

او گفت که تیم او در نزدیکی شهر ساکه "جایی که بین 100 تا 180 هزار  نفر در کلیساها، مدارس، مسجد و خیابان‌ ساکن شده‌اند" خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

 

گدازه‌های اتش فشان "نیراگونگو" در حومه شهر گومای جمهوری دموکراتیک کنگو/ عکس: اسوشیتیدپرس

 

عکس:رویترز

 

"داریو تدسکو" متخصص حوزه آتش‌فشان در این باره گفت: گوما از لحاظ وقوع بلایای طبیعی یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان به شمار می آید.

از زمان فوران این کوه به عنوان یکی از فعالترین آتش فشان‌های جهان لرزش های زیادی در این منطقه وجود داشته است.

گروهی از مردم "کنگو" در حال عکس گرفتن با گذاره های کوه آتش فشان "نیراگونگو"در نزدیکی شهر گوما/ عکس: AP

هزاران نفر در حومه شهر "گوما" کنگو خانه‌های خود را ترک کردند و آواره شدند.

بسیاری از بومیان و ساکنان محدوده  کوه "نیراگونگو" پس از سرخ شدن آسمان، جاری شدن رودهایی از گدازه و نگرانی از تکرار فجایع مرگبار گذشته خانه خود را ترک کردند. 

در روزهای اخیر و پس از اعلام گزارش هایی در باره کاهش شدت فوران یا کاهش جریان گدازه‌های آتش فشانی برخی از آوارگان به سمت خانه‌های خود بازگشته اند.

این آتش فشان برای آخرین بار در سال 2002 فوران کرد و باعث از بین رفتن 250 نفر و آوارگی 120 هزار نفر از ساکنان شهر گوما شد.

مقامات سازمان ملل  و گروه های بشردوستانه از روزهای آغاز فوران تلاش خود را برای کمک به مردم آواره شرق کنگو در منطقه "ساکه" را آغاز کردند.

ترافیک و جمعیت آواره منطقه گوما یک هفته پس از اتش فشان "نیراگونگو" در مسیر  منطقه "ساکه" جمهوری دموکراتیک کنگو/ عکس: سی ان ان

 

 مردم ساکن حومه کوه آتش فشانی "نیراگونگو" در 10 کیلومتری  شهر "گوما" پس از فوران گذاره خانه‌های خود ر ترک کردند/ عکس:GETTY IMAGES

 

 

 

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی تازه‌ترین وضیعت لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را تشریح کرد و افزود: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، طرح مجلس بود که توسط کمیسیون عمران مجلس و با همکاری وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح چندین بار در مجلس تصویب و به شورای نگهبان رفت و از آن شورا برای انجام برخی اصلاحات دوباره به مجلس بازگشت و به‌تازگی به شورای نگهبان ارسال شد، توضیح‌داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد.

تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران

نوروزی به تشریح بخشی از ویژگی‌هایی این لایحه پرداخت و افزود: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارایه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام همه دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات مورد نیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قرارداد‌ها و ارائه راهکار‌هایی برای الزام‌آور شدن این راهکارها، از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بند‌هایی از این طرح، همه قرارداد‌ها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد وجود دارد.

این مسئول افزود: با تصویب و ابلاغ طرح در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالیانه بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای‌عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره‌بها و قرض‌الحسنه به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالیانه اقدام کند.

حمایت از مستاجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: حمایت از مستاجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل، بخش دیگری از این طرح به شمار می‌رود.

نوروزی تسهیل در فرایند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است در مدت ۶ ماهپس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هر گونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام‌الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

وی افزود: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و چگونگی هزینه‌کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین، برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته‌بازی واحد‌های در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی و یا نصب کنتور و گواهی پایان‌کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحد‌های نهضت ملی مسکن به هر شیوه‌ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریان

نوروزی ادامه‌داد: رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریانف بخش دیگری از این طرح است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب این قانون و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرای قانون جهش تولید مسکن و همچنین بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح