Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@09:34:52 GMT

رییس کل، بانی نابود شدن ارزش پولی ملی کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۵۹۴

رییس کل، بانی نابود شدن ارزش پولی ملی کیست؟

استاد دانشگاه نوشت: شما اگر کارشناس بودید و مسائل اقتصادی را خوب رصد و تبیین می‌کردید امروز به کلی گویی و گزیده گویی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی نمی‌پرداختید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدلله بابایی استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در یادداشتی نوشت: با نزدیک شدن به زمان رای گیری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، تنور وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی داغتر شده و البته در این میان برخی از کاندیدا‌ها که خودشان از مسببان اصلی وضع موجود و مشکلات متعدد اقتصادی کشور هستند با فرار از مسئولیت‌های خود به دنبال متهم کردن دستگاه‌های دیگر و تطهیر عملکرد ضعیف خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بین اخیرا رییس فعلی بانک مرکزی و کاندیدای ریاست جمهوری آینده بدون ارائه برنامه مدون و کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، فقط دنبال شعار‌های پوپولیستی و عوام فریبی‌های گسترده هستند.


نمونه بارز این ماجرا به اظهارات اخیر آقای همتی برمیگردد که انگار کمر همت به متهم کردن کاندیدا‌های دیگر و ارائه گزارش‌های غیر واقع و ناقص کرده است.


همتی در جدیدترین اظهارات خود از عملکرد خودروسازان و قیمت‌های خودرو انتقاد کرده است، نکته‌ای که اتفاقا علت آن دقیقا به عملکرد ضعیف او و همکاران اقتصادیش در دولت برمی گردد، چراکه با تصمیمات غیرکارشناسی، عدم برنامه ریزی دقیق و علمی و همچنین خیال پردازی‌های خارج از مرز‌های کشورمان باعث کاهش شدید ارزش پول ملی و تورم افسارگسیخته شدند.


ناصرخان همتی انگار فراموش کرده در زمان تصدی خودش در صندلی ریاست بانک مرکزی قیمت ارز چند برابر شد و به تبع آن قیمت تمامی مواد اولیه، کالا‌های اساسی و همچنین هزینه خدمات و نیروی انسانی چند برابر افزایش پیدا کرد.


همتی التهابات بازار ارز، تورم‌های نقطه به نقطه افسار گسیخته و گرانی‌های پیاپی در تمامی کالا‌ها و خدمات را فراموش یا فراموش کرده و یا خودش را به خواب زده که امروز از یک کالای مصرفی پر طرفدار مثل خودرو پلی می‌سازد برای شعار‌های پوپولیستی و غیرکارشناسی که در کلیپ‌های تبلیغاتنی و یا برنامه‌های صدا و سیما به خورد مخاطب عام می‌دهد.
آقای رییس کل شما چرا راجب افزایش قیمت کالا‌های اساسی، مسکن، ارز و خدمات دولتی در سال‌های اخیر صحبت و گلایه نمی‌کنید؟ شمایی که با قیمت گذاری‌های دستوری و نرخ‌های مصوب باعث ایجاد رانت و دلالی در بازار‌های مختلف شدید و اقتصاد کشور را به نابودی کشاندید.


شما اگر کارشناس بودید و مسائل اقتصادی را خوب رصد و تبیین می‌کردید امروز به کلی گویی و گزیده گویی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی نمی‌پرداختید و یا حداقل یک سرچ ساده در مورد المان‌ها و مولفه‌های افزایش قیمت خودرو و مقایسه قیمتی محصولات خودروسازان با قیمت‌های جهانی می‌کردید تا ببینید با همان دلاری که خودتان و همکارانتان باعث ۷ برابر شدن قیمتش آن شدید چگونه صنایع مختلف بخش خصوصی کشور را نابود کرد.


شما پیش از این هم در رسانه‌ها با لفظ "خودروسازی کشور فشل است" به فعالان این صنعت و خانواده بزرگ ۳ میلیونی اشتغال این صنعت توهین کرده بودید که البته آنوقت هم از شما سوال کردیم به نظرتان خودروسازی که در اوج تحریم و کرونا به افزایش تولید و عرضه و کیفیت محصولاتش پرداخت و قیمت‌های محصولاتش را هم همیشه کمتر از نرخ تورم و افزایش قیمت‌های پیاپی ارز بالا برد فشل‌تر است یا سیستم اقتصادی دولت فعلی و بانک مرکزی که شما رییس آن هستید.


همتی فراموش کرده خودش از فرماندهان اصلی و شکست خورده وضع موجود اقتصاد کشور است که البته نه از روی توانمندی و بلکه به واسطه رانت و لابی بدون اینکه سررشته‌ای از حوزه اقتصاد داشته باشد از معاونت سیاسی صدا و سیما به ریاست بیمه مرکزی و بعد از آن بانک مرکزی رسید.
آقای رییس کل ظاهرا فراموش کرده که اواسط تابستان سال گذشته با تغییر سود ۸ درصدی بین بانکی به ۲۰ درصد باعث خروج سرمایه بانک‌ها از بورس و به دنبال آن نابودی بازار سرمایه و سرمایه‌های مردم در بورس شد.


همتی که خود اخیرا از سانسور در صداوسیما انتقاد کرده چطور خودش بیشتر از دو سال است آمار‌های اساسی و مهم از جمله نرخ تورم، ضریب جینی، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و ... را سانسور کرده و منتشر نمی‌کند؟ آقای همتی اگر مستند و مستدل صحبت می‌کرد جلوی پخش کلیپ تبلیغاتیش به دلیل عدم ارائه اسناد و مدارک لازم گرفته نمیشد.


آقای همتی کاش به جای متلک پراکنی و دادن شعار‌های پوپولیستی و ایجاد هشتک‌های تبلیغاتی اینچنینی، می‌گفتید چه پاسخی دارید برای بیکاری، چه پاسخی دارید برای معیشت مردم، چه پاسخی دارید برای کاهش ارزش پول ملی و ...
هرکس امروز جای شما بود و کمی انصاف داشت امروز سرش را پایین می‌انداخت و صحنه را ترک می‌کرد تا بیشتر از این با تصمیمات غیر اصولی و غیر علمی خود باعث اختلاف طبقاتی بیشتر جامعه و نابود شدن ارزش پول ملی و دارایی مردم نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همتی متلک ایران قوه قضائیه فراموش کرده بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» اظهار کرد: چرخه اقتصادی متشکل از تولید اولیه و ثانویه و عرضه می‌باشد که اقتصاد جامعه نیز وابسته به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظر به اینکه واسطه معامله موجب تثبیت بازار می‌شود، یک مسئه فقهی است و مبنای معامله نیز می‌بایست از ارزش حقیقی برخوردار باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: پول با شمایل کاغذی آنچنان ارزش حقیقی ندارد ولی آمریکا با چاپ دلار و عرضه آن به کل دنیا در ازای دریافت کالا بزرگترین سرقت بشری را مرتکب می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در جوامع امروز پول یک ارزش سیاسی دارد چراکه هر قدرتی بنابه مواضع قدرتش این کاغذ را ارزش گذاری می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انبار سکه‌های طلا در خانه خیانتی به سرمایه‌های کشور است، زیرا پول و این سکه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت را رفع کند و خلق پول نیز در بازار اقتصادی اسلامی ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند چراکه آنان پول‌های بی ارزش و اعتباری را برای منفعت خودشان جمع می‌کنند و تورم نیز با کاهش پول اعتباری افزایش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گرانی با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پولی ارزش حقیقی خود را دارای باشد موجب می‌شود تا قدرت خرید افزایش پیدا کند و امروز عدم عرضه و افزایش تقاضا نشان دهنده این اسن که پول ارزشی حقیقی خود را حفظ نکرده است.

کد خبر 6081475

دیگر خبرها

  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال