Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:08:09 GMT

افزایش بستری های کرونایی در شهرضا/۸۵۹۲ نفر واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۷۱۰

افزایش بستری های کرونایی در شهرضا/۸۵۹۲ نفر واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه کمایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای شهرضا با توجه به وضعیت موجود بیماری در شهرستان، اظهار داشت: نسبت به یک ماه پیش مثبت بستری بیمارستانی و مثبت تست‌های سرپایی در شهرضا کاهش پیدا کرده است اما از یک هفته گذشته مثبت بستری‌های ما دوباره رو به افزایش است‌.

وی با اشاره به اینکه نسبت به دو هفته پیش شیب صعودی پیدا کردیم، افزود: امروز تعداد بستری بیمارستانی در شهرضا به ۱۶ نفر رسیده و مثبت تست‌های سرپایی هم حدود ۸۰ درصد است که این افراد بیشتر با علائم گوارشی به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵۹۲ نفر در شهرضا علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا از واکسیناسیون تعداد هشت هزار و ۵۹۲ نفر تاکنون در شهرضا خبر داد و گفت: سنین بالای ۸۰ سال ۷۴ درصد، بالای ۷۰ سال ۶۱ درصد، بالای ۶۰ سال که دارای بیماری‌های خاص بودند ۵۵ درصد، سالمندان بهزیستی ۱۰۰ درصد، مددجویان توانبخشی ۹۰ درصد، جانبازان ۱۰۰ درصد، افراد سرطانی تعداد ۱۷۰ نفر و پیوندی‌ها تعداد ۶۰ نفر در شهرضا واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: از این تعدادی حدود ۱۲۰ نفر عوارضی مانند درد مفاصل، قرمزی و درد محل تزریق، خستگی و بدن درد بوده داشتند اما تاکنون موارد خاص سختی از عوارض واکسن گزارش نشده است.

کمایی بیان داشت: تزریق واکسن روستایی و عشایری افراد سنین بالای ۶۰ سال در حال انجام است و به زودی به پوشش ۱۰۰ درصدی این افراد هم خواهیم رسید.

وی گفت: در حال حاضر مرکز واکسیناسیون فعال ما در مرکز تجمع سالن ورزشی سروستان است که در این سالن می‌توانیم روزانه برای بالای هزار نفر تزریق واکسن انجام دهیم.

هیچکدام از شایعات سندیت علمی ندارد

رئیس مرکز بهداشت شهرضا در خصوص شایعاتی که از عوارض واکسن در فضای مجازی پخش شده است، بیان داشت: هیچکدام از اینها سندیت علمی ندارد و شهروندان از تزریق واکسن نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مورد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان شناسایی شده است، گفت: علت ابتلاء به این بیماری عدم واکسیناسیون بوده که سرخک مسری ترین بیماری واگیردار است، که هر فرد می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند و تنها راه پیشگیری از آن واکسن است.

کد خبر 5226689

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا تزریق واکسن انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی گرگان آمار کرونا واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیراز اراک چالش شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • آمار بالای بازماندگی از تحصیل در نوجوانان / ۷۰ درصد در دهک یک تا پنج قراردارند
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز