Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@18:56:48 GMT

جزئیات ۸ محور طرح مسکنی آیت‌الله رییسی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۷۶۰

جزئیات ۸ محور طرح مسکنی آیت‌الله رییسی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ افشین پروین پور ضمن ارائه توضیحات بیشتری در مورد برنامه مسکن آیت الله رییسی اظهار کرد: پرداختن به بخش مسکن هم به جهت موضوعیت تأمین آن و هم به جهت نقشی که در ایجاد اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم می تواند ایجاد کند در اولویت برنامه های آیت الله رییسی قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو راهبرد کلان در بخش مسکن شامل: «تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به مصرفی» و «ایجاد رونق پایدار و غیر تورمی» در دستور کار سیاستگذاران مربوطه قرار خواهد گرفت.  

عضو سابق شورای عالی مسکن گفت: برای رسیدن به راهبردهای کلان فوق، رئوس برنامه های بخش مسکن به قرار زیر خواهند بود:

    تکمیل و راه اندازی سامانه املاک و اسکان .

    حذف تقاضاهای سرمایه‌ای و سوداگرانه در بازار مسکن با استفاده از مالیاتهای محدود کنندۀ فعالیتهای مخرب در بخش مسکن.

    تقویت طرف عرضه مسکن از طریق ایجاد «نهضت مسکن سازی» با سازوکاری که این کالا با حداقل قیمت به دست مصرف کننده نهائی برسد. (ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال)

    احیای نقش شهرداری ها در مدیریت بازار مسکن و دادن مسئولیت به آنها در مدیریت کلان ساخت و تولید مسکن و همچنین اصلاح منابع درآمدی آنها و تعریف روش های جدید ایجاد درآمد پایدار و مطمئن به منظور جلوگیری از فروش شهر (و در نتیجه افزایش قیمت زمین و مسکن شهری) برای کسب درآمد.

    تشکیل و تقویت بنگاه‌های «توسعه‌گر» و «مدیریت زنجیره تأمین» برای ساخت مسکن.

    طراحی روشی کارآمد و پیشرفته برای «احیای بافت های فرسوده شهری» در جهت سرعت گرفتن روند احیای این بافت ها و تأمین بخشی از مسکن مورد نیاز از این طریق.

    حذف «سکونتگاههای غیر رسمی» از طریق بازگرداندن ساکنین این مناطق به مبدأ مهاجرت و تأمین مسکن و ایجاد امکانات زندگی و اشتغال برای آنها در مبدأ

    طراحی بسته ویژه سیاستی برای «مستأجران» با هدف تبدیل سکونت استیجاری از «اجبار» به «انتخاب» و جلوگیری از نرخ گذاری سلیقه ای و بی ضابطه توسط موجرین و ضابطه مندکردن آن و همچنین کاهش اختلافات حقوقی و منازعات بین موجرین و مستأجران.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری از تفصیل برنامه های 8 گانه فوق در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان این‌که به فضل خدا با اجرای این برنامه ها در بخش مسکن اولا مسکن در دسترس تمامی خانوارهای متقاضی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ثانیا ازدواج هیچ زوج جوانی بخاطر عدم توانائی در تأمین مسکن به تأخیر نمی افتد و رشد جمیت نیز با تأمین مسکن به نرخ مطلوب خود باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: ثالثا با تحقق نهضت مسکن سازی توسط آیت الله رییسی و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی متعاقب آن، اقتصاد مقاومتی با سازوکارهای داخلی (که ویژگی منحصربفرد بخش مسکن است) به میزان مطلوبی محقق می‌شود.

پربیننده ترین همتی به رییسی نزدیک شد فوری/ خبر مهم و امیدوارکننده عراقچی از وین! با همسر کاندیداهای انتخابات۱۴۰۰ آشنا شوید فوری / خبر جدید ربیعی از مذاکرات وین وعده یارانه یک میلیونی همتی به ۳ دهک پایین +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰ آیت الله رییسی بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: امروز برنامه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و فعالیت‌هایی که در استان بوشهر در راستای تأمین مسکن صورت گرفته، انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: سایت بندر ریگ شهرستان گناوه یکی از این برنامه‌های در حال اجرا است که آماده سازی آن آغاز و ۱۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای تأمین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام داده است و علیرغم سختی‌های موجود در بحث زیرسازی زمین در این استان و کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد اما صورت نگرفته، اما کارهای خوبی در راستای تأمین زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: در یک یا ۲ شهر این استان با مشکلاتی در تأمین زمین مواجه هستند که امروز با برگزاری نشست‌ها و همفکری با مسئولان استان بررسی و تأمین زمین در استان کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: آماده سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده است و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است که امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه‌ها در بوشهر بیشتر توسط خود مردم به صورت ویلایی یا گروه ساخت تعیین شده که زمین به مردم واگذار و مردم در ساخت و ساز مشارکت می‌کنند و با سلیقه خود و حمایت مسئولان و دولت تأمین مسکن آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6085264

دیگر خبرها

  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • آیت‌الله رییسی به کراچی رفت
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • آیت الله رییسی بامداد دوشنبه عازم پاکستان و سریلانکا می‌شود