Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:22:21 GMT

سایت اداری جهاد کشاورزی گلستان به فضای سبز تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۸۹۹

سایت اداری جهاد کشاورزی گلستان به فضای سبز تبدیل می شود

محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تهاتر زمین جهادکشاورزی گلستان با شهرداری اظهار کرد: در یک سال گذشته پیگیری های زیادی برای اجرای مصوبه شورا در خصوص احداث پارک چهار هکتاری در خیابان بهشتی که از اراضی جهاد کشاورزی بود داشتیم و تلاش شد بعد از تصویب در شورا، طی مراحلی در استان برای وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود تا هیات وزیران آن را تصویب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه امسال در احکام بودجه سال ۱۴۰۰، ظرفیت هایی را برای تهاتر این زمین شاهد بودیم، توضیح داد: براساس این احکام، به سازمان مدیریت و استاندار اجازه داده شده در قالب تهاتر این مصوبه انجام شود.

وی با بیان اینکه با طی کردن مراحل اداری این کار سرانجام رسید، گفت: تلاش می کنیم جهاد کشاورزی گلستان به پارک تبدیل می شود و جاذبه های گردشگری و ویژگی های خوبی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در توضیح جزییات این تهاتر هم گفت: ساختمانی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع شامل زیربنای غیرمفید و در ۱۰ طبقه در قبال این چهار هکتار ساخته می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: این ساختمان در همسایگی پارک و از بخش باقی مانده در زمین پنج هکتاری کناری جهاد و طی سه سال ساخته می شود.

وی با بیان اینکه برنامه زمان بندی و نقشه های مربوطه هم به زودی اعلام می شود، اضافه کرد: جزییات شامل نوع ساختمان و مصالح هم می شود که البته توافقاتی در این رابطه انجام شده است.

مرتضوی درباره برنامه های شهرداری برای این پارک هم گفت: پارک چهار هکتاری علاوه بر اینکه کمک بزرگی به بهبود شرایط زیست محیطی و تنظیم استانداردهای سرانه فضای سبز می کند قطعاً از جاذبه های خوب گردشگری استفاده خواهد شد.

وی توضیح داد: پیاده راه و پیست دوچرخه سواری و سایر تفریحات سالم بخشی از برنامه های این پارک است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه این پارک کمک می کند تا در مرکز شهر شاهد بارگذاری های فشرده نباشیم، یادآور شد: امیدواریم این تهاتر به سایر دستگاه ها تسری پیدا کند و ارگان هایی مثل دخانیات و پادگان ارتش هم همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند در اختیار شهر قرار بگیرد تا این اتفاقات خوب و ویژه تکرار شود.

کد خبر 5226748

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان محمد مرتضوی شهرداری گرگان شورای شهر گرگان جهادکشاورزی گلستان انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی گرگان آمار کرونا واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیراز اراک چالش شفافیت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهم شوال مصادف با سالروز وفات و یا به روایتی شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) است. این محدث والامقام از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که از محضر امام جواد (ع) و امام هادی (ع) بهره برده و به عنوان نماینده معتمد حضرت امام هادی (ع) به شهرری مهاجرت کرد.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سال‌ها در شهرری که در آن زمان به قطب حضور شیعیان تبدیل شده بود به ترویج معارف اهل بیت پرداخت و سرانجام در پانزدهم شوال سال ۲۵۲ ه. ق در ۷۹ سالگی درگذشت. مرقد این امامزاده واجب‌التعظیم در طول قرون متمادی به محلی برای تجمع دلدادگان اهل بیت (ع) و بزرگان عالم تشیع تبدیل شد و امروز نیز به عنوان قبله تهران شناخته می‌شود.

به همین بهانه، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: در برخی اسناد از جمله کتاب «تاریخ طریحی» آمده است که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و بلکه به شهادت رسیده است. تعبیری هم که به کاربرده شده این است که کسی که از فرزندان حضرت علی بن ابیطالب (ع) زنده به گور شد حضور حضرت عبدالعظیم (ع) بود.

وی اظهار کرد: این حدیث معروف از امام هادی (ع) که فرموده‌اند: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی (ع) بِرِی، کَمَن زارَ الحُسَین (ع) بِکَربَلا» (هر کس قبر عبدالعظیم در شهر ری را زیارت کند چنان است که گویی امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده) می‌تواند این گمان را تقویت کند که حضرت عبدالعظیم هم به شهادت رسیده است، چراکه ثواب زیارت مرقد ایشان را همسنگ حضرت سیدالشهدا درنظر گرفته‌اند. این یک بحث تاریخی است که محققان باید درباره آن پژوهش کنند. اما به هر حال هر دو نقل قول، یعنی رحلت و شهادت در این زمینه وجود دارد.

عرفاتی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) در کنار مبازره سیاسی با خلفای جور عباسی، یک محدث و عالم بود. مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در کتاب «شناخت‌نامه حدیث» عنوان کرده‌اند که حضرت سیدالکریم ۱۲۰ روایت معتبر و مستند را بدون واسطه از سه امام معصوم امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل کرده‌اند. حضرت عبدالعظیم سال‌ها پیش از سید رضی که نهج‌البلاغه را تدوین کند، کتاب خطبه‌های حضرت امیرالمومنین علی (ع) را جمع‌آوری کردند. بنابر این ایشان در کنار سیره سیاسی حق‌طلبانه و نسب خانوادگی والای و الهی، از حیث علمی و فقهی هم مقام والایی داشته‌اند.

وی افزود: در منابع معتبر شیعه، به نقل از «ابوحماد رازی» آمده که در سامرا بر امام هادی (ع) وارد شدم و از بعضی مسائل حلال و حرام پرسیدم. چون قصد وداع داشتم حضرت فرمود: چنانچه در امور دینی در تشخیص حلال و حرام، مسئله‌ای بر تو دشوار شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی سؤال کن و سلام مرا به او برسان.

عرفاتی اظهار کرد: در زمانی که حضرت عبدالعظیم (ع) به ری می‌آیند این منطقه به محل تجمع و فعالیت شیعیان تبدیل شده بود، از سوی‌دیگر پیروان و مروجان سایر فرق اسلامی و غیر اسلامی هم در این منطقه و فلات مرکزی ایران فعالیت داشتند.

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم گفت: ایشان به عنوان یک فقیه متبحر ابهامات و پرسش‌های که از سوی بزرگان این فرق مطرح می‌شد پاسخ می‌داد و از کیان مکتب شیعه دفاع می‌‍‌کرد. حضرت امام هادی (ع) مدال اجتهاد و فقاهت را به حضرت عبدالعظیم داده بود و به همین خاطر روایت‌هایی که از ایشان نقل شده از اعتبار بالایی برخوردار است. حضرت عبدالعظیم (ع) در زمانه خودشان پرچمدار جهاد تبیین بودند و نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ تشیع در ایران ایفا کردند.

وی افزود: در سال‌ها و قرن‌های بعدی هم امامزادگان دیگری که به ایران آمدند این معارف را سینه به سینه نقل کردند. این تلاش‌ها باعث شد خطه ری به یکی از مراکز مهم تشیع تبدیل شود. بعد از آن هم با ایجاد حوزه‌های علمیه عالمان و فقیهان برجسته‌ای از این منطقه به جهان اسلام معرفی شدند که این روند تا به امروز هم ادامه دارد. بسیاری از علمای معاصر تهران مثل آیت‌الله مجتهدی و آقا مجتبی تهرانی از چهره‌هایی بودند که در مدارس و حوزه‌های علمیه مجاور حرم حضرت عبدالعظیم (ع) درس خواندند و به اساتید بزرگ اخلاق و معارف اسلامی تبدیل شدند. امروز هم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به یک قطب فرهنگی تبدیل شده و امسال هم برنامه‌های ویژه‌ای را در سالگرد رحلت حضرت سیدالکریم در آستان مقدس شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند