Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:45:54 GMT

وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ابلاغ شد +سند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۲۸۴

وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ابلاغ شد +سند

معاون اول رئیس جمهور افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران در خصوص تسهیلات مسکن روستایی را به وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند.

نوع ضمانت این تسهیلات، سفته زنجیره‌ای تعیین شده است.

سقف تسهیلات مذکور در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.

بر اساس مصوبه مذکور، تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است؛ سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف خواهد شد مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی بازپرداخت کند.

بنیاد مسکن نیز مکلف به همکاری با بانک مرکزی در زمینه تعیین سهمیه هر استان مبنی بر تعداد واحدهای مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات در آن استان، شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شورای پول و اعتبار سازمان برنامه وبودجه بانک مرکزی وزارت راه و شهرسازی اسحاق جهانگیری مسکن روستایی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی

‏مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

او در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیر‌رسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان