Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@10:10:50 GMT

سرکوب صدای فلسطینیان در شبکه‎های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۴۷۵۶

نبرد اخیر غزه بار دیگر اقدام هماهنگ رسانه‌های اجتماعی تحت حاکمیت غرب برای خاموش کردن صدای فلسطینیان را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – اسناد افشا شده نشان می‌دهد که «فیسبوک» با بحران شهرت در خاورمیانه مواجه شده است.

پایگاه «ان بی سی»، در گزارشی نوشت «اسناد افشا شده‌ نشان می‌دهد که رسانه اجتماعی فیسبوک با کاهش میزان محبوبیت و تبلیغات تجاری در کشور‌های عربی، با بحران شهرت در خاورمیانه دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش می‌گوید «این تغییر مطابق با عقیده گسترده فعالان حامی فلسطین و آزادی بیان است که فیسبوک طی درگیری اخیر میان اسرائیل و حماس، به طور بی تناسبی صدای فلسطینیان را در پلتفرم‌های خود که شامل فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام است، خاموش کرد.»

بر اساس این گزارش، «به عنوان مثال می‌توان به حذف صد‌ها پست که اخراج فلسطینیان از شیخ جراح را محکوم کرده بودند، مسدود کردن حساب‌های کاربری فلسطینیان و فعالان حامی فلسطین و مسدود کردن یکی از هشتگ‌های مربوط به مسجدالاقصی به عنوان یکی از مقدس‌ترین مساجد اسلامی، اشاره کرد.»

اسنادی که از سوی یکی از کارکنان فیسبوک در دبی افشا شده، نشان می‌دهد که میزان محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران منطقه به پایین‌ترین حد خود تاکنون رسیده و این پلتفرم تحت مالکیت فیسبوک بیشترین بدنامی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: نظام بهداشتی غزه در لبه فروپاشی پیروزی مقاومت فلسطین و گسترش ناامنی در تمامی اراضی اشغالی

این گزارش می‎افزاید «این شرکت رسانه‌های اجتماعی به طور منظم از کاربران فیس بوک و اینستاگرام نظرسنجی می‌کند که چقدر اعتقاد دارند این شرکت به آن‌ها اهمیت می‌دهد؛ فیس بوک نتایج را به معیار مراقبت از کاربران، تبدیل می‌کند که به عنوان زنگ خطر برای محبوبیت برنامه‌ها عمل می‌کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل فیسبوک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیسبوک تحولات بین الملل فیسبوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه مسکو هم‌اکنون برنامه‌ای برای فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام ندارد، از پاول دورف، سازنده و موسس این شبکه اجتماعی خواست تا توجه بیشتری به آن داشته باشد.

پسکوف در پاسخ به برنامه روسیه برای مسدود کردن تلگرام گفت: نه، در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: البته، از پاول دورف انتظار داریم تا به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد که این منبع منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز (تلگرام) که درست مقابل چشمان نسل ما به بلوغ رسید، به طور فزاینده به ابزاری در دست تروریست‌ها بدل و برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود.

پاوِل والِریویچ دورُف کارآفرین و مهندس رایانه زاده روسیه است که به واسطه تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد.

کد خبر 6064046

دیگر خبرها

  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • شاهزاده سرین کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • سرین بدیعی معروف به «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • اهواز را آب برد؛ تصاویر تلخ و تاسف‌بار از اهواز که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت + تصاویر
  • جنگ در عصر دیجیتال؛ از شبکه‌های اجتماعی تا جنگ ترکیبی
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید